رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت:

چراغ سبز دولت برای واردات دوچرخه و موتورسیکلت چینی و هندی!

کدخبر: 2094498

متاسفانه عمده کالاهای مربوط به صنف ما وارداتی بوده و آن تعداد از همکاران ما که در داخل کشور مشغول به تولید هستند بیشتر در زمینه کپی برداری محصولات فعالیت می کنند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مصطفی صفرخانی رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت با اشاره به وضعیت نامناسب تولید دوچرخه و موتور سیکلت در داخل کشور به «قدس آنلاین» گفت: متاسفانه عمده کالاهای مربوط به صنف ما وارداتی بوده و آن تعداد از همکاران ما که در داخل کشور مشغول به تولید هستند بیشتر در زمینه کپی برداری محصولات فعالیت می کنند. وی در تشریح موضوع کپی برداری و تفاوت آن با مونتاژ تصریح کرد: به بیان بهتر اگر چه این محصولات در داخل کشور تولید می شوند اما چون نبوغ و خلاقیتی از سوی تولید کننده وجود ندارد یک نوع کپی برداری محسوب می شود در حالیکه در مونتاژ شما صرفا قطعات را سرهم کرده و هیچ تولیدی انجام نمی دهید.

صفرخانی با اظهار تاسف از تهی بودن تولیدات ما از خلاقیت و نبوغ اظهار داشت: این در حالی است که توان تولید تمام کالاهایی که از خارج وارد کشور می شود در داخل کشور وجود دارد اما اولین شرط لازم برای این کار، بسته شدن درهای گمرک و عدم ورود کالاهای مشابه به داخل کشور است. رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت افزود: متاسفانه وضعیت فعلی واردات در کشور باعث شده تمام خلاقیت های ما در کشور قفل شده و شکوفا نشود وگرنه با بستن دروازه های واردات و میدان دادن به تولید کننده داخلی امکان تولید تمام محصولات صنف ما در داخل کشور وجود دارد.

وی با اشاره به این موضوع که بخشی از سرمایه مورد نیاز در بحث تولید از سوی خود تولیدکننده و بخشی دیگر از طریق تسهیلات بانکی تامین می شود تصریح کرد: متاسفانه بانک ها در این زمینه با تولید کنندگان همکاری نداشته و در حق آن ها کم لطفی می کنند، از طرف دیگر دولتمردان باید در زمینه مالیات، بیمه، هزینه های انرژی و... از تولیدکنندگان حمایت کنند که این اتفاق نیز چندان مشاهده نمی شود.

این فعال صنفی با اذعان به این موضوع که تا امروز هیچ تولید کننده ای را ندیده ایم که بگوید از وضعیت تولید رضایت دارم خاطرنشان کرد: صنعت ما صنعت ۵۰ سال گذشته نیست و اتفاقا پیشرفت های بسیار خوبی داشته است به طوریکه اکثر تکنولوژی های مورد استفاده در کشور به روز هستند و برای ارتقاء کیفیت و افزایش تولید تنها به حمایت دولت نیاز است. وی ادامه داد: ما پتانسیل و نیروهای خوبی در کشور داریم که می توانند هر کاری را که بخواهیم انجام دهند، برای مثال وقتی کسی آمده و بخشی از کار را راه اندازی و کالایی را تولید می کند اما می بیند عده ای همان جنس را وارد می کنند تولید کننده به صورت اتوماتیک وار، تولید را رها کرده و قید آن را می زند.

وی با نکوهش مقوله واردات به قدس آنلاین گفت: متاسفانه واردکنندگان چراغ سبز کالاهای چینی و هندی را می بینند اما با این کار چراغ سبز هموطن خودشان را کور می کنند. صفرخانی اظهار داشت: همین تولید حتی به صورت کپی برداری، حداقل چندین فرصت شغلی ایجاد می کند در حالیکه وقتی آن کالا وارد کشور می شود نه تنها شغل جدیدی ایجاد نمی شود بلکه آن بنگاه اقتصادی، قدرت رقابت و ادامه تولید نداشته و کارگران آن نیز بیکار می شوند.

رییس اتحادیه تولیدکنندگان قطعات و تعمیرکاران دوچرخه و موتورسیکلت در خاتمه خاطرنشان کرد: اگر جلوی واردات هر کالایی که مشابه آن در کشور تولید می شود گرفته شود خلاقیت ما دو چندان شده و نیروی کار ما نیز، با دلگرمی بیشتری به فعالیت خود ادامه می دهد.

ارسال نظر: