دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز:

پزشک تبریزی به اتهام قتل همسر و مادر بزرگش محاکمه می‌شود

کدخبر: 2094009

پرونده پزشک جوان تبریزی که با اتهام قتل اعضای خانواده‌اش روبه‌رو است، همزمان با صدورکیفرخواست برای محاکمه به دادگاه کیفری استان آذربایجان شرقی ارسال شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، موسی خلیل اللهی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تبریز دراین باره گفت: پرونده پس ازتحقیقات تکمیلی به دادگاه ارسال شده و قراراست در دادگاه کیفری یک استان به این ماجرا رسیدگی شود.این درحالی است که براساس اعلام نظریه پزشکی قانونی، علت مرگ دو تن از اعضای خانواده این پزشک، مسمومیت با سم «فسفین» بوده و در بررسی غذاها نیز سم مورد نظر کشف شده است.

به گفته دادستان، این فرد یک پزشک عمومی است که در سال‌های اخیر فارغ‌التحصیل شده و شهرت خاصی ندارد. عمده فعالیت‌اش نیز در خانه سلامت یکی از محلات تبریز بوده که ازسوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به شایعه مسمومیت و فوت به دلیل مصرف غذای نذری در این پرونده، تأکید کرد: موضوع مسمومیت با غذای نذری در این پرونده صد درصد منتفی است و به هیچ عنوان موضوع غذای نذری مطرح نبوده است. ضمن اینکه غذاها از یک رستوران‌ در تبریز خریداری شده است.

تحقیقات کارآگاهان و بازپرس پرونده نیز حکایت از این داشت که موضوع غذای نذری به هیچ عنوان صحت نداشته است. حال آن که خوشبختانه در جریان تحقیقات، محل این غذاخوری نیز شناسایی و با بررسی محتوای دوربین‌های حاضر در محل، نحوه خرید غذا هم مشخص شد.

به گزارش پرونده، 20 مهر سال گذشته و همزمان با روز تاسوعای حسینی خبری مبنی بر فوت 2 عضو خانواده یکی از پزشکان تبریزی در رسانه‌ها منتشرشد. متهم پرونده نیز مدعی شد که فردی چند غذای نذری در اختیارش قرار داده و او غذاها را به خانه برده است که اعضای خانواده‎اش پس از مصرف غذا ،مسموم و راهی بیمارستان شدند.پس ازانتقال پنج عضوخانواده پزشک تبریزی، در نهایت همسر و مادربزرگ او جان باختند اما بقیه اعضای خانواده‌اش نجات یافتند.

تحقیقات برای رازگشایی ازاین جنایت تکاندهنده با پیگیری‌های شبانه روزی دادستان مرکز استان، بازپرس پرونده و کارآگاهان جنایی ادامه یافت تا اینکه درتجسس‌های بعدی، ابعاد تازه‌ جنایت فاش شد و پزشک تبریزی اعتراف کرد که غذاها نذری نبوده، بلکه خودش غذاها را از رستوران تهیه کرده و به خانه برده بود. این درحالی است که هنوز انگیزه این جنایت فاش نشده است.

منبع: روزنامه ایران

ارسال نظر: