در نشست شورای شهر تهران مطرح شد؛

کوچ کارخانه روغن نباتی قو از منطقه ۱۶/ بیداد اعتیاد در باغ آذری

کدخبر: 2094613

دبیر شورایاری منطقه ۱۶ مشکلات این منطقه را در صحن علنی شورا تشریح کرد و گفت: پدیده اعتیاد در باغ آذری بیداد می‌کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، محمد آزادی دبیر شورایاری منطقه ۱۶ در جلسه علنی روز سه شنبه که با حضور تنها ۶ عضو از شورا آغاز شد با بیان اینکه خوشبختانه کارخانه روغن نباتی قو با پیگیری های کمیسیون سلامت در منطقه ۱۶ تعطیل و به نقطه دیگری منتقل شده است، گفت: حدود نیمی از مشکلاتی که در سال ۹۵ در صحن شورا مطرح کردیم، خوشبختانه برطرف شده است.

وی ادامه داد: در محله جوادیه با ۵۰ هزار جمعیت یک ورزشگاه وجود ندارد همچنین شش سال است که درخواست سوله بحران داده ایم اما با وجود اینکه، دوبار تا پای قرارداد این پروژه رفته است اما اجرایی نشده و مشکل آن کمبود نقدینگی است.

این شورایار تصریح کرد: در محله جوادیه حمام های متروک، سینماهای تعطیل شده و قالیشویی های بزرگ وجود دارد که می توان به عنوان سوله بحران از آن استفاده شود.

وی از حضور افراد معتاد در این محله گلایه کرد و اظهار داشت: متأسفانه در محله باغ آذری منطقه ۱۶، اعتیاد بیداد می کند به خصوص بوستان میثاق از این مشکل رنج می برد.

آزادی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: وجود دکل های فشار قوی در محله، جابجایی ترمینال جنوب که مدتها وعده آن داده شده اما اجرایی نشده از دیگر مشکلات این منطقه است.

به گفته آزادی انتقال توقف گاه اتوبوسرانی در محله یاخچی آباد و کمبود فضای سبز و ورزشی در محلات این منطقه از دیگر مشکلات اهالی منطقه ۱۶ است.

در ادامه این جلسه احمد دنیامالی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه در صورت اینکه موضوع زمین های راه آهن که در بخش شمالی منطقه ۱۶ قرار دارد به سرانجام برسد گشایش های خوبی صورت خواهد گرفت.

وی عنوان کرد: فضای سبز منطقه ۱۶، بیش از ۹ متر است اما در چند بوستان بزرگ متمرکز شده و بیشتر با کمبود فضای سبز در دل محلات مواجه هستیم.

به گفته دنیا مالی در صورت حل زمین های راه آهن بحث خروج ترمینال جنوب نیز بسیاری از مشکلاتش برطرف می شود.

وی با بیان اینکه بودجه منطقه ۱۶ نسبت به سال ۹۲، رشد ۲۵درصدی داشته است گفت: این منطقه نیاز به توجه عمیق تر دارد.

در ادامه جلسه رحمت الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران اظهار داشت: باید از کارخانه روغن نباتی حمایت شود تا کارگرانی که در آن مجموعه فعالیت می کردند دچار آسیب نشوند.

وی با اشاره به وجود کابل های برق از بخشی از محلات منطقه ۱۶ گفت: براساس یک تحقیق علمی در کشور انگلیس، خانه هایی که در فاصله ۲۰۰ تا ۶۰۰ متری با کابل های فشار قوی قرار دارند، ۶۹ درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان خون را دارند در صورتیکه در این منطقه این مشکل به وجود بیاید به جز مدیریت شهری، وزارت نیرو نیز شرعاً وظیفه قانونی دارد.

حافظی همچنین خواستار رسیدگی به تردد کامیون ها در این منطقه شد.

احمد حکیمی پور نیز درخواست کرد مشخص شود چقدر در مطالبات شورایاری ها از سوی مدیریت شهری پاسخ داده می شود که مرتضی طلایی عنوان کرد که ۵۰ درصد از مشکلات برطرف شده است.

همچنین در ادامه جلسه مجتبی شاکری با اشاره به معضل بافت فرسوده در این منطقه گفت: قبل از آغاز شورای چهارم، این مشکل وجود داشت و همچنان نیز وجود دارد و این نشان می دهد که برخی از مشکلات رها شده است.

وی اظهار داشت: برخی از آسیب های اجتماعی محله هرندی به محلاتی چون باغ آذری سرریز شده است که باید در این خصوص گزارشی تهیه شود.

شاکری با اشاره به جلسه مقام معظم رهبری در اردیبهشت ماه با موضوع آسیب های اجتماعی تصریح کرد: مناسب است گزارشی آسیب شناسانه بدون قضاوت در این خصوص تهیه شود.

مرتضی طلایی در پاسخ به شاکری گفت: منطقه شوش و باغ آذری همیشه دچار مشکل اعتیاد بود اما پس از جمع آوری محله هرندی، نسبتش به گذشته بیشتر شده است.

همچنین پرویز سروری در ادامه این جلسه با اشاره به مهمترین مطالبات ساکنان منطقه ۱۶ گفت: ۸۹ درصد اهالی درخواست نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی در منطقه را داشته اند. همچنین حضور موثر نیروی انتظامی از دیگر خواسته های اهالی است که نشان می دهد که محله دچار مشکل امنیت و اعتیاد است.

ارسال نظر: