قائم مقام کانون دانشگاهیان در نشست خبری:

"حجت‌الاسلام رئیسی" کاندیدای کانون دانشگاهیان ایران است

کدخبر: 2093935

جعفری، حجت‌الاسلام رئیسی را به عنوان کاندیدای مورد قبول کانون دانشگاهیان ایران اسلامی معرفی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: قاسم جعفری قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در نشست خبری که پیش از ظهر امروز (دوشنبه، 21 فروردین) در خبرگزاری فارس برگزار شد، اظهار داشت: پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اسفندماه سال 95 در دانشگاه تهران برگزار شد که یکی از دستور کارهای این کنگره اصلاح اساسنامه بود و بر اساس تغییرات مصوب کل اعضای شورای مرکزی باید انتخاب شوند.

به گفته جعفری با توجه به اینکه فرصت زمانی اعضای شورای مرکزی گذشته روز به اتمام است به موازات انتخابات شوراهای مرکزی که در تهران برگزار شد استانها نیز از این تغییرات مستثنی نیستند و اعضای شورای مرکزی طبق اساسنامه اصلاحی تغییر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در راستای فعالیتهای جبهه مردمی نیروهای انقلاب حرکت می‌کند اما به صورت اختصاصی بر این باور است که حجت‌الاسلام رئیسی در شرایط فعلی می‌تواند زمینه تحول لازم در جامعه را ایجاد کند.

قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به فعالیتهای این کانون برای انتخابات شورای شهر اشاره کرد و گفت: شورای شهر فرصت مغتنمی است که لیست مورد نظر خود را ارائه دهد بر همین اساس منتظر تایید صلاحیت‌ها هستیم تا در آینده‌ای نزدیک برنامه‌های خود برای فعالیت در این عرصه را اعلام کنیم.

جعفری با اشاره به بیانیه حجت‌الاسلام رئیسی که روز گذشته منتشر شد گفت: بیانیه ایشان یک بیانیه منطقی و هوشمندانه بود برای اینکه ایشان به دنبال این موضوع هستند که اگر قرار است رئیس جمهور ملت باشند رئیس جمهور همه ملت محسوب شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب را یک حرکت بزرگ اعلام کرد و گفت: این حرکت خیلی‌ها را شوکه کرد و بعد از 30 سال نگاه تصمیم‌گیری از پایین به بالا شد و یک نگاه بزرگ و مردم‌سالاری است.

قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چندگانگی‌های بوجود آمده در دولت تصریح کرد: امروز دولت روحانی دچار یک چالش شده و دولتش سهامی شده است و روحانی نیز اشراف کاملی بر روی نیروهایش ندارد و این دولت به یک در هم گسیختگی تبدیل شده است.

جعفری به کاندیداتوری علی مطهری واکنش نشان داد و گفت: کاندیداتوری آقای مطهری شبیه یک جوک است زیرا ایشان در کمترین پست نیز کار اجرایی نکرده است و در یک نگاه احساسی به نفع رقیب به عنوان نایب رئیس مجلس انتخاب شده است.

وی به اخبار منتشر شده درباره کاندیداتوری پزشکیان نیز اشاره کرد و گفت: آقای پزشکیان در پی جلسه‌ای که با رئیس دولت اصلاحات داشتند که برای ارائه برنامه‌های خود این دیدار برگزار شد انتقادات زیادی از دولت یازدهم کردند و رئیس دولت اصلاحات در این جلسه گفت که قرار نبوده شما انتقاد کنید.

قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی خاطر نشان کرد: متاسفانه جریان خاصی به جای دست گرفتن و یاری و کمک به دنبال امتیازات خود است و ستاد جنگ‌های روانی آنها طی روزهای آتی حملات خود را نسبت نیروهای انقلابی آغاز می‌کنند.

جعفری از غافلگیری دولت یازدهم نسبت به تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب خبر داد و گفت: تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب در حدی بود که آقای روحانی تعدادی از وزرای خود را فرا می‌خواند و نسبت به اینکه ایشان را از تشکیل چنین جمع مهمی بی‌خبر کرده‌‌اند انتقاد کرده و نسبت به آنها اعتراض می‌کند.

وی برخی از وزرای دولت یازدهم را انقلابیون از نفس افتاده عنوان کرد و گفت: آنها توقع دارند که انقلابیون نیز به جمع آنها بپیوندند.

قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تاکید کرد: نیروهای انقلابی به دنبال گفتمانی در راستای 3 مولفه مهم یعنی عزت‌، حکمت و مصلحت هستند که در دوران مذاکرات هسته‌ای نسبت به این موضوع تاکید داشتند.

جعفری روحیه دولت یازدهم را روحیه تصمیم گیری دانست و گفت: اگر آقای روحانی تصمیم به تصمیم نگیرد کسی آن را باور نمی‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم توجه به موضوع مهم اقتصاد مقاومتی در دولت یازدهم تصریح کرد: دولت یازدهم در موضوع اقتصاد مقاومتی انصافا کوتاهی کرده است متاسفانه امروز قاچاق کالا بزرگترین ضربه را به اقتصاد کشور و مهمتر از آن اقتصاد مقاومتی زده است.

قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی تاکید کرد: ما معتقدیم دولتی باید بر سرکار بیاید که با اراده قوی خود علاوه بر تحقق اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا ایستادگی کند و آن را جزو اولویتهای اصلی خود قرار دهد.

ارسال نظر: