در جریان سفر به مصر صورت گرفت

دیدار پاپ با السیسی و شیخ الازهر و بازدید از کلیسای قاهره + تصاویر

کدخبر: 2095621

پاپ فرانسیس در سفر به مصر با رئیس‌جمهور این کشور و شیخ الازهر دیدار و از کلیسایی که داعش به آن حمله کرده بود، بازدید کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از شبکه خبری الجزیره، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در سفرش به مصر با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور این کشور و احمد الطیب، شیخ الازهر دیدار کرد.

وی در این سفر خواهان مخالفت با خشونت و تندروی شد.

پاپ فرانسیس در سخنرانی خود در اختتامیه کنفرانس جهانی صلح الازهر گفت: هیچ صلحی بدون آموزش جوانان برای احترام به یکدیگر و گفتگوی سازنده به دست نمی‌آید. آینده بشریت بر پایه مذاکرات میان ادیان و فرهنگ‌هاست. مذاکره میان ادیان برای رسیدن به صلح و مقابله با اختلافات لازم است.

پاپ فرانسیس سخنرانی‌اش را با عبارت عربی" السلام علیکم" آغاز کرد.

از سوی دیگر شیخ الازهر از پاپ فرانسیس به دلیل حضور در کنفرانس جهانی صلح قدردانی کرد.

شیخ الازهر خواهان یک دقیقه سکوت برای احترام به قربانیان تروریسم در مصر و جهان شد.

الطیب گفت: تجارت سلاح دلیل نبود صلح در جهان است. صلح جهانی به بهشت گمشده تبدیل شده است. هیچ راه حلی برای مشکلاتی که جهان از آن رنج می‌برد جز از طریق توجه به پیام‌های آسمانی نیست. تمدن اروپایی تمدن تروریسم نیست و نباید به ادیان اهانت کرد.

شیخ الازهر بر لزوم تلاش برای پاکسازی تصاویر ادیان تأکید کرد و گفت: باید برای نشان دادن ارزش اسلام و همزیستی میان تمامی مردم تلاش کرد.

پاپ فرانسیس تأکید کرد: خشونت ناشی از عوامل زیادی است که از جمله آن تمایل به قدرت، تجارت سلاح و تندروی دینی است. مصر وظیفه منحصر به فردی در تقویت صلح در منطقه دارد.

وی گفت: نمی‌توان با نام خدا مرتکب خشونت شد. من از مصر می‌خواهم تا تکیه کردن بر اصل خدا و وطن برای همگان را ثابت کند و به حقوق بشر احترام غیرمشروط بگذارد.

وی در دیدارش با سیسی گفت: بزرگی هر امتی در توجهشان به افراد ضعیف مثل فقرا و ایتام است.من به تمامی افرادی که زندگی‌شان را فدای وطنشان کردند فکر می‌کنم و به تمامی کسانی که نزدیکانشان را در حملات تروریستی از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم. مصر به فضل تاریخ و موقعیت جغرافیایی خود نقش مهمی در خاورمیانه ایفا می‌کند.

پاپ فرانسیس همچنین از کلیسای قبطی‌های ارتودوکس در قاهره که در معرض حمله تروریستی داعش قرار گرفته بود، بازدید کرد. در حمله تروریستی داعش به این کلیسا ۲۹ تن کشته شده بودند.

ارسال نظر: