رحمانی فضلی ضمن صدور دستور آغاز فرایند ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری

برگزاری انتخابات سالم، بانشاط و قانونی دستورکار مجریان و ناظران/ مشارکت ۶۰ درصدی مردم طبق نظرسنجی‌ها

کدخبر: 2093986

وزیر کشور تاکید کرد: برگزاری انتخاباتی سالم، بانشاط و قانونی دستور کار مجریان و ناظران قرار دارد.

به گزارش «نسمی آنلاین» فارس نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور صبح امروز سه شنبه 22 فروردین ماه ضمن دستور آغاز فرآیند نام نویسی از داوطلبان شرکت در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری طی سخنانی اظهارداشت: به همه فرمانداران شروع مراحل انتخابات ریاست جمهوری را که امروز با ثبتنام اغاز می شود اعلام می کنم.

وی افزود: امیدوارم همه مسئولان اعم از مجریان و ناظران و همه کسانی که در این امر کمک می کنند از جمله رسانه ها، مطبوعات رادیو و تلویزیون و قوه قصضاییه و نیروی انتظامی و به وطر کلی همه دستگاه ها نیز در این امر خطیر ضمن رعایت بی طرفی و مر قانون در امر برگزاری یک انتخابات سالم و بانشاط و قانونی بودن و مشارکت بالا کمک کنند.

وزیر کشور با بیان اینکه نظارت در انتخابات ریاست جمهوری بر عهده شورای نگهبان و انتخابات شوراها بر عهده مجلس است افزود: انشالله به کمک یکدیگر بتوانیم در اجرا و نظارت گام های بهتری برداریم.

وزیر کشور تاکید کرد: از همه نامزدها که در این انتخابات خود را در معرض انتخاب عموم مردم قرار می دهند و همچنین حامیان آنها، احزاب، گروه ها و اشخاص انتظار داریم با تعامل مثبت مبتنی بر اخلاق و قانون در جهت برگزاری انتخاب سالم و قانونی انتخاب بهتری داشته باشیم و همچنین ضمن فعالیت قانونی و با نشاط در عرصه انتخابات بتوانیم بک مرتبطه دیگر شکوه دیگری را به نمایش بگذاریم.

رحمانی فضلی افزود: به همه مردم اعلام می کنم که وزارت کشور و شورای نگهبان و مجلس یک انتخابات کاملا ارام و قانونی و سالم و باشکوه را تدارک دیده اند و انشالله همینطور برگزار خواهد.

وی درباره تبلیغات زودهنگام انتخاباتی گفت: تبلیغات زودهنگام تخلف است و باید احزاب، حامیان آنها و رسانه های منتصب به افراد و به ویژه رسانه هایی که از بودجه عومی استفاده می کنند در این زمینه مراقبت کنند.

وزیر کشور ادامه داد: در بحث تبلیغات زودهنگام که دعوت به حضور و تبیین آگاهی مردم در جهت حضور مردم در انتخابات باشد را تبلیغات زودهنگام نمی دانیم مگر اقدامی سازماندهی شده برای تبلیغ فرد خاص باشد که تبلیغات زودهنگام تلقی می شوند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: شنبه هفته آیند کمیته تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری تشکیل خواهد شد و روند تبلیغات زودهنگام و همچنین روند تبیلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رحمانی‌فضلی: فرصت ۲۰ روزه تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری حضور مردم در انتخابات را تقویت خواهد کرد.

وزیر کشور گفت: نظر‌سنجی‌ها از حضور ۶۰ درصدی مردم در انتخابات حکایت دارد و‌ من حضور بالای ۷۰ درصدی را پیش‌بینی می‌کنم.

وی در پاسخ به سوالی درباره زمان ثبت‌نام رییس جمهور گفت: اطلاعی ندارم.

وی همچنین اظهار داشت: تاکنون تفسیری که از قانون شده٬ «رجل سیاسی» شامل خانم‌ها نمی‌شود.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: انتخابات در آرامش کامل برگزار شود.

ارسال نظر: