روحانی در مراسم آغاز تولید انبوه خودروهای دناپِلاس و پژو ۲۰۰۸:

هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد، هم چرخ صنعت و تولید/ ما هیچگاه به مردم دروغ نگفته و نخواهیم گفت

کدخبر: 2095976

رئیس‌جمهور گفت: اینکه امروز قطعه‌سازان ما به قدری پرکار شده‌اند که تمام هفته و حتی روزهای تعطیل را مجبور به فعالیت هستند، به معنای آن است که هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد هم چرخ صنعت و تولید در چرخش هستند و این همان قولی است که از ابتدا به مردم داده بودیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حسن روحانی روز سه شنبه در مراسم آغاز تولید انبوه خودروهای دناپِلاس و پژو۲۰۰۸ ، بر ضرورت تلاش همگانی برای تقویت تولید و اشتغال در کشور تاکید کرد و گفت: کسی می تواند برای اشتغال وعده بدهد که سختی ایجاد اشتغال کشیده باشد و آنها که وعده و آمارهای عجیب می دهند؛ بهتر است ابتدا از متخصصین سوال کنند.

روحانی با تبریک میلاد امام سجاد(ع) و روز تکریم و پاسداشت از روز معلم، گفت: معلم، مبدا دانش و مهارت جامعه است و اگر امروز افتخار دارم تا در این جشن شرکت کنم و شما افتخار دارید که قدم جدیدی برای رشد تولید ملی صنعت کشور و رفاه مردم برداشته‌اید، همه در سایه تلاش معلمان عزیز بوده است.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: دستاوردهای کشور در زمینه های تولید و فناوری حاصل و مرهون زحمات معلمان سختکوش است.

روحانی اظهار داشت: کلاس درس معلمان و اساتید ما راه زندگی را به ما آموخت و دانش و مهارت را به ما یاد داد و ما هرگز آنان را از یاد نخواهیم برد.

رییس‌ جمهور حضور در ایران خودرو و آغاز تولید انبوه دو خودرو را افتخارآمیز دانست و گفت: بازدید از واحدهای تولیدی یادآور سنگرهای دفاع مقدس است.

روحانی ادامه داد: هنگامی که در سنگرهای رزمندگان حضور پیدا می‌کردیم، انسان احساس غرور می‌کرد که این ملت، هرگز خسته نشده و از پا نمی‌نشیند و برای منافع، عزت و استقلال خود از همه توانش استفاده کرده تا دل مردم را شاد و دشمن را مأیوس کند و امروز هم در ایران‌خودرو همین احساس را دارم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه کارگران، مهندسان، طراحان و مدیران ما همگی تلاش کردند تا دل ملت را شادمان و به فشار و توطئه بیگانگان "نه" بگویند و آنها را مایوس سازند، گفت: ما هیچگاه به تولید داخلی‌مان، نه نمی‌گوییم. اگر کسی به تولید خودروی داخلی نه بگوید، کار درستی انجام نداده، بلکه ما باید به همه آنهایی که برای تولید داخلی تلاش می‌کنند پاسخ مثبت دهیم.

روحانی با بیان اینکه کار بزرگی که در صنعت خودرو انجام شده باید همپای فناوری ها و بازار روز جهان ارتقا یابد، خاطرنشان کرد: ما امروز در صنعت خودرو سربلند بوده و وارد نوآوری های جدید و برداشتن قدم‌های نو شده‌ایم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه صنعت خودرو در ایران، دارای قدمت زیادی است و فراز و فرود، فراوانی داشته است، گفت: باید از فضا و فرصت‌ها در دنیای امروز به درستی استفاده کنیم. اگر سرمایه و تکنولوژی آمادگی ورود به کشور را دارد باید از آن استفاده کنیم و فرصت را از دست ندهیم. اگر بازاری در منطقه و جهان وجود دارد که آماده است از تولیدات ما استفاده کند و از آن استفاده نکنیم، فرصت را از دست داده‌ایم.

وی با بیان اینکه باید فرصت‌ها را مغتنم بشماریم، گفت: ملت توانمند، غیور و انقلابی، ملتی است که از فرصت‌ها به درستی در جهت منافع ملی استفاده کند.

روحانی ادامه داد: اگر فرصت تکنولوژی، سرمایه و بازار خارجی را از دست بدهیم، نمی‌توانیم، توسعه و پیشرفت سریع داشته باشیم.

رییس‌ جمهور با بیان اینکه امروز قدم مهمی در صنعت خودروی کشور برداشته شده، اظهار داشت: تلاش دولت یازدهم از ابتدا بهره گیری حداکثری از فرصت های سرمایه گذاری و فناوری برای طراوت تولید داخلی و ایجاد فرصت برای اشتغال جوانان و کارآفرینان داخلی بود.

روحانی با اشاره به اینکه پیش از دولت یازدهم براساس گزارش مسئولان، بازاری برای قطعه‌سازان کشور وجود نداشت و تنها چند روز در هفته فعالیت می‌کردند، گفت: اینکه امروز قطعه سازان ما به قدری پرکار شده‌اند که تمام هفته و حتی روزهای تعطیل را مجبور به فعالیت هستند، به معنای آن است که هم چرخ سانتریفیوژها می‌چرخد و هم صنعت و هم تولیدات کشور در چرخش هستند و این همان قولی است که از ابتدا به مردم داده بودیم. امروز پیشرفته ترین سانتریفیوژ آی‌آر8، در حال فعالیت و کار کردن است و در عین حال چرخ‌های تولید و صنعت کشور هم پیشرفت داشته‌اند.

وی، بازگشت کارگران قطعه ساز به کارخانه ها را نماد چرخش همزمان چرخ صنعت و مدرنترین سانتریفیوژ جهان در ایران اسلامی دانست و با تاکید بر اینکه تولید داخلی؛ دل ملت را شادمان و دشمن را مایوس می کند، اظهارداشت: تلاش دولت یازدهم از ابتدا بهره گیری حداکثری از فرصت های سرمایه گذاری و فناوری برای طراوت تولید داخلی بود.

رییس‌ جمهور افزود: تولید خودرو از 700 هزار در سال 92 به یک میلیون و 600 هزار در سال 96 رسیده و این به معنای حرکت اقتصاد و صنعت است.

روحانی با اشاره به اینکه امروز صنعت خودرو در میان دیگر صنایع رتبه اول را دارد، گفت: 18 درصد از رشد بخش صنعت کشور به خودروسازی تعلق دارد و این در حالی است که زمانی که صنعت خودرو دچار رکود بود، باعث شده بود دیگر صنایع مانند فولاد و صنایع پایین‌دستی مرتبط با خودروسازی هم تحرکشان کاهش یابد.

رییس‌ جمهور با تأکید بر اینکه امروز یک حرکت ارزشمند در سایه قرار گرفتن در مسیر اعتدال به دست آمده، افزود: تندروی، خشونت و افراط و تفریط آن شرایط گذشته را به دنبال داشت و اعتدال، عقلانیت با دنیا درست حرف زدن و جهان را وادار کردن به اینکه با ایران به درستی سخن بگوید، شرایط امروز را رقم زده است.

روحانی خاطر نشان کرد: در دورانی که توافق برجام به امضاء می‌رسید، برخی از سایت‌ها و رسانه‌ها نوشتند که این توافق تنها روی کاغذ بوده و عملی نمی‌شود و می‌گفتند که هواپیما و خودرویی که در توافق آمده کاغذی است، اما امروز می‌بینیم که خودرو تولید شده و سرمایه‌گذاری مشترک به انجام رسیده است.

رییس‌ جمهور خاطرنشان کرد: ما هیچگاه به مردم دروغ نگفته و نخواهیم گفت، چرا که اساس کار ما بر مبنای صداقت و شفافیت است و اگر اشتباه کنیم از مردم عذرخواهی خواهیم کرد و زبان ما برای عذرخواهی از مردم و بیان حقایق و واقعیت‌ها به آنها دچار لکنت نمی‌شود.

روحانی افزود: عده‌ای به اینکه کشور متعلق به مردم بوده و مردم صاحبان کشور هستند اعتقادی ندارند و می‌گویند مردم فقط باید از ما تبعیت داشته باشد.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: مردم تنها در برابر قدرت خدا تسلیم هستند و بعد از فرمان خدا ما باید تابع خواست مردم باشیم چرا که کشور به مردم تعلق دارد و اگر این را قبول و باور کنیم، همه امور درست خواهد شد، اما اگر مردم و حضورشان در پای صندوق رأی را موضوعی تشریفاتی بدانیم به جایی نخواهیم رسید.

روحانی با تأکید بر اینکه اساس تفکر دولت یازدهم بر مبنای این است که مردم، صاحب کشور بوده و خواست، مطالبات و نظرات مردم باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: براساس بیان امام راحل و عزیزمان، مردم، ولی نعمت ما هستند و به تعبیر مقام معظم رهبری ، رای و خواست مردم حق الناس بوده که باید از آن صیانت شود.

رییس‌ جمهور افزود: همه باید پای صندوق رأی رویم و در نهایت آنچه مردم خواستند را محترم شمرده و حق آنان بدانیم.

روحانی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های دولت یازدهم تعامل سازنده و مؤثر با جهان بوده است، گفت: ما در تعامل سازنده با جهان، قدرتها را وادار کردیم که اعتراف کنند آنچه نسبت به ایران وجود داشته تهمت ناروا بوده است و به همه جهانیان اعلام کردیم که اتهام ساختن بمب اتم در ایران دروغ محض است.

رییس‌ جمهور خاطر نشان کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارش مرتبط با پی‌ام‌دی، به وضوح اعلام کرد که نسبت به گذشته فعالیت هسته‌ای ایران دیگر سوالی وجود ندارد.

روحانی با تأکید بر اینکه مبنای تحریم‌ها، توسط ملت ایران از بین برده شد، گفت: ملت ایران در سال 92 به صحنه آمده و حماسه‌ای بزرگ آفریدند و دولت هم براساس قولی که به مردم داده بود، با رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت مردم به قول خود در تعامل سازنده با جهان عمل کرد.

رییس‌ جمهور افزود: تعامل سازنده با جهان به معنای همکاری و ساخت خودرویی که هم در داخل مصرف شده و هم بازار صادراتی دارد.

روحانی اظهار داشت: تا زمانی که یک محصول در بازار رقابت جهانی حضور پیدا نکند، نمی‌تواند به شرایط استاندارد دست پیدا کند، بلکه باید خودروی ما وارد این بازار شده تا به ناچار فناوری، طراحی و قیمت آن، جهانی شود.

رییس‌ جمهور افزود: امروز که کارگران، مهندسان و مدیران ما با همکاری دیپلماتها ، تولید و اشتغال را ارتقاء داده اند و توانسته‌اند به این موفقیت دست پیدا کنند، یکی از روزهای جشن ملی در کشور است.

روحانی افزود: محصول کار امروز دست به دست هم دادن برای تولید ملی و اشتغال است.

رییس‌ جمهور با تأکید بر ضرورت تلاش در راستای افزایش تولید و فراهم کردن اشتغال برای جوانان، گفت: شعار دادن نسبت به اینکه می‌توانیم چه تعداد اشتغال ایجاد کنیم، بسیار آسان است، اما کسی می تواند برای اشتغال وعده بدهد که سختی ایجاد اشتغال کشیده باشد و بداند این کار در عمل با چه دشواری‌هایی همراه است.

روحانی با اشاره به اینکه آنها که وعده و آمارهای عجیب می دهند بهتر است ابتدا از متخصصین سوال کنند، خاطر نشان کرد: ما باید همه در سال تولید ملی و اشتغال، برای اشتغال‌زایی درست کار کرده و برنامه‌ریزی کنیم.

رییس‌ جمهور آغاز تولید انبوده دنا پلاس و پژو 2008 را قدمی نو در مسیر مشارکت با شرکت‌ های خارجی برای ساخت خودروهایی که بتواند بازار جهانی را در اختیار داشته باشد، دانست و از تلاش بیشتر در این مسیر تأکید کرد.

در پایان این مراسم از سوی ایران خودرو اولین محصولات تولیدی خودروی تمام ایرانی دنا پلاس به خانواده شهدای آتش‌نشان فداکار حادثه ساختمان پلاسکو اهدا شد.

ارسال نظر: