سردار سلامی:

نیروهای ما باید قوی‌تر از سربازان آمریکایی و نیروهای تکفیری باشند

کدخبر: 2095001

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: فرماندهان باید برای یگان‌های خود برنامه ورزشی منظم داشته باشند، مگر می‌شود در میدان نبرد بدون آمادگی جسمانی با این انسان‌های وحشی جنگید. ما باید از سربازان آمریکایی و نیروهای تکفیری قوی‌تر باشیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه صبح امروز شنبه 2 اردیبهشت در پنجمین همایش فرماندهان، بهداشت و سلامت سپاه طی سخنانی اظهار داشت: پزشکان ما زمانی که پا به مناطق محروم می‌گذارند، بسیاری از مردمی را که دسترسی به درمان ندارند را نجات می‌دهند.

وی افزود: این انسان‌ها تلاش می‌کنند تا درد و آلام را از دوش مردم بردارند و این یکی از پرافتخارترین صفحات تاریخ نیروی زمینی سپاه است.

سردار سلامی ادامه داد: نیروی زمینی سپاه در دوران پاسداری از انقلاب چه در دفاع مقدس و چه پس از آن در برقراری امنیت در مرزهای کشور و دفاع از حرم اهل بیت (علیهم السلام) و حضور مستشاری در جبهه‌های مقاومت، اقدامات ارزنده‌ای را انجام داده است.

جانشین فرمانده کل سپاه در ادامه با اشاره به ویژگی‌های یک فرمانده خاطرنشان کرد: فرماندهی یعنی رهبری کردن جامعه‌ای که مسئولیت آن را برعهده گرفته‌ایم همه ما در انسان بودن مشترکیم، پس توجه به انسان‌ها جزو مهمترین ارکان مدیریت یک فرمانده است.

سردار سلامی تصریح کرد: فرمانده، مرکز ظهور فضائل در یک سازمان است و ذهن او تجلیگاه اراده‌ای است که سازمان به او معتقد است. هرگونه یک فرمانده فکر می‌کند همانگونه هم عمل خواهد کرد و مسئولیت‌های یک فرمانده قابل واگذاری نیست.

وی با بیان اینکه ما علاوه بر توجه به آمادگی تجهیزات و رزم نفرات باید به همه شئون پاسداران توجه کنیم، اظهار داشت: ما دشمنان بزرگی در مسیرمان داریم که با بسیاری از آنها درگیر شده‌ایم و با بسیاری هم درگیر هستیم. برای شکستن اراده آنها و به ثمر نشستن اراده‌های خود، نیازمند ساختن قدرتی بزرگ هستیم که بیش از تکیه بر تجهیزات، بر اراده انسان‌ها استوار است.

جانشین فرمانده کل سپاه با اینکه تفاوت اصلی میان ما و سایر ارتش‌های دنیا توجه به بُعد انسانی است، خاطرنشان کرد: انسان‌ها در سپاه مهمترین اولویت هستند زیرا ما می‌خواهیم سخت‌ترین صحنه‌های تاریخ نبرد را بر دوش آنها استوار کنیم و آنها می‌توانند معادلات میدان نبرد را تغییر دهند و همه چیز در انسان‌ها خلاصه می‌شود.

سردار سلامی افزود: ما باید سعی کنیم تمامی ویژگی‌های یک مجاهد خستگی‌ناپذیر را در نیروهای خود داشته باشیم چه از نظر سلامت جسمانی و چه از نظر سلامت روانی.

وی تصریح کرد: سلامت و بهداشت مقوله‌ای است که حیات بشر را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد ما باید از ابتلای پاسداران به انواع بیماری‌ها با تغذیه سالم پیشگیری کنیم و فرماندهان ما باید بر الگوی تغذیه سالم تکیه کنند و در طراحی تجهیزات هم به این نکته باید توجه شود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: سلامتی به خودی خود حاصل نمی‌شود به بدون ورزش نمی‌توان جسم سالمی داشت. لذا فرماندهان باید برای یگان‌های خود برنامه ورزشی منظم داشته باشند، مگر می‌شود در میدان نبرد بدون آمادگی جسمانی با این انسان‌های وحشی جنگید. ما باید از سربازان آمریکایی و نیروهای تکفیری قوی‌تر باشیم زیرا جسم قوی که عامل ایمان قوی باشد، شکست‌ناپذیر است.

سردار سلامی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر دقت در ساخت و ساز پادگان‌ها اظهار داشت: باید در ساخت و ساز پادگان‌ها از سلیقه‌های زیبا استفاده شود تا هزینه‌ای که از بیت‌المال مردم به سختی به ما می‌دهند را درست خرج کنیم.

وی با اشاره به اهمیت خانواده در سپاه افزود: خانواده بخشی از محیط کار ماست همانگونه محیط کار ما بخشی از محیط خانواده ماست. اینکه فرماندهان ما در شرایط سخت نبرد در کنار نیروها هستند اخلاقی الهی است همانگونه که رهبر انقلاب نیز اینگونه است و مانند ما زندگی می‌کند.

جانشین فرمانده کل سپاه در پایان خاطرنشان کرد: فرماندهان باید به بهداشت محیط، بهداشت روان و ایجاد فضای آرامش در کار و تلاش توجه کنند و سعی کنند در رزمایش‌ها کمترین آسیب به محیط زیست وارد شود.

ارسال نظر: