لاریجانی در نشست با فرهنگیان قم:

وضعیت اقتصادی کشور نامناسب است/"بیکاری" قشر تحصیل‌کرده ضایعه به حساب می‌آید

کدخبر: 2095908

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بیکاری قشر تحصیل‌کرده‌ یک جامعه که دارای اعتبار اجتماعی است یک ضایعه به‌حساب می‌آید، که کمترین تأثیران افسردگی و ناامید برای نسل جوان است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی عصر امروز در نشست صمیمی با جمعی از فرهنگیان مناطق 4 گانه استان قم با تکریم مقام معلم اظهار داشت: شغل معلمی با عشق به انسانیت آمیخته و به عقیده شهید مطهری در این حرفه علاوه بر شکوفایی استعدادها، باید به ساختن انسان نیز توجه شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره بر تأثیر آموزش‌وپرورش بر همه عرصه‌های اداره یک کشور افزود: کشورها توسط انسان‌ها ساخته می‌شوند و باید بر این نکته توجه کافی داشته باشیم که اهداف در هر نظام طبقه‌بندی‌شده و طبق این اهداف باید زمینه‌ای فراهم شود تا در مسابقه جهانی عقب نمانیم.

وی با اشاره به مقاله‌ای که در ارتباط با آموزش‌وپرورش مطالعه کرده خاطرنشان کرد: باید تأثیر آموزش‌وپرورش را در ارتقاء و پیشرفت یک کشور پررنگ‌تر ارزیابی کنیم و این اهمیت تا جایی موردبررسی قرار می‌گیرد که بعضی از کشورها آن را مرتبط با امنیت ملی دانسته‌اند.

لاریجانی با تأکید بر لزوم ایجاد تحول در سیستم آموزشی کشور تصریح کرد:در برنامه ششم توسعه به آموزش‌وپرورش به‌صورت جدی‌تری نگاه شده تا مشکلات این سازمان حل‌شده تا بتوانیم پویایی و نشان را به این سازمان برگردانیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ارتقا سطح باسوادی در استان قم را قابل‌توجه دانست و افزود: افزایش باسوادی از 86 درصد به 88.5 درصد نکته مهمی بوده اما باید تلاش بیشتری برای استان قم صورت بگیرد.

وی یکی از مشکلات جامعه امروز را بیکاری عنوان کرد و گفت: بیکاری قشر تحصیل‌کرده‌ یک جامعه که دارای اعتبار اجتماعی است یک ضایعه به‌حساب می‌آید ، که کمترین تأثیر آن افسردگی و ناامید برای نسل جوان است.

لاریجانی یکی از راه‌های حل معضل بیکاری را سرمایه‌گذاری در هنرستان‌ها معرفی و تصریح کرد: باید مدارس فنی حرفه‌ای و هنرستان‌ها تقویت‌شده و تجهیزات این مراکز با در نظر گرفت امکانات دولتی به‌روزرسانی شود.

وی از لزوم حل معضل هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان مدارس استثنایی خبر داد و افزود: باید حل مشکلات این دانش آموزان در اولویت کاری آموزش‌وپرورش قرار بگیرد و مدارسی که با مشکل مالی روبه‌رو هستند تأمین بودجه شوند.

وی با اعلام این واقعیت که بخشی از منابع مالی کشور از فروش اوراق مشارکت تأمین می‌شود،افزود: در حال حاضر 90 درصد از بودجه کل کشور از درآمدهای حاصل از فروش نفت و گاز و مالیات، صرف هزینه‌های جاری‌شده و 10 درصد باقی برای کارهای عمرانی هزینه می‌شود که این خود نشان‌دهنده وضعیت نامناسب اقتصادی کشور است.

لاریجانی هزینه کردن قبل از تولید ثروت را یک اشتباه بزرگ دانست و خاطرنشان کرد: باید با توجه به همین امکانات موجود برنامه‌هایی برای ارتقا سطح کشور نوشته شود و بیشتر این منابع موجود نمی‌توانیم هزینه یا وعده‌ای بدهیم و باید همه مسئولان تصویر روشنی درباره منابع مالی کشور به مردم ارائه داده و محدودیت‌های مالی را کتمان نکنند.

ارسال نظر: