در مراسم افتتاح پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس

روحانی بر نقش تأثیرگذار سپاه در حراست از مردم و کشورهای منطقه در برابر تروریست‌ها تاکید کرد

کدخبر: 2095772

رئیس‌‌جمهوربا اشاره به نقش تأثیرگذار سپاه در حراست از مردم و کشورهای منطقه در برابر تروریست‌ها، گفت: مطمئناً ملت ایران، رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح ایران، پشتوانه مردم مظلوم منطقه در کشورهایی هستند که گرفتار تروریسم شده‌اند.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان عصر یکشنبه در مراسم افتتاح فاز نخست پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج فارس در بندرعباس ضمن تبریک خجسته اعیاد شعبانیه و نیز روز ملی خلیج فارس، گفت: افتتاح این پالایشگاه روز بسیار فرخنده و مبارکی است و قطعاً در زمره روزهای به یادماندنی در تاریخ کشورمان خواهد ماند.

رییس‌ جمهور گفت: ما هر چه موفقیت در کشور داریم، چه در انقلاب و چه در دوران دفاع مقدس و توفیقاتی که در زندگی داریم و هویت، عزت و ایستادگی‌مان به واسطه توسل به امام حسین(ع) است.

روحانی گرامیداشت روز ملی خلیج فارس را حائز اهمیت دانست و گفت: ایستادگی مرزنشین‌های کشور در برابر قدرت‌های استعمارگر بسیار ارزشمند و موجب افتخار است.

رییس‌ جمهور همچنین با گرامیداشت روز پاسدار، گفت: نقش سپاه پاسداران در تثبیت انقلاب اسلامی در روزهای غربت انقلاب در سال‌های 57 تا 60 و پس از آن در دفاع مقدس، بسیار نقش برجسته و مهمی است و کار بزرگی انجام شد تا ملت ایران بتواند از انقلاب، کشور و تمامیت ارضی دفاع کند و نقشی که سپاه در حراست و حفاظت از کشور برعهده دارد، بسیار مهم است.

روحانی با اشاره به نقش تأثیرگذار سپاه در حراست از مردم و کشورهای منطقه در برابر تروریست‌ها، گفت: مطمئناً ملت ایران، رهبر معظم انقلاب و نیروهای مسلح ایران، پشتوانه مردم مظلوم منطقه در کشورهایی هستند که گرفتار تروریسم شده‌اند و اگر ایثار آنها برای حفظ عتبات و کشورهای منطقه نبود، امروز در منطقه نه با چند گروه تروریستی، بلکه با قدرت‌ها و دولت‌های تروریستی، مواجه بودیم که این معضلی برای اسلام و منطقه بشمار می‌آمد.

رییس‌ جمهور احداث پالایشگاه عظیم و بزرگ ستاره خلیج فارس را اقدامی مهم و قابل تقدیر برشمرد و افزود: هنگامی که ایرانی می‌تواند، کاری عظیم را به ثمر برساند این موجب غرور و افتخار همگان خواهد بود.

روحانی با اشاره به اینکه تعامل خوب و همکاری اساس به ثمر رسیدن کارها و اقدامات است، گفت: هنگامی که سخن از تعامل سازنده می‌کنیم این تنها در تعامل با جهان نیست، بلکه در انجام اقدامات و پروژه‌ها در داخل کشور نیز معنا می‌دهد.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: همه ما ایرانی و وفادار به قانون اساسی و رهبری هستیم و اگر ندانیم چگونه می‌توانیم هم‌افزایی ایجاد کرده و از قدرت‌مان در راستای منافع ملی استفاده کنیم، با مشکل مواجه خواهیم بود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه از ابتدای انقلاب در هر صحنه‌ای که با هم بودیم، توانسته‌ایم به پیروزی برسیم و وقتی میان ما فاصله ایجاد شده، دچار مشکل شده‌ایم، گفت: در دفاع مقدس هر جا در کنار هم بودیم، توانستیم بیت‌المقدس‌ها و فتح‌المبین‌ها را بیافرینیم، اما هرگاه غرور ما را گرفت و فاصله گرفتیم، عقب افتادیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه امروز باید در کنار هم کشور را بسازیم، اظهارداشت: اگر به این معتقد باشیم که کار تنها با خواست خدا انجام می‌شود، موفق خواهیم بود و فاصله‌ها و اختلافات بخاطر ضعف ایمان است.

وی گفت: امروز در ستاره خلیج فارس تعامل سازنده میان بخش‌های مختلف بوضوح نمایان است و فتح و گشایش مشاهده می‌شود و این در حالی است که اگر یک بخش در ساخت این پالایشگاه همکاری نمی‌کرد، با مشکل مواجه می‌شدیم، اما وقتی همه دست به دست هم داده و با مدیریت خوب، کار را انجام دادند، امروز شاهد ثمره آن هستیم.

روحانی با تأکید بر ضرورت وجود مدیریت جهادی در انجام اقدامات بزرگ، گفت: مدیریت جهادی به معنای استفاده از همه توان در بخش‌های مختلف می‌باشد و هر مدیریتی که تنها به دنبال استفاده از یک ظرفیت است، ناموفق خواهد بود.

رییس‌ جمهور دستیابی به خودکفایی در تولید گازوییل و بنزین و عدم واردات این محصولات از خارج را از خواسته‌های رهبر معظم انقلاب دانست و گفت: امروز خرسندیم از اینکه دولت تدبیر و امید توانسته بخشی از این خواسته‌ها را به انجام برساند.

روحانی ادامه داد: امروز در گازوییل، صادرکننده هستیم و در بنزین هم بزودی به خودکفایی رسیده و صادرکننده آن خواهیم شد.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه مردم ایران در به ثمر رساندن انقلاب آرزوهای فراوانی را دنبال می‌کردند، افزود: امروز ملت ایران پرشورتر از همیشه در صحنه است ، چرا که توانسته اقدامات و گام‌های ارزشمندی را در طول سال‌های گذشته بردارد.

روحانی با اشاره به اینکه دولت در حقیقت به نمایندگان مردم، اطلاق می‌شود و هر اقدامی که دولت انجام می‌دهد، بر مبنای خواست مردم است، اظهار داشت: زمانی که پس از انتخابات یک دولت انتخاب می‌شود، همه باید از آن حمایت کرده و به آن دولت کمک کنند اما اینکه بخواهیم پس از انتخابات به نزاع و رقابت‌های انتخاباتی ادامه دهیم، شایسته نخواهد بود.

رییس‌ جمهور با اشاره به اینکه برجام اقدامی بود که از سوی دولت شروع شد و با هدایت رهبری و حمایت مردم به ثمر رسید، گفت: امروز باید همه از این فضای ملی بوجود آمده در راستای توسعه کشور، استفاده کنیم.

روحانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس را نماد تعامل، همکاری و برادری، توصیف کرد و افزود: خوداتکایی، عزت و استقلال کلماتی بسیار دلچسب و شیرین هستند و خلاصه انقلاب که در شعارهای مردم بود، همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است و هر که در راستای تحقق این اهداف در کشور کار و تلاش می‌کند، انقلابی است.

رییس‌ جمهور افزود: اقدام انقلابی به معنای آن است که کشور را بی‌نیاز کرده و در صحنه‌های جهانی حضور داشته باشیم تا دیگران نتوانند نسبت به کشور ما چشم طمع داشته باشند و برای توطئه علیه ملت و کشورمان ، دست‌شان بلرزد.

روحانی تأکید کرد: ما باید با ایثار، فداکاری و کار و تلاش بتوانیم اقدامات بزرگ را برای توسعه کشور انجام دهیم.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: ما به مردم قول دادیم تا از همه توان خود استفاده کرده و از خرد جمعی و نظرات کارشناسی برای ساختن کشور، استفاده کنیم.

دکتر روحانی با تقدیر از تلاش‌های مجدانه قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس، گفت: براساس اصل 147 قانون اساسی، دولت در زمان صلح باید از امکانات نیروهای مسلح استفاده کرده و از نیروهای آنها برای تولید، آموزش، جهاد سازندگی و حرکت کشور، بهره‌برداری کند.

رییس‌ جمهور گفت: افتخار ما این است که در خدمت مردم باشیم و اگر همه بتوانیم در مکتبی مانند مکتب امام حسین(ع) راه ایشان و اسلام را ادامه دهیم، موجب فخر ما خواهد بود.

روحانی ضمن ابراز امیدواری از اینکه فازهای بعدی و تکمیلی پالایشگاه خلیج فارس هر چه زودتر آماده شود و تولید بنزین در این پالایشگاه از 12 میلیون لیتر به 36 میلیون لیتر برسد، گفت: مطمئناً با تلاش و کار مجاهدانه همه روزها، روزهای فتح بوده و موجب سرافرازی و اتحاد ملت خواهد شد.

پیش از سخنان رییس‌ جمهور، زنگه وزیر نفت، عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء و نوربخش مدیر عامل سازمان تأمین اجتماعی گزارشی از اقدامات و فعالیت‌های انجام شده در راستای احداث این پروژه ارایه کردند.

ارسال نظر: