باهنر در جمع دانشجویان:

روند اقبال عمومی از رئیسی در حال رشد، روحانی در حال توقف و افت و قالیباف ثابت و گاهی در حال رشد است

کدخبر: 2096097

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به آمارهای اقبال عمومی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: طبق این آمار از نظر کمی روحانی اول، رئیسی دوم، قالیباف سوم، جهانگیری چهارم و هاشمی طبا و میرسلیم پایین هستند؛ ولی از نظر روندها رئیسی درحال رشد است، روحانی در حال توقف و گاهی افت و قالیباف ثابت و گاهی در حال رشد است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ظهر امروز در نشستی که در دانشگاه قرآن و حدیث برگزار شد، اظهار داشت: از حدود 6-7سال قبل هرسال به طور متوسط یک انتخابات داشتیم، ما دیدیم که انگیزه مردم و مسئولان برای شرکت در انتخابات بالاست و عملا وقت فعالان سیاسی و رسانه ای در هرسال به انتخابات معطوف می‌شود، در صورتی که مملکت کار دیگری هم دارد، لذا تصمیم گرفتیم انتخابات را روی هم برگزار کنیم و این سومین انتخاباتی است که در یک روز دو انتخابات داریم ولی انطباق دو انتخابات موجب در سایه قرار گرفتن یکی از آنها می‌شود. وی ادامه داد: بنابراین ضمن اینکه انطباق انتخابات منافعی داشته اما معایبی هم داشته که باید فعالان سیاسی این مشکل را حل کنند.

باهنر ادامه داد: شهر تهران به لحاظ جمعیت و جغرافیا و گردش مالی از خیلی از کشورهای منطقه و دنیا بزرگتر است و به همین دلیل اهمیت انتخابات دنیا مهم است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین گفت: برای کار تهران یک کار مشترک می‌طلبد که همه باید در آن شریک باشند که شهرداری هم یکی از آنها است.

وی افزود: چند سال پیش که من بررسی کردم گردش مالی بودجه شهرداری تهران بالای 20 هزار میلیارد تومان در سال بود که این رقم برابر با بودجه کل عمرانی کشور و بودجه کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. باهنر خاطرنشان کرد: بودجه بعضی مناطق شهرداری تهران حتی برابر با بودجه بعضی از کلانشهرها مانند اصفهان و شیراز است.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین تاکید کرد: نظارت بایسته و شایسته‌ای از سوی مجلس به انتخابات شوراها انجام نمی شود و حرف آقای جنتی در این مورد نیز قابل قبول است.

وی با بیان اینکه ما قبلا در قانون می‌گفتیم که باید شورای نگهبان نظارت کننده بر انتخابات شورای شهر باشد، گفت: شورای نگهبان با دادن مسئولیت جدید مخالفت کرد و گفت فقط نظارت با انتخابات ریاست جمهوری مجلس و خبرگان نظارت می کند. به همین دلیل مجبور شدیم که تصویب کنیم نظارت بر شورای شهر توسط مجلس انجام شود.

باهنر با بیان اینکه یکی از مشکلات ما آن است که در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام‌های بی رویه و غیر صحیح داریم تاکید کرد: این مساله باعث سخره گرفتن میشد، بعضی ها عمدا و بعضی سهوا مسخره میکردند که میتوانستد با آن فیلم‌های گرفته شده از این ثبت نام ها فیلم طنز درست کرد. وی افزود: ما در مجلس اقدام کردیم که قانونی تصویب کنیم که مثلا رجل سیاسی چه تعریفی دارد و غیره، قانون را با کلی امید تصویب کردیم و دادیم به شورای نگهبان اما شورای نگهبان کلا قانون را رد کرد و گفت که در قانون آمده است که رئیس جمهور چه ویژگی هایی باید داشته باشد و قانون گذار نمی‌تواند شرایط را تغییر دهد که از لحاظ حقوقی هم درست بود.

باهنر افزود: کاندیداها تقریبا گرایش‌های سیاسی‌شان روشن است و سه به سه شده است، آقایان روحانی جهانگیری و هاشمی طبا از اردوگاه اصلاح طلب و آقایان رییسی قالیباف و میرسلیم از اردوگاه انقلابی هستند. وی با بیان اینکه البته اینها فقط اسم است، اضافه کرد: این طور نیست که مثلا کسی در اردوگاه اصلاح طلبان نباشد اصلاح طلب نیست یا اینکه کسی که در اردوگاه انقلابی ها نباشد انقلابی نیست. باهنر ادامه داد: به همین دلیل اینها اسم است و این طور نیست که وقتی نام گذاری می کنیم بگوییم آنهایی که انقلابی هستند اصلاح طلب نیستند و آنهایی که اصلاح طلب هستند انقلابی نیستند. دبیرکل جامعه مهندسین گفت: در مناظرات مسائلی مطرح می شود که البته باید رعایت کند و ممکن هست حرفایی زده شود که مبنا ندارد. وی تاکید کرد: این هم جالب است که کاندیدا ها برنامه های مختلف داشته باشند مردم بیشتر به همان مناظرات گروهی اقبال دارند و طبق بررسی ای که کردیم میزان بیننده‌های برنامه های تک نفره 20 درصد بیننده های مناظرات است.

باهنر با اشاره به آمارهای اقبال عمومی نامزدهای ریاست جمهوری گفت: طبق این آمار از نظر کمی روحانی اول، رئیسی دوم، قالیباف سوم، جهانگیری چهارم و هاشمی طبا و میرسلیم پایین هستند؛ ولی از نظر روندها رییسی درحال رشد است، روحانی در حال توقف و گاهی افت، قالیباف ثابت و گاهی در حال رشد است.

ارسال نظر: