شمخانی در دیدار وزیر دفاع جمهوری آذربایجان:

خطر تروریسم و اندیشه تکفیری تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته است

کدخبر: 2094395

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: خطر تروریسم و ریشه‌های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می‌شود تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانع از رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »: سپهبد "ذاکر حسن اف" وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و در خصوص همکاری های مشترک دفاعی و امنیتی گفتگو کرد.

دریابان شمخانی در این دیدار با اشاره به اشتراکات فراوان میان دو کشور در مسائل دفاعی، سیاسی و منطقه ای و پیوندها و اشتراکات فرهنگی و مذهبی بر ضرورت گسترش بیش از پیش مناسبات در مسائل راهبردی تاکید کرد.

وی گفت: خطر تروریسم و ریشه های آن از جمله اندیشه تکفیری که توسط برخی کشورهای منطقه ترویج می شود تمام منطقه را با بحران مواجه ساخته و مانع از رشد و پیشرفت کشورهای اسلامی می شود.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطر نشان کرد: اقدامات یکجانبه و ضد امنیت منطقه ای آمریکا و برخی کشورهای همپیمان آن نیز مقوم گروه های تروریستی در منطقه بوده و راه حل های سیاسی پایان بحران را ناکام می گذارد.

وی با اشاره به استفاده نامشروع آمریکا از بمب های بزرگ و غیرمتعارف در افغانستان تاکید کرد: بمباران مردم و کشورها هرگز نمی تواند تقویت کننده امنیت ملی این کشور باشد.

امیر دریابان شمخانی عنوان داشت: موارد متعددی از استفاده از سلاح های شیمیایی توسط گروه های تروریستی ثبت شده است که عدم واکنش مناسب نسبت به آن و یا فرافکنی و دادن آدرس های انحرافی موجب بروز فجایع انسانی و بکارگیری آن ها در دیگر کشورها می شود.

سپهبد ذاکر حسن اف وزیر دفاع جمهوری آذربایجان که در صدر یک هیئت بلند پایه دفاعی-نظامی به تهران سفر کرده است با اثربخش خواندن گفتگوهای صورت گرفته گفت: جمهوری آذربایجان مایل به افزایش مبادلات و همکاری ها میان دو کشور است و در این مسیر از ابتکارات و پیشنهادات ارائه شده استقبال می نماید.

وی با اشاره به تهدیدات مشترک میان دو کشور از جمله ظهور گروه های تروریستی و تکفیری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تجارب ارزنده ای دارد که تلاش می شود با انجام گفتگوهای نزدیک میان دو کشور با این تهدیدات مقابله شود.

ارسال نظر: