وزیر بهداشت:

ضرورت تعیین تعرفه‌های حوزه سلامت متناسب با تورم

کدخبر: 2093933

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تعرفه‌های حوزه سلامت باید متناسب با تورم کشور تعیین شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سید حسن قاضی‌زاده هاشمی در گفتگو با خانه ملت درباره تعیین تعرفه های حوزه سلامت در سال 96 ، گفت: بر اساس مستندات قانونی تعرفه‌ها از سوی شورای عالی بیمه و تحت نظر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مشخص خواهد شد، سازمان برنامه و بودجه هم متناسب با منابع در اختیار وظیفه تایید یا رد تعرفه‌های تعیین شده از سوی این شورا را بر عهده دارد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: اعضای شورای عالی بیمه متشکل از دستگا‌ه‌هایی همچون وزارت اقتصاد و دارایی، سازمان برنامه و بودجه، نظام پزشکی و ... در تعیین تعرفه‌ها نقش دارند که در این جمع وزارت بهداشت هم یک رای دارد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر الحاق سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت و افزایش آرا این وزارتخانه به دو رای در شورای عالی بیمه سلامت، ادامه داد: سازمان بیمه سلامت به دلیل عدم ابلاغ قانون هنوز زیر مجموعه وزارت بهداشت قرار نگرفته است، در شرایط فعلی این سازمان زیرمجموعه وزارت بهداشت و درمان تلقی نمی‌شود.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: سازمان برنامه و بودجه در صورتی که منابع لازم را در اختیار نداشته باشند با افزایش تعرفه مخالفت خواهد کرد اما باید توجه داشت کشور تورمی دارد که در تعیین تعرفه‌های حوزه سلامت نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد، بنابراین باید از تصمیم‌های نادرست و غیرکارشناسی پرهیز و تصمیم عقلانی اتخاذ شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر در نظر گرفتن تورم در جریان تعیین تعرفه‌های پزشکی، گفت: نمی‌توان تورم سالانه را برای افرادی همچون پزشک، پرستار، تولیدکننده دارو یا تجهیزات که در حوزه سلامت فعال هستند نادیده گرفت بنابراین بهتر است تعرفه حوزه سلامت متناسب با تورم تعیین شود.

ارسال نظر: