در مسکو

وزرای دفاع ایران و برزیل پس از ۴۰ سال دیدار و گفتگو کردند

کدخبر: 2095421

سردار حسین دهقان در دیدار همتای برزیلی خود، روابط دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی، سردار حسین دهقان که برای شرکت در این نشست دو روزه و برنامه های جانبی در راس یک هیات دفاعی به مسکو سفر کرده است، در دیدار همتای برزیلی خود، روابط دوجانبه، منطقه ای و بین المللی را بررسی کرد.

سردار دهقان در این نشست با اشاره به اینکه مذاکره امروز نخستین دیدار وزیران دفاع دو کشور پس از حدود 40 سال است، گفت: ظرفیت های بسیار خوب و مناسبی در حوزه های مختلف برای توسعه همکاری میان ایران و برزیل وجود دارد.

وی همچنین با تشکر از نقش سازنده برزیل در معادلات منطقه ای و جهانی و همچنین مواضع مثبت این کشور در حمایت از فعالیت های صلح آمیز برنامه هسته ای ایران، بر ضرورت بهره گیری از فرصت های همگرایی و همکاری دو کشور در بخش های مختلف تاکید کرد.

رائول پنیتو وزیر دفاع برزیل نیز با ارزشمند خواندن فرصت دیدار و مذاکره با همتای ایرانی، روابط دو کشور را تاریخی خواند و ارتقای سطح همکاری ها در تمامی زمینه ها را خواستار شد.

وزیر دفاع برزیل همچنین با تاکید بر لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف پدیده تروریسم، خواهان تبادل اطلاعات و تجربیات دو کشور در این عرصه شد.

سردار دهقان افزون بر شرکت و سخنرانی در نشست مسکو، با سرگئی شویگو همتای روس و شماری از دیگر همتایان خود دیدار می کند و همچنین در نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه آخرین اوضاع این کشور و تقویت همگرایی ها برای مبارزه با تروریسم بررسی می شود.

سردار دهقان تاکنون در حاشیه این نشست، دیدارهای دو جانبه ای با همتایان هندی، صربستانی و ونزوئلایی خود داشته و در باره مسائل مختلف منطقه ای و بین المللی وتوسعه همکاری ها در حوزه های مرتبط مذاکره کرده است.

جریان تکفیری و تروریسم در سوریه و یمن و دامنه آن در خاورمیانه، تحولات جدید شکل گرفته در این منطقه و دیگر نقاط جهان و بحث فضای سایبری از جمله محورهای نشست بین المللی مسکو است.

ارسال نظر: