مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی:

دولت باید همه بدهی‌هایش به تامین اجتماعی را تسویه کند/ از پرداختی به کارگران رضایت نداریم

کدخبر: 2095575

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: دولت باید همه بدهی‌های خود به تامین اجتماعی را تسویه کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سید تقی نوربخش عصر امروز در جشن بزرگ خانوادگی که به مناسبت روز جهانی کارگر در این شهرستان برگزار شد با بیان اینکه به دلیل کم و کاستی‌های زیادی که در سازمان وجود دارد از جامعه کارگری عذرخواهی می‌کنم، اظهار کرد: هشت مدیرعامل در عرض هشت سال در سازمان تأمین اجتماعی عوض شد و سازمانی که کل بدهی دولت به آن در سال 84، مبلغ 4 هزار میلیارد تومان بوده است با 60 هزار میلیارد تومان بدهی به دولت روحانی تحویل داده شده است.

وی افزود: در هشت سال دولت نهم و دهم، به جز سال 88 که سال انتخابات بود هر سال کمتر از میزان تورم بر مبلغ مستمری افزوده می‌شد ولی در دولت فعلی با وجود اینکه نتوانستیم کاستی‌ها را جبران کنیم ولی توانستیم مقدار مستمری را به بیشتر از نرخ تورم برسانیم.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور تصریح کرد: ظرف 2 روز آینده و هیأت وزیران با پیشنهاد سازمان تأمین اجتماعی تصویب می‌کنند تا هم نرخ مستمری افزایش یابد و از امسال اجرایی خواهد شد.

نوربخش با بیان اینکه یکی از تعهدات سازمان تأمین اجتماعی پرداخت مستمری است و از پرداختی به کارگران رضایت نداریم، اظهار کرد: سعی کردیم گام‌های بزرگی برداریم که در همین راستا حدود 600 میلیارد تومان اموال غارت شده کارگران و بازنشستگان را به سازمان برگردانیم و هزار میلیارد تومان اموال دیگر در محاکم قضایی است که با کمک قوه قضاییه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: همه اموال تأمین اجتماعی را به قیمت 17 هزار و 500 میلیارد تومان معامله کردند و الان در زندان به سر می‌برند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور، مهم‌ترین دستاورد سازمان تأمین اجتماعی را صیانت از اموال بیمه‌شدگان برشمرد و گفت: در این شرایط سعی کردیم کمترین آسیب به کارگران و مستمری‌بگیران وارد شود و خبر خوش دیگری که می‌توانم بدهم همسان‌سازی حقوق کارگران و بازنشستگان است.

وی با بیان اینکه دولت مکلف شد تا بدهی خود به سازمان تأمین اجتماعی را پرداخت کند، اظهار کرد: دولت باید در طول پنج سال همه بدهی خود به این سازمان را تسویه کند.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور افزود: در بخش درمان نیز گام‌های بزرگی برداشته شد که از جمله آن می‌توان به بخش جراحی قلب و آوردن دستگاه‌های آنژیوگرافی و «ام.آر.آی.» اشاره کرد و می‌توان گفت: بیمارستان ولی‌عصر(عج) قائم‌شهر یکی از بهترین مراکز درمانی در کشور است.

وی همچنین از افتتاح مرکز درمانی در چمستان نور، افتتاح بخش سی‌تی‌اسکن بیمارستان چالوس و بابلسر در روزها و ماه‌های آینده خبر داد و گفت: در بخش درمان چهار بیمارستان در کشور در هفته کارگر راه‌اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی کشور با بیان اینکه طی دو روز آینده، 100 هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اعلام می‌شود، اظهار کرد: این تعداد به تعداد بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی می‌پیوندند.

نوربخش ادامه داد: 60 درصد از جمعیت استان مازندران زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی است، تصریح کرد: امیدواریم سرمایه‌گذارها را گسترش داده و خدمات بخش مستمری را بیشتر کنیم.

وی در ادامه از اعزام 40 هزار نفر به مشهد مقدس در سال 96 اشاره کرد و گفت: این آمار نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر شده است.

ارسال نظر: