سمینار نقش مجموعه‌داران و موزه‌داران خصوصی در گردشگری هنری

کدخبر: 2094647

سمینار نقش مجموعه‌داران و موزه‌ها در گردشگری هنری در روز دوشنبه ۲۸ فروردین در ساعت ۱۳:۳۰ الی ۱۶:۳۰ در محل موزه ملی برگزار می‌شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سمینار نقش مجموعه‌داران و موزه‌ها در گردشگری هنری در محل موزه ملی برگزار می‌شود.

در این مراسم موزه‌داران و مجموعه‌داران و هنرمندان سراسر کشور ضمن معرفی آثارخود از نزدیک در روند آخرین تحولات در این عرصه قرار می‌گیرند.

همچنین کارگاه دکوراسیون و نورپردازی در موزه‌ها توسط رضا سمایی اجرا می‌شود.

در این جلسه چند نفر از متخصصان حوزه گردشگری نیز به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

علاوه بر آن در این مراسم جهت تشکیل اتحادیه صنفی موزه‌داران خصوصی هیات موسس را از بین داوطلبان تعیین می‌شود.

این سمینار از طرف انجمن مجموعه‌داران ایران به ریاست منوچهر لطفی برگزار می‌شود و هدف آن معرفی نقش مجموعه‌داران و موزه‌داران خصوصی در توسعه گردشگری هنری در کشور است.

باتوجه به تأکید مقام معظم رهبری به بحث اقتصاد مقاومتی و اهمیت صنعت گردشگری که یکی از ارزآورترین صنایع در جهان محسوب می‌شود، مجموعه‌ها و موزه‌ها می‌توانند انگیزه مناسبی جهت جذب گردشگران هنری داخلی و خارجی داشته باشند.

از طرفی موزه‌ها و مجموعه‌های آثار هنری و فرهنگی به نوعی راوی تاریخی و فرهنگی یک کشور یا مناطق و مقاصد هستند که با استانداردسازی آنان جهت پذیرش گردشگران منجر به درآمدزایی و توسعه اقتصاد فرهنگی می‌شوند. این انسجام نیز منافع چند سویه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی در کشور دارد که انجمن مجموعه‌داران در جهت این اهداف ملی تلاش می‌کند.

گردشگری هنری علاوه بر معرفی و رشد اقتصادی مقاصد، راهکار مناسبی جهت ترویج فرهنگ و هنر ایرانی و اسلامی است که در این خصوص سیده‌محبوبه کاظمی دولابی طراح و کارآفرین گردشگری هنری توضیحاتی ارائه می‌دهد.

ارسال نظر: