سروری در نشست خبری:

شاهد مهندسی انتخابات شورای شهر هستیم/ "جلال ملکی" سخنگوی ائتلاف خدمت شد/ "آبی" رنگ ستاد خدمت

کدخبر: 2096002

رئیس ائتلاف خدمت با بیان اینکه لیست خدمت در مرحله نهایی شدن است، گفت:جلال ملکی سخنگوی ائتلاف خدمت شد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: پرویز سروری رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت عصر امروز (سه‌شنبه 12 اردیبهشت) در نشست‌خبری با بیان اینکه بعد از انتخابات مجلس آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزیهایی شکل گرفت تا شورای شهر را براساس هم افزایی نیروهای انقلاب شکل دهیم گفت: جلسات فشرده‌ای داشتیم چون رسیدن به لیست واحد سخت و دشوار است. احزاب بزرگ و موثر جامعه در این ائتلاف جمع شدند و همه با هدف فهرست واحد حرکتی آغاز کردند. اسامی افراد مختلفی که فکر می‌کردیم برای شورای شهر مفیدند گرفتیم و در بررسی هدفگذاری شده از این افراد 63 نفر را جمع‌بندی کردیم.

سروری با اشاره به طراحی مدلی با مشارکت مردم در سطح محلات گفت: یک انتخابات داخلی برگزار شد و از همه محلات ظرفیتهایی تجمیع کردیم و با برگزاری انتخابات رزومه این 63 نفر در اختیارشان قرار داده شد و آنها نیز 21 نفر را انتخاب کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت خاطرنشان کرد این لیست در مرحله نهایی شدن است و با رفع مشکلاتمان تا یکی دو روز آینده فهرست را اعلام می‌کنیم.

سروری با تاکید بر اینکه ما شورای شهر غیرسیاسی و اجتماعی و کارشناسی می‌خواهیم گفت: تلاش شد افرادی که کارشناس و متخصص باشند و از تخصص‌های مورد نیاز افرادی را در فهرست‌مان گذاشتیم. ما برای شورای شهر پنجم با برنامه وارد می‌شود و برنامه خود را اعلام می‌کنیم.

وی اظهار داشت: رنگ ستاد ما رنگ آبی است که ادامه انتخابات گذشته ماست و به عنوان رنگ هوای پاک و سالم هدفگذاری شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت با اشاره به علامت این ستاد گفت: ما 4 برگ را به عنوان نماد 4 دوره شورا انتخاب کردیم و شورای اول چون یک شورای سیاسی بود حذف شده است. شعار لیست خدمت «ما در خدمت شهرمان هستیم» است. آقای جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی نیز به عنوان سخنگوی لیست خدمت فعالیت می‌کنند.

سروری با اشاره به برخی بی‌عدالتی‌های انتخاباتی در رسانه‌ها اظهار داشت: آقای حبیب کاشانی در مراسم جشن قهرمانی پرسپولیس شرکت کرد اما دوربین صدا و سیما وی را نشان نداد چون کاندیدای انتخابات است اما آقای محسن هاشمی را در مراسم روز گذشته روز کارگر باره نشان دادند ما می‌خواهیم عدالت را در انتخابات رعایت کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی دوستان ما را به استناد بند (د) ماده 26 قانون شوراها رد صلاحیت کردند، گفت: کسی که مدرس قانون اساسی در دانشگاه است به دلیل عدم وفاداری به قانون اساسی رد کردند.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت افزود: هیئت نظارت در نزد خدا مسئولیت دارند چرا باید با اهرمهای قانونی برخورد جناحی شود. کسانی که نفر دوم و حتی پنجم و ششم انتخابات گذشته بودند رد صلاحیت شدند. شخصیتی که در انتخابات گذشته در لیست خودشان بود نیز رد کردند.

سروری با بیان اینکه ما به قانون تمکین می‌کنیم و تابع قانون هستیم، گفت: می‌خواهند تا شب انتخابات تایید صلاحیتها را ادامه دهند و ما نمی‌دانیم چرا مجلس در این زمینه سکوت کرده است. لیست ما البته با چهره‌هایی شاخص بسته شده و انشاءالله شما بعد از اعلام لیست به این نتیجه خواهید رسید. کسانی که تا دیروز تمام نهادهای نظام را محکوم می‌کردند امروز نشان دادند تمامیت‌خواه هستند.

وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به این سوال که آیا با اعضای مجلس در این زمینه صحبت کردند یا خیر گفت: دوستانی از ما با نمایندگان صحبت داشتند و بزودی با جمعی از نمایندگان خدمت رئیس مجلس می‌رسیم و درخواست مداخله خواهیم کرد.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت با اشاره به اینکه ما قطعا با 21 نفر وارد رقابت می‌شویم درباره تایید صلاحیت برخی محکومان کیفری اظهار داشت: قانون تصریح دارد کسانی که محکومیت موثر دارند امکان حضور در هیچ یک از عرصه‌های انتخابات را ندارند. اما ما کسانی را داریم که محکومیت موثر دارند ولی برخی دوستان ما جزم‌شان دفاع از انقلاب و ارزشها و جانبازی بوده و رد شدند.

سروری درباره جمله یکی از نمایندگان که گفته است مسئله فتنه را در بررسی صلاحیت‌ها لحاظ نکردند اظهار داشت: مقام معظم رهبری بارها بر این موضوع تاکید داشتند و آن هم برای سلامت انتخابات است و اگر این کار صورت نگیرد همه انتخابات‌ها با تنش و درگیری مواجه می‌شود.

وی با بیان اینکه می‌خواهند با رد صلاحیت سلیقه‌ای مهندسی انتخابات را انجام دهند، گفت: رقیب می‌خواهد ما را در فراز و فرود قانونی اسیر کند و امکان ارائه فهرست را بگیرند.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت در پاسخ به این سوال که آیا شانسی برای حضور در شوراها می‌بینید یا نه، گفت: اگر شانسی نداشتیم چرا روندهای غیرمنطقی و ابزارهای قانونی را در جهت مهندسی انتخابات در دست می‌گیرند. اصلاح‌طلبان با ریزش رای جدی مواجه هستند و طبیعی است که این اقدامات را از خود نشان دهند.

سروری افزود: چه زمانی تهران اینقدر ساکت و صامت در مجلس بوده است، مردم چه استنباطی از لیست امید دارند؟ چند نطق و اعتراض از نمایندگان تهران دیدیم؟ امروز همه سوالشان این است که امید ما کجاست؟

وی درباره احتمال ائتلاف لیست خدمت با یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری گفت: انتخابات ریاست جمهوری سیاسی است و انتخابات شوراها اجتماعی. لذا ما پرهیز داریم که این دو انتخابات به هم گره بخورد. اما اگر بررسی شود شاید با یکی از کاندیداها ائتلاف کنیم.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت درباره گزینه شهرداری و همچنین سهم زنان و جوانان در لیست خدمت اظهار داشت: برای شهرداری هنوز به جمع‌بندی نرسیدیم و احتمالا این مسئله را به بعد تشکیل شورا موکول کنیم. همچنین سهم خوبی برای جوانان و زنان خواهیم داشت.

سروری درباره ارائه لیست خدمت در برخی دیگر از شهرهای کشور نیز گفت: ما در این دوره تمرکزمان بر تهران است اما از برخی شهرستانها به ما مراجعه کردند تا کمک‌شان کنیم. گروه‌های موثر همه در لیست خدمت تجمیع کردند اما ممکن است لیستهای فرعی هم داده شود.

وی درباره وضعیت مرتضی طلایی کاندیدای رد صلاحیت شده انتخابات شوراها گفت: خبر تایید صلاحیت وی شفاهی بود و هنوز چیزی ابلاغ نشده و وضعیت طلایی هم مثل دیگران است.

رئیس ستاد انتخاباتی لیست خدمت درباره حضور جبهه پایداری در لیست خدمت گفت: ما از ابتدا هم با همه دوستان از جمله جبهه پایداری جلسه داشتیم و تا الان همه مجموعه‌های تاثیرگذار در این فرآیند حضور دارند. البته ما لیست را با هیچ گروه و شخصیتی سهمیه‌بندی نکردیم بلکه شاخص‌گذاری کردیم.

سروری درباره سرلیست لیست خدمت اظهار داشت: اگر آقای چمران در لیست ما حضور داشته باشند قطعا سرلیست خدمت خواهند بود.

در ادامه نشست خبری جلال ملکی سخنگوی لیست خدمت درباره علت حضورش در این ائتلاف گفت: پیشنهاداتی از جناحهای مختلف ارائه شد و از لیست خدمت نیز یک درخواست داشتم و تشکر می‌کنم که من را به عنوان متخصص حوزه ایمنی پذیرفتند.

وی افزود: خوشحالم که در آستانه شورای پنجم خلاء ایمنی در شورا احساس شد و امروز افتخار دارم در خدمت لیست خدمت باشم و با اعتقاد و اطمینان تلاش خود را برای ایمنی شهر به کار ببندم.

همچنین در این نشست از حضور محسن پیرهادی، نگاهداری و جلال ملکی در لیست خدمت خبرداده شد.

ارسال نظر: