آباد خبر داد:

گزارش ۷ مورد تخلف در ساختمان وزارت کار

کدخبر: 2094664

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گفت: وزارت کار مسئولیت نظارت بر کارگاه های نا ایمن را برعهده داشته اما در ساختمان پلاسکو این نظارت ها صورت نگرفته است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، معصومه آباد در جلسه امروز شورای شهر تهران در رابطه با گزارش حقوقی و فنی حادثه پلاسکو گفت: ماده 105 قانون وزارت کار به وظیفه بازرسی وزارت کار از کارگاه ها اشاره کرده است.

وی افزود: وزارت کار باید نسبت به پلمب کردن ساختمان های نا ایمن اقدام کند و وظیفه نظارت برعهده وزارت کار بوده است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به جمع آوری سیستم اطفای حریق و منابع آب از ساختمان های بلند مرتبه پس از دریافت پایان کار تصریح کرد: در حال حاضر بسیاری از ساختمان های بلند مرتبه تهران پس از دریافت پایان کار، سیستم اطفای حریق خود را جمع آوری کرده و لازم است نظارت های دوره ای از ساختمان ها صورت گیرد.

آباد در خصوص انتقادات مطرح شده پیرامون قرار دادن تشک نجات در زیر ساختمان پلاسکو تصریح کرد: امکان پهن شدن تشک نجات به دلیل ریختن شیشه و همچنین وجود درخت های متعدد در محل وجود نداشته است.

وی در خصوص اقدامات صورت گرفته به منظور تهیه گزارش از ساختمان های بلند مرتبه تهران خاطرنشان کرد: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد 7 مورد نا ایمن در ساختمان وزارت کار که مسئولیت ایمنی بناهای کارگاهی را برعهده دارد، مشاهده شد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: بسیاری از ساختمان های دولتی پس از دریافت پایان کار، تغییرات خلافی را در بنای خود ایجاد کرده و تخلفاتی را مرتکب می شوند.

ارسال نظر: