در افتتاح غرفه ایتالیا در نمایشگاه کتاب مطرح شد؛

شگفت‌زدگی معاون فرهنگ ایتالیا از استقبال مردم ایران در نمایشگاه کتاب/ صالحی: ایران و ایتالیا علاوه بر رنگ پرچم، فرهنگ مشابه هم دارند

کدخبر: 2096076

معاون وزیر فرهنگ ایتالیا گفت: برای من جالی خوشحالی دارد که این حجم از جوانان و کودکان بین غرفه‌ها می‌چرخند و کتاب‌ها را می‌بینند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، نشست خبری معاون وزیر فرهنگ ایتالیا و سید عباس صالحی معاون فرهنگی ارشاد در غرفه ایتالیا برگزار شد.

در ابتدای این نشست، معاون وزیر فرهنگ ایتالیا گفت: رابطه دو کشور ابتدا فرهنگی و بعد سیاسی است، امروز به نمایندگی از کشور ایتالیا اینجا هستم.

وی افزود: ایتالیا به عنوان اولین کشور غربی مهمان نمایشگاه کتاب تهران است، امروز در راستای تحکیم روابط فرهنگی در اینجا حضور داریم.

معاون وزیر فرهنگ ایتالیا گفت: سال گذشته مهمان این رویداد بودم تا مقدمات امسال را فراهم کنم.

وی تاکید کرد: تعداد زیاد بازدیدکننندگان و ناشران باعث می شود تا این رویداد خاص باشد؛ ایتالیا تلاش می کند تا همکاری هر چه بیشتری در صنعت نشر با ایران داشته باشد.

وی افزود: اولین هدف نمایشگاه کتاب تهران هم همین است، شناخت و آگاهی؛ اطمینان دارم از این به بعد شاهد اتفاق های بیشتری از این دست خواهیم بود.

معاون وزیر فرهنگ ایتالیا گفت: برای من جالی خوشحالی دارد که این حجم از جوانان و کودکان بین غرفه ها می چرخند و کتاب ها را می بینند.

در ادامه سید عباس صالحی ، معاون فرهنگی ارشاد گفت: ایتالیا و ایران فقط رنگ پرچم هایشان شبیه به هم نیست فرهنگ هایشان هم شبیه به هم است؛ سال گذشته که دوستانمان به نمایشگاه ٢٩ آمدند؛ علاقه مشترک من و معاون فرهنگی ایتالیا باعث شد تا ایتالیا مهمان ویژه نمایشگاه شود.

وی افزود: گفتگوهای سال گذشته و امسال پایه گذاری نقطعه عطف فرهنگی در ارتباطات دو کشور شده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم از لیلا عراقیان طراح پل طبیعت که غرفه ایتالیا را طراحی کرده است قدردانی شد.

ارسال نظر: