امیرعبداللهیان در ملاقات با سفیر سوئیس:

حمله آمریکا به سوریه حمله به قواعد حقوقی سازمان ملل متحد بود

کدخبر: 2093911

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل، گفت: حمله آمریکا به سوریه خلاف قواعد حقوق بین الملل و نادیده گرفتن ساز و کارهای شناخته شده بین المللی و حمله به قواعد حقوقی سازمان ملل متحد بود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، "جولیو هاز" سفیر سوئیس و حافظ منافع آمریکا در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفت و گو کرد.

امیر عبداللهیان در ابتدای این دیدار با اشاره به روند رو به گسترش همکاری های پارلمانی تهران - برن گفت: با توجه به اینکه ارتقاء سطح اشتغال و تولید ملی از جمله اولویت های جمهوری اسلامی ایران است، تهران از افزایش رایزنی ها و همکاری میان کمیسیون های اقتصادی و بازرگانی پارلمان جمهوری اسلامی ایران و سوئیس جهت تسهیل همکاری های بخش های دولتی و خصوصی دو کشور استقبال می کند.

وی ضمن محکوم کردن حمله آمریکا به سوریه گفت: حمله آمریکا خلاف قواعد حقوق بین الملل و در واقع نادیده گرفتن ساز و کارهای شناخته شده بین المللی و حمله به قواعد حقوقی سازمان ملل متحد بود.

امیر عبداللهیان همچنین گفت: حمله نظامی ایالات متحده به سوریه علاوه بر تشدید ناامنی در منطقه، عامل روحیه بخشی به داعش و عوامل تروریستی بود و این اقدام، بر عکس شعارهای آقای ترامپ است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در همین راستا با اشاره به خلع سلاح شیمیایی سوریه، و وضعیت برتر سیاسی و میدانی ارتش سوریه در تحولات اخیر این کشور گفت: با توجه به جمیع جهات، نمی توان اتهام استفاده دولت بشار اسد از سلاح های شیمیایی را پذیرفت استفاده کنندگان از این سلاح ها تروریست هایی هستند که تا کنون خلع سلاح نشده اند.

امیر عبداللهیان با شاره به قطعنامه IPU (اجلاس بین المللی روسای مجالس جهان در داکای بنگلادش) اوضاع انسانی در یمن را بسیار نگران کننده خواند و تجاوز و توسل به زور علیه این کشور را از عوامل بروز قحطی و بحران انسانی و رشد فزاینده تروریسم در یمن و منطقه خواند.

جولیو هاز سفیر سوریه در تهران نیز در این دیدار با ابراز رضایت از روند رو به رشد همکاری های فیمابین از آمادگی پارلمان کشورش برای توسعه روابط پارلمانی میان ایران و سوئیس خبر داد.

جولیو هاز سفیر سوئیس در تهران با اشاره به بحران سوریه گفت: هر چند نشست های زیادی میان بازیگران اصلی سوریه برای حل سیاسی بحران این کشور برگزار شده است اما تضاد منافع موجب شده است که پیشرفت کمی حاصل شود.

وی در پایان افزود: برخی از طرف ها معتقدند که حل بحران های منطقه در کوتاه مدت امکان پذیر نیست و پروسه ای طولانی و دراز مدت خواهد بود.

در این دیدار تحولات بین المللی و همکاری های پارلمانی، همچنین تحولات سوریه، یمن و منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال نظر: