سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس:

دولت به فرمایش رهبری در مورد عدم واردات کالاهای مشابه داخلی توجهی ندارد/ واردات گسترده کالاهای خارجی جوانان را بیکار کرده

کدخبر: 2094980

وقف‌چی گفت: دروازه‌های ایران برای کالاهای خارجی گشوده شده و هیچ ممنوعیت خاصی برای ورود آنها نیست.

به گزارش « نسیم آنلاین » علی وقف‌چی، دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس به‌عنوان یکی از امضاکنندگان طرح دوفوریتی ممانعت از واردات کالاهای دارای مشابه داخلی گفت: نتایج و دستاوردهای سیاست‌های نیم بند گذشته مسئولان به‌گونه‌ای نگران‌کننده بود که مجلس تصمیم ‌گرفت برای پایان دادن به این وضعیت، مستقیم وارد عمل شود.

وی افزود: آمارهایی که از حجم واردات قانونی یا غیرقانونی به دستمان رسیده، بیانگر آن است که دروازه‌های ایران برای کالاهای خارجی گشوده شده و هیچ ممنوعیت خاصی برای ورود آنها نیست، درحالی که براساس فرمایشات مقام معظم رهبری چه در سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی و چه در بحث حمایت از تولید نباید این‌گونه باشد که کالاهای خارجی بر تولیدات باکیفیت و مناسب کشورمان برتری داشته باشد.

به گفته این نماینده مجلس، موفقیت این طرح و اجرای دقیق آن درگرو همکاری دقیق، اصولی و مستمر قوای مقننه، مجری و قضاییه است، به همین دلیل لازم است مسئولان و سیاستگذاران این قوا کنار یکدیگر یک‌بار برای همیشه دروازه‌های واردات کالاهای خارجی را به ایران محدود کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس ادامه داد، امروز واردات بدون کنترل کالاهای خارجی باعث بیکاری گسترده در کشورمان شده که این امر در نهایت تهدیدی برای امنیت جامعه خواهد بود؛ از این رو کنترل واردات و حمایت هرچه منطقی‌تر و اصولی‌تر از تولیدکنندگان داخلی تنها راه کنترل مشکلات احتمالی در آینده است که باید مثل تحریم تنباکو مردم ایران یکصدا وارد میدان شوند و کالاهای خارجی دارای مشابه داخلی را تحریم کنند.

وقف‌چی با اشاره به خلأ مدیریتی در این زمینه گفت: یکی از بزرگ‌ترین مواردی که تاکنون باعث شده سیاست‌های گذشته نتیجه قابل قبولی نداشته باشد، این است که خلأ مدیریت صحیح در آن دیده می‌شود، بنابراین مجلس درنظر دارد با بررسی‌ها و نظارت‌های مستمر در روند اجرای قانون، مانع بروز چنین مشکلاتی باشد.

وی تصریح کرد، این قانون در آینده به عنوان یکی از درخشان‌ترین تصمیم‌گیری‌های مجلس شناخته خواهد شد که می‌تواند تولید و کالاهای ایرانی را به جایگاه اصلی خود برساند و در بازارهای خارجی به‌عنوان نمادی از توانمندی و درایت اقتصادی ایران مطرح باشد.

ارسال نظر: