هشتمین پل مکانیزه عابرپیاده منطقه ۷ افتتاح شد

کدخبر: 2094539

شهردار منطقه ۷ از افتتاح هشتمین پل مکانیزه عابرپیاده در این منطقه خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقاء سطح ایمنی تردد شهروندان به ویژه سالمندان اجرا شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سعید طلوعی با اعلام این مطلب افزود: هشتمین پل عابر پیاده مکانیزه منطقه واقع در بوستان شهروند بزرگراه صیاد شیرازی راه اندازی شد.

به گفته وی افزایش تعداد پل‌های عابر پیاده مکانیزه تمایل شهروندان برای استفاده از پل و عبور از عرض خیابان را بیشتر می‌کند که نتیجه آن امنیت تردد در سطح شهر است. همچنین با کمتر شدن میزان تردد عابران پیاده در عرض معابر ترافیک شهر نیز روان‌تر می‌شود و میزان بروز حوادث کاهش می‌یابد.

شهردار منطقه7 با تاکید بر اینکه پل های مکانیزه از اهمیت و کارایی بسیار زیادی برای سالخوردگان و کودکان برخوردار است، یادآور شد: احداث پل های عابر پیاده مکانیزه و زیرگذرهای عابر پیاده موجب کاهش ترافیک در خیابانها و تسهیل در عبور و مرور ایمن افراد می شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر 28 پل عابر پیاده معمولی و هشت پل مکانیزه در سطح منطقه وجود دارد، تصریح کرد: سقفهای پلی کربنات پلهای عابرپیاده سطح منطقه تعویض و تعمیر می شود. همچنین با توجه به ضرورت روشنایی پلهای عابر پیاده در طول شب و افزایش امنیت شهروندان، خاموشی تمام پلها نیز برطرف می شود.

طلوعی با اشاره به اینکه تمام تلاش خدمتگزاران مردم بر ارائه خدمات وسیع و گسترده در همه عرصه های شهری است، اظهارداشت: یکی از خدمات مهم در این راستا احداث پل های مکانیزه عابر پیاده است که علاوه بر تسهیل در تردد مردم ، با هدف کنترل و کاهش ترافیک احداث می شوند.

وی در پایان به لزوم فرهنگ سازی در استفاده از پل های عابر پیاده اشاره کرد و افزود: دلایلی چـون عدم مکانیابی مناسب، عدم کاربرد برای همه اقشار، عرض کم خیابان، زمانبر بودن، عوامل مزاحم و غیره موجب کـاهش اثـربخشی پل عابر است که با فرهنگ سازی می توان این اثر بخشی را افزایش داد.

ارسال نظر: