عضو لیست امید هم آمار اشتغالزایی دولت رو زیر سوال برد!

علیرضا محجوب: ۹۴ هزار نفر در بخش صنعت در سال ۹۵ بیکار شدن شدند/ ۷۰ درصد مشاغلی که دولت روحانی ایجاد کرده پایداری ندارد

کدخبر: 2095007

عضو لیست امید گفت: از ۶۷۰ هزار شغلی که دولتی ها از آن خبر می دهند حدود ۷۰ درصد در بخش خدمات بوده که پایداری ندارد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علیرضا محجوب، دبیرکل خانه کارگر با حضور در نشست خبری با اشاره به اینکه در سال 95 حدود 94 هزارنفر در صنعت شغل خود را از دست دادند و 48 هزار نفر شغل به دست آوردند؛ گفت: از 670 هزار شغلی که دولتی ها از آن خبر می دهند حدود 70 درصد در خدمات بوده است . دوبرابر آنهایی که شغل در صنعت به دست آوردند شغل خود را در صنعت از دست دادند. مشاغل خدماتی به میزان مشاغل صنعتی پایداری ندارند. در صنعت به میزان بیکاران پتانسیل وجود دارد اما متأسفانه با واردات بی رویه برای خارجی ها شغل ایجاد کرده ایم.

وی درباره تعیین تکلیف کارگران بیکار شده کارخانه های ورشکست شده از جمله داروگر گفت: داروگر یکی از خوشنامترین کارخانه های تولید داخل بود. بعد از آنکه مدیریت جدید روی کار آمد به دلیل عدم مدیریت ناصحیح نتوانست موفق باشد و ما راضی به تعطیل شدن این کارخانه نبودیم. در گزارشی مفصل در مجلس پیرامون داروگر صحبت خواهیم کرد.

دبیرکل خانه کارگر با تأکید بر شعارمقام معظم رهبری افزود: همه ملت در قبال بیکاری مقصر هستند. همه باید با نهادینه کردن تولید داخلی در سبد خرید خود به این سمت پیش روند تا بیکاری از وضعیت بحران خارج شود.

وی بیان کرد:موضوع روز کارگر یک موضوع کهنه است، به عبارتی روز کارگر به آغاز اولین جنبش‌کارگری در شهر شیکاگو در اول ماه مه 1886 میلادی بر می‌گردد، همان‌طور که مشاهده می‌کنید 130 سال از آن زمان می‌گذرد و اتفاقات زیادی در عرصه کارگری می‌افتد.

علیرضا محجوب ادامه داد: این جنبش خواهان 8 ساعت کاری و افزایش دستمزد بود و توانست بعد از تشکیل سازمان بین‌المللی کار در سال 1917، ساعت کار به 8 ساعت تقلیل یابد و اجباری شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: علت اهمیت 1 مه 1886 اعتراضکارگران در شیکاگو بود که طی آن 3 روز راهپیمایی از اول تا سوم مه آغاز و به طول انجامید، از آن پس هر ساله سالروز این قیام را جشن می‌گیرند، از این رو خواهران و براداران عزیز ما باید آشنا باشند که از حقوق کارگر که با معضلات بسیاری درگیر هستند دفاع کنند.

ارسال نظر: