آیت‌الله مکارم‌ شیرازی:

نباید پرخاشگری، توهین، دروغ، تهمت و عوام‌فریبی در مناظره باشد/ مناظره ما مانند غربی‌ها نیست

کدخبر: 2095873

آیت‌الله مکارم‌ شیرازی به کاندیداهایی ریاست جمهوری توصیه‌هایی ارائه کرد و اظهار داشت: مردم شما را به عنوان نخبه‌های این جمعیت می‌شناسند، مناظره شما باید مناظره اسلامی باشد؛ یعنی خدای ناکرده پرخاشگری، توهین، دروغ، تهمت و عوام‌فریبی در مناظره نباشد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رسا نوشت: آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در ابتدای درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد،‌ به کاندیداهایی ریاست جمهوری توصیه هایی ارائه کرد و اظهار داشت: مردم شما را به عنوان نخبه‌های این جمعیت می‌شناسند، مناظره شما باید مناظره اسلامی باشد؛ یعنی خدای ناکرده امور چهارگانه توهین، دروغ، تهمت و عوام فریبی در مناظره نباشد.

این مرجع تقلید ادامه داد: مناظره ما مانند مناظره آمریکایی‌ها و اروپائیان نیست، آن‌ها این خطوط قرمز را قبول ندارند، ما در یک کشور اسلامی با نظام اسلامی و انتخابات اسلامی بحث می‌کنیم، بنابراین سعی کنید که پرخاشگری، اهانت، دروغ و تهمت در این مناظره‌ها نباشد و ثابت کنید که این‌ها مناظراتی اسلامی است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: از مطالبی که گفتم مهمتر آن است که مردم به خصوص نسل جوان اگر ببینند که نخبگانشان با هم پرخاش می‌کنند، به هم نسبت ناروا می‌دهند و به هم اهانت می‌کنند، یاد می‌گیرند و این یک آموزش بسیار خطرناکی برای جامعه است که در جامعه سرایت می‌کند.

وی به کار بردن منطق، استدلال و شواهد را در مناظرات مفید ارزیابی کرد و ابراز داشت: خدای نکرده از این اخلاق اسلامی کنار نروید، برخی مردم از این مسائل ناراحت هستند و خواستم که یک تذکر دوستانه‌ای به این برادران عزیز بگوییم که در مناظرات باقیمانده نشان دهید که مناظرات آن‌ها با دیگران متفاوت است، ایران یک کشور اسلامی است و باید قیود اسلامی در مناظرات رعایت شود.

این مرجع تقلید ابراز امیدواری کرد که نتیجه مناظرات برای ملت مسلمان ایران مفید باشد و ان‌شاءالله مشکلات مملکت حل شود.

ارسال نظر: