طی بیانیه‌ای صورت گرفت

درخواست سازمان اسلامی دانشجویان برای پخش زنده مناظرات انتخاباتی از رسانه ملی

کدخبر: 2094981

اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران در خصوص مصوبه عدم پخش زنده مناظرات از کمیسیون مربوط به تبلیغات ریاست جمهوری خواست تا هر چه زودتر نقصی که در این رابطه وجود دارد را برطرف کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در بیانیه‌ای در خصوص مصوبه عدم پخش زنده مناظرات ریاست جمهوری اعلام کرد: ما دانشجویان که وظیفه خود را روشنگری هر چه بیشتر می‌دانیم از کمیسیون مربوط به تبلیغات ریاست جمهوری مصرانه تقاضا داریم که هر چه زودتر این نقص را رفع کند. این یک ایراد بزرگ است که از گفته شدن حقایق و واقعیت‌های کشور در حضور مردم بترسیم.

در ابتدای این بیانیه آمده است: انتخابات ریاست جمهوری کشورمان وارد دور تازه‌ای شده است و حال اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده مشخص گشته است. مردم ایران اسلامی برای پی بردن به نقاط ضعف و قوت برنامه‌های نامزدهای ریاست جمهوری نیاز به شفایت کلام از سوی نهادهای تبلیغاتی مانند صدا و سیما و به چالش کشیده شدن این برنامه‌ها توسط سایر رقبا هستند.

در ادامه تاکید شد: وقتی این برنامه با شفایت و صراحت لازم نقد و بررسی نشوند مردم چگونه می‌توانند به درستی به صداقت این برنامه‌ها و شعارها پی ببرند. ضبطی بودن مناظرهای ریاست جمهوری به چه کار مردم می آید؟ این رویکرد محافظه کارانه به پنهان ماندن تیرگی‌ها و نقاط ضعف می‌انجامد و باید بر طرف شود.

این اتحادیه دانشجویی ادامه داد: ما دانشجویان که وظیفه خود را روشنگری هر چه بیشتر می‌دانیم از کمیسیون مربوط به تبلیغات ریاست جمهوری مصرانه تقاضا داریم که هر چه زودتر این نقص را رفع کند. این یک ایراد بزرگ است که از گفته شدن حقایق و واقعیت‌های کشور در حضور مردم بترسیم.

در ادامه آمده است: اگر ما پیر امیرالمومنین هستیم اگر مشی و مرام علی(ع) را دنبال می‌کنیم چرا باید واقعیت‌ها، که حق مردم در شنیدن آنهاست ناشنیده بگذاریم. مگر امام بر منبر مسجد از مشکلات مردم و کاستی‌ها حکومت سخن به میان نمی‌آورد مگر حق مردم را در دانستن حقایق نمی‌دانست و مگر این غیر علی بود که با شجاعت دم از ایرادها رفتاری مردم بر نمی داشت. این رویکرد محافظه کارانه تا کی؟ حق مردم در فهمیدن است و باید این حق ادا شود.

اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران تاکید کرد: سازمان اسلامی دانشجویان ایران به عنوان بخشی از جنبش دانشجویی توقع روشنگری هر چه بیشتر از مسئولان مربوط در این زمینه است و امیدواریم که این رویکرد اصلاح شود تا گفتمان شفافیت در جامعه حاکم بماند تا ایران پویا شود تا مردم نجیب ایران به آنچه که حق شان است از این دریای گسترده سرمایه‌ها ونعمت برسند.

ارسال نظر: