پوتین و ترامپ تلفنی درباره سوریه گفتگو کردند

کدخبر: 2096032

روسای جمهور آمریکا و روسیه در یک گفتگوی تلفنی توافق کردند همکاری‌ها با یکدیگر برای حل مسائل مربوط به کره شمالی را ادامه دهند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند. کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد دو طرف توافق کرده‌اند با یکدیگر برای حل بحران کره شمالی همکاری کنند.

رسانه‌های روسیه گزارش داده‌اند دو طرف همچنین بر افزایش تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران سوریه نیز توافق کرده‌اند. روسای جمهور دو کشور گفته‌اند که تمامی طرف‌ها بایستی تمامی آنچه در توان دارند را برای پایان دادن به خشونت‌ها در سوریه به کار بگیرند.

این گفت‌وگوی تلفنی در حالی انجام شده که اختلافات آمریکا و روسیه بر سر موضوع سوریه بعد از وقوع یک حادثه شیمیایی در شهر «خان شیخون» در استان «ادلب» بالا گرفت. واشنگتن، با متهم کردن دولت سوریه به انجا م حمله شیمیایی، پایگاه الشعیرات در این کشور را هدف حمله قرار داد.

در بیانیه‌ای که کاخ سفید درباره گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و پوتین منتشر کرده آمده که دو طرف درباره ایجاد مناطق امن نیز بحث و تبادل نظر کرده‌اند.

ارسال نظر: