با حضور سردار دهقان

سامانه "شبیه‌ساز میدان مین" رونمایی شد

کدخبر: 2095997

سامانه "شبیه‌ساز میدان مین" با حضور وزیر دفاع رونمایی شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، سامانه «شبیه‌ساز میدان مین» صبح امروز (12 اردیبهشت) با حضور سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و در حاشیه همایش روز جهانی «آگاهی از خطر مین» رونمایی شد.

همچنین سردار دهقان در حاشیه همایش روز جهانی «آگاهی از خطر مین» از نمایشگاه دستاودهای تحقیقاتی، پژوهشی و عملیاتی در حوزه پاکسازی و مین زدایی از مناطق آلوده بازدید کرد.

وی در جریان این بازدید از سامانه شبیه ساز میدان مین رونمایی کرد و در جریان نحوه عملکرد این سامانه در حوزه آموزش نحوه خنثی سازی، آشنایی با خطرات احتمالی و شناخت انواع مین‌ها قرار گرفت.

سردار دهقان: آماده ایم دانش خود در حوزه مین‌زدایی را به دیگر کشورها بدهیم

سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در همایش روز آگاهی از مین و کمک به اقدام علیه آن، با بیان اینکه سه واژه امنیت، رفاه و توسعه از واژگانی است که همواره ذهن انسان را به خود مشغول می کند، افزود: تا حدود جنگ جهانی دوم، عده ای به فکر تشکیل نهادی برای ایجاد صلح و امنیت و تثبیت آن در جهان بودند اما گذشت زمان نیز ثابت کرد این گونه نهادها و کنوانسیون ها نیز نتوانسته اند اقدام موثری انجام دهند.

دهقان اضافه کرد: این نهادها نه تنها در عمل خود نتوانستند موفق باشند بلکه خود آن ها نیز به ابزاری برای حفظ منافع کشورهای قدرت طلب تبدیل شدند.

وزیر دفاع گفت: شاخصه عمومی آن زمان ها این گونه بود که اگر قرار می شد، جنگی به راه بیفتد حتما باید به خواست یکی از دو کشور ابرقدرت اتفاق می افتاد.

دهقان با بیان اینکه آمریکا پس از فروپاشی شوروی به دنبال شکل گیری یک نظام تک قطبی بود، گفت: به این منظور آمریکا برای رسیدن به اهداف خود موجب بی ثباتی در بسیاری از نقاط جهان شد که نمونه اخیر آن را می توان عراق و افغانستان نام برد.

وی با اشاره به اینکه با تمام این مسائل، آمریکا نتوانسته به اهداف خود دست یابد، افزود: در این میان نابودی زیرساخت کشورها، برای ملت های آن دستاوردی بود که آمریکا برای آنها از خود به جا گذاشت.

وزیر دفاع با اشاره به مداخله آمریکا در عراق، سوریه و یمن که باعث ایجاد فجایع عظیمی شده است، افزود: در این ارتباط شعار آمریکائیان در قالب امنیت و حقوق بشر، تاسف بار است.

سردار دهقان با بیان اینکه شعار آمریکایی‌ها تنها برای توجیه تجاوزهای خود عنوان می‌شود، تصریح کرد: حمله اخیر آمریکایی ها به سوریه به بهانه داشتن سلاح های شیمیایی، نمونه دیگری از قدرت طلبی آنها است آن هم برای کشوری که دنیا می داند خلع سلاح شیمیایی شده است.

وی با تاکید بر اینکه ملت ایران از ابتدای انقلاب تا کنون سعی کرده و هزینه‌های زیادی نیز برای حفظ ارزش های انسانی و آزادی پرداخته است، افزود: هدف ما سوق دادن جامعه بشری به سمت صلح و امنیت و فطرت پاک انسانی به تمام جوامع بشری است.

وزیر دفاع گفت: ملت ایران در طول 8 سال دفاع مقدس، در معرض وحشیانه‌ترین حملات، با حمایت تمام کشورهای غربی و عربی بود.

وی تصریح کرد: هیچگاه ملت‌ها به دنبال جنگ نبودند بلکه این صاحبان قدرت هستند که به دنبال زیاده خواهی و بدست آورد منافع، جنگ ها را به راه می اندازند.

سردار دهقان افزود: ملت ایران برای رفع آلودگی و پاکسازی مکان های آلوده به مین و مواد منفجره، هزینه های زیادی را متحمل شده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است که ما یاد و خاطره همه آنها را گرامی داشته، به روان پاکشان درود می فرستیم.

وزیر دفاع در پایان گفت: امروز داشته هایمان را سرمایه ای برای جوامع بشری می دانیم و آمادگی داریم در هر نقطه ای از دنیا برای ارائه این خدمات برای مقابله با مین و آثار برجای مانده از جنگ ها ارائه دهیم.

ارسال نظر: