دعوت از نویسندگان ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های کتاب ایتالیا

کدخبر: 2096132

رئیس انجمن ناشران ایتالیا گفت: برای سومین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایران شرکت می‌کنم، انجمن ناشران ایتالیا در تلاش است از ناشران ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف کتاب در ایتالیا دعوت کند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، آلفیری لورنزون، رئیس انجمن ناشران ایتالیا توضیح داد: اگرچه ناشران خارجی علاقه‌مند به فعالیت در بازار نشر ایران هستند اما تا زمانی که حق تالیف، حق ناشر و سایر هزینه‌های انتشار یک کتاب به درستی پرداخت نشود، ناشران خارجی می‌توانند در بازار کتاب ایران فعالیت کنند.

وی افزود: برای سومین بار است که در نمایشگاه بین‌المللی کتاب ایران شرکت می‌کنم و در تلاش هستیم همکاری‌های دو کشور در حوزه کتاب را افزایش دهیم.

رئیس انجمن ناشران ایتالیا تصریح کرد: باید راهی برای حل مشکل کپی رایت در ایران بکنیم. اگر نتوانیم این مشکل را حل کنیم اشتیاق ناشران خارجی برای حضور در بازار کتاب ایران کاسته می‌شود.

لورنزون دانش کم مردم ایران از نویسندگان خارجی و تازه های انتشار جهان را نتیجه نبود ناشران بین المللی ‌در ایران عنوان کرد و گفت: مردم ایران نویسندگان سه دهه اخیر ایتالیا را نمی‌شناسند و همه فقط از چند نویسنده قدیمی اطلاعات دارند و آثارشان را خوانده‌اند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انجمن ناشران ایتالیا در تلاش است از ناشران ایرانی برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف کتاب در ایتالیا دعوت کند.

بر اساس این گزارش، سی‎اُمین نمایشگاه کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از تاریخ 13 تا 23 اردیبهشت ماه در شهر آفتاب برگزار می‌شود.

ارسال نظر: