موسوی‌لاری در نشست خبری:

روحانی کاندیدای اصلاح‌طلبان است/ از بین روحانی و جهانگیری یکی در انتخابات می‌ماند

کدخبر: 2095630

نایب رئیس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: شورای سیاست‌گذاری اصلاح طلبان به صورت اجماع تصمیم گرفته آقای روحانی کاندیدای اصلاح طلبان است و دو نفر تا آخر نخواهند ایستاد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: عبدالواحد موسوی لاری نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در نشست خبری که صبح امروز برگزار شد، تشریح کرد: انتخابات پیش رو انتخابات مهمی است، زیرا از یک طرف عامه مردم در آن سهیم می‌شوند و هم تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌ها در دو قالب شورا و ریاست جمهوری معنا پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: یکی از موفقیت‌هایی که به آن می‌بالیم این است که جریان اصلاحات که معتقد به حضور سلائق مختلف در عرصه اداره کشور است، در درون خود توانسته اختلاف سلیقه‌ها را به رسمیت و در عین حال سلایق مختلف را در یک جبهه بسیج کند.

موسوی لاری بیان داشت: شورای عالی سیاستگذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با موافقت وزارت کشور رسمیت یافته و از نظر فراگیری هم همه نحله‌های جریان اصلاحات در آن تعریف شده‌اند و یک نقطه اتکا برای یک نتیجه‌گیری منطقی است.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان با تأکید بر اینکه اصلاح‌طلبان هم در انتخابات ریاست‌جمهوری و هم در انتخابات شوراها فعال هستند، گفت: دوستان ما در ستاد آقای روحانی نقش اول را دارند و در مورد شوراها نیز اصل را بر این گذاشتیم که همه احزاب یک لیست واحد ارائه دهند و آخرین تشکیلاتی هم که به این جمع پیوست، حزب اعتدال و توسعه بود.

وی در مورد فرمول به نتیجه رسیدن جریان اصلاحات برای ارائه یک لیست در انتخابات شوراهای شهر خاطرنشان کرد: برای رسیدن به یک لیست با درخواست ۶۰۰ الی ۷۰۰ نفره از داوطلبین روبه‌رو شدیم که خود این حضور برای ما سرمایه است، اما شکل ارائه لیست به این منوال است که برای این نقطه یک ضابطه‌گذاری شده است و براساس شاخص‌هایی این افراد مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. ابتدا مشخص شد شوراها باید چه کاری انجام دهند، سپس وضعیت موجود شورای شهر و شهرداری چگونه است و سومین مورد این است که کلانشهرها و شهر تهران با چه چالش‌هایی روبه‌رو هستند. ما بر اساس این وضعیت شاخص‌ها را طراحی کردیم.

وی اضافه کرد: شاخص‌ها را با مطالعه دقیق روی وظایف شورا و حوزه‌های مختلف تهیه کردند، این شاخص‌ها در اختیار کارگروه ۱۵ نفره کارشناس و فارغ از حزب و گروه قرار داده شد تا با دقت، عوامل را بررسی کنند. امروز کار کارگروه در مرحله اول نهایی شده است و حول و حوش صد نفر را استخراج کرده‌اند. این لیست امروز بعدازظهر آماده می‌شود و در مرحله بعدی توسط کارگروه کارشناسی یک غربالگری تا مرز ۲ الی ۳ برابری نیاز شورای شهر آماده و به شورای عالی برای تصمیم‌گیری نهایی ارائه خواهد شد،

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان گفت: شاکله اصلی شوراها مسئله اجتماعی است، اما افرادی را نیاز داریم که شهرسازی، عمران و حقوق بلد باشند و در مسائل اجتماعی تخصص داشته باشند، به افرادی نیاز داریم که با ترافیک آشنا باشند و بدانند برای خروج از آن چه برنامه‌ای ارائه کنند.

موسوی لاری تصریح کرد: در تصمیم‌سازی دو قشر زنان و جوانان را ممتاز قرار دادیم، خانم‌های متخصصی از جامعه ما هستند که باید جای خود را به تدریج در نهادهایی مثل شوراها پیدا کنند، امیدواریم تا آخر هفته کار تنظیم لیست دو و سه برابری شوراها نهایی شود.

وی در مورد کاندیدای نهایی جریان اصلاحات با توجه به مناظرات ریاست جمهوری روز گذشته خاطرنشان کرد: قبل از انتهای سال گذشته، به صورت اجماع تصمیم گرفته شد کاندید جمع ما آقای روحانی باشد، آقای روحانی کاندید اصلاح‌طلبان است و هیچ تغییری در آن نیست. در یک مقطعی احساس شد با یک سلسله مسائل رسانه‌ای روبه‌رو هستیم و همچنین از آن مهم‌تر به عنوان جریان اصلاحات استفاده می‌کنیم تا دیدگاه‌های خود را مطرح نماییم.

موسوی لاری در این باره بیان داشت: آقای جهانگیری با اصرار خود آقای روحانی حضور در انتخابات را پذیرفته است و قرار این بود که هر کسی قرار است در کنار آقای روحانی حضور یابد، آقای روحانی واکنش منفی به همراه نداشته باشد، بنابراین ما دو کاندیدا در انتها نخواهیم داشت، اما اطمینان داریم که به یک جمع‌بندی خواهیم رسید.

وی افزود: ستادهای آقای روحانی عمدتاً از نیروهای اصلاح‌طلب است، علاوه بر این در شهر تهران برای امورات مربوط به انتخابات شورای شهر، ستادی به ریاست آقای مرتضی حاجی تشکیل شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از لیست شوراها به زنان و جوانان اختصاص می‌یابد، اظهار داشت: در شاخص‌های تعیینَ شده سه ملاک اصلاح‌طلبی، شفافیت و پاک‌دستی و همچنین متخصص بودن در یکی از رشته‌های تخصصی شورا تعیین شده است، چه زن، چه میانسال و چه جوان باید دارای این سه شرط باشند.

نایب رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در مورد ردصلاحیت‌های صورت گرفته خاطرنشان کرد: از اول با مجلسی‌ها چه شورای عالی سیاستگذاری و چه فراکسیون امید مطرح شد که قانون شوراها را درنظر گرفته و مراجع چهارگانه استعلام تنها به آنها کمک می‌کنند و تصمیم‌گیر نیستند، خوشبختانه در اکثر استان‌ها وضعیت خوب بوده و به صورت اجمالی قانون را رعایت کردند، اما یک پیش‌زمینه‌ای در ذهن هیأت نظارت است و آن شیوه رفتاری دفاتر شورای نگهبان در انتخابات دیگر است، در حالی که اگر تفصیلی از نظارت استصوابی وجود دارد مربوط به شورای نگهبان است و در انتخابات شوراها نباید به این صورت باشد.

وی اضافه کرد: هیأت‌های اجرایی مسئول رد و تأیید صلاحیت‌ها هستند و هیأت‌های نظارت تنها ناظر هستند.

موسوی لاری در مورد اینکه صراحت کلام آقای جهانگیری از آقای روحانی بیشتر بوده و در نظرسنجی‌ها وضعیت آقای جهانگیری بهتر از آقای روحانی است و آیا احتمال جایگزینی آقای جهانگیری به جای آقای روحانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: قطعاً همان جریانی که حامی آقایان جهانگیری و روحانی هستند، مسائل را مدیریت خواهند کرد که هر نتیجه‌ای حاصل شود با هماهنگی خود آقایان روحانی و جهانگیری باشد و آقای جهانگیری نیز هیچ ستادی تشکیل نداده و همان ستاد آقای روحانی کارها را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاری فارس مبنی بر اینکه برخی از احزاب و جریانات اصلاحات مدعی ارائه لیست غیر از لیست واحد شورای عالی اصلاح‌طلبان هستند، پاسخ داد: همه عرایض بنده در مورد همین شورای عالی اصلاح‌طلبان است و تصمیماتی که اینجا گرفته می‌شود، برای عامه اصلاح‌طلبان تصمیمات جمع تلقی می شود، ممکن است در این میان فرد یا افرادی و همچنین احزاب ریز و درشت که داعیه اصلاح‌طلبی هستند، ادعای ارائه لیست نمایند، اما چون عضو این جمع نیستند نمی‌توان در مورد آنها صحبت کنیم و عرایض بنده تنها در مورد شورای عالی اصلاح‌طلبان است.

ارسال نظر: