وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران:

۶.۵ میلیون محصل تحت پوشش طرح وارنیش فلورایدتراپی هستند

کدخبر: 2094027

وزیر آموزش و پرورش از تحت پوشش قرار گرفتن بیش از ۶.۵ دانش آموز در طرح «وارنیش فلوراید تراپی» خبر داد.

به گزارش « نسیم آنلاین » فارس نوشت: فخرالدین احمدی دانش‌آشتیانی وزیر آموزش و پرورش امروز در حاشیه افتتاحیه مرحله دوم طرح کشور وارنیش فلورایدتراپی در دبستان امام مهدی(عج) منطقه 11 تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ آموزش و پرورش در این دو سال بیش از 6.5 میلیون دانش‌آموز را طرح پوشش این طرح قرار داده است و همکاری خوبی با وزارت بهداشت در این خصوص داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه مراقبان بهداشت تلاش‌های خوبی داشته‌اند، گفت: امیدواریم این طرح گسترش یابد تا شاخص پوسیدگی را به عدد یک نزدیک کنیم.

احمدی دانش‌آشتیانی در پاسخ به پرسش فارس در خصوص برنامه‌های حمایتی از دانش‌آموزان در درمان بیماری‌های دهان و دندان، افزود:‌ طرح بیمه سلامت را در سطح کل کشور داریم و علاوه بر آن نیز در داخل مدارس سعی این است که گسترش این طرح را داشته باشیم تا این طرح، جزو ضوابط ثبت‌نامی ما و پرونده بهداشتی دانش‌آموزان قرار گیرد.

وزیر آموزش و پروش گفت: مسئله سلامت، اولویت اولی ما را دارد و در کیفیت آموزش بسیار مؤثر است؛ در رابطه با آحاد مردم نیز باید آنها فرزندان خود را تحت پوشش بیمه‌های موجود قرار دهند تا اگر مشکل پوسیدگی دندان دارند، آن را درمان کنند.

وی متذکر شد: از مسئولان آموزش و پرورش می‌خواهیم تا در آموزش دانش‌آموزان در خصوص پیشگیری از پوسیدگی دندان کمک کنند ضمن اینکه معلمان نیز نقش مؤثری داشته و اولیاء‌ هم باید دقت کافی را داشته باشند تا دانش‌آموزان مسواک بزنند و در تغذیه آنها نیز دقت کنند.

احمدی دانش‌آشتیانی بیان داشت:‌ اگر پیشگیری را گسترده کنیم هزینه درمان به شدت کاهش می‌یابد چرا که هزینه‌های درمان برای خانواده‌ها نسبتاً سنگین است و بهترین کار این است که روال پیشگیری را در پیش بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که چه تعداد از دانش‌آموزان دارای شناسنامه سلامت هستند، بیان داشت: از خیلی وقت قبل‌تر پرونده شناسنامه سلامت برای دانش‌آموزان وجود دارد اما اینکه چه تعداد دانش‌آموزان دارای پرونده هستند دقیقاً نمی‌دانم.

وی خاطر نشان کرد: بحثی که داریم این است که باید این مسئله را جدی‌تر بگیریم و خانواده‌ها باید چکاپ فرزندان را مورد توجه قرار دهند و باید این فرهنگ را جا بیندازیم.

ارسال نظر: