عامل فروش داروهای "چاق شوید و چاق بمانید" دستگیر شد

کدخبر: 2094652

رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: فروشنده داروهای غیرمجاز با عنوان «چاق شوید و چاق بمانید» شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از روابط عمومی پلیس فتا ناجا (www.cyberpolice.irr)، سرهنگ حبیب اله رجبلی رئیس پلیس فتا فارس در تشریح این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا حین رصد فضای مجازی (اینستاگرام)، مطلبی با عنوان "چاق شوید و چاق بمانید" مشاهده کردند که با پیگیری به عمل آمده از معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی لارستان مشخص شد، داروهای ارائه شده فاقد مجوز است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق شدند فرد فروشنده را شناسایی و دستگیر کنند که متهم در بازجویی های فنی و پلیسی اعتراف کرد که دارو ها را به صورت تلفنی از شبکه های ماهواره ای خریداری می‌کند و با قیمت بالاتر به دیگران می فروشد.

سرهنگ رجبلی اظهار داشت: ماموران با هماهنگی دستور قضایی در بازرسی از منزل متهم موفق به کشف تعدادی از قوطی کپسول و داروهای افزایش وزن غیرمجاز شدند که پس از انجام اقدامات تکمیلی پرونده برای سیر مراحل قضایی به دادسرا ارسال گردید.

رئیس پلیس فتا فارس درباره سایت ها و یا صفحه های اینترنتی فروش دارو هشدار داد: شهروندان از خرید دارو و تجهیزات پزشکی از سایت های اینترنتی و شبکه های اجتماعی جدا خودداری کنند.

سرهنگ رجبلی داروخانه ها را بهترین مکان خرید دارو عنوان کرد و دراین باره گفت: اگر دارو از داروخانه خریداری شود، در صورت بروز هر گونه مشکل می توان بطور قانونی این موضوع را رسیدگی کرد؛ اما از آنجا که داروهای تقلبی و ماهواره ای هیچ نام و نشانی از محل تولید ندارند، از این رو مصرف کنندگان پس از بروز مشکل نمی توانند به هیچ وجه شکایت خود را پیگیری نمایند .

وی افزود: بهترین راهکار برای مصون ماندن از عوارض جسمی و روحی در این رابطه ، یادگیری مسائل عمومی پزشکی است و شهروندان برای رفع مشکلات و اختلالات جسمی خود به جای پزشک متخصص وقت خود را صرف جستجو در سایت‌های سودجو نکنند.

سرهنگ رجبلی گفت: شهروندان عزیز در صورت مشاهده سایت های فروش دارو می توانند از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir) (بخش گزارش با ما این موارد را اطلاع دهند.

ارسال نظر: