جهانگیری در جمع خبرنگاران:

کشور در رکود اقتصادی نیست/ بیش از ۷ درصد رشد اقتصادی داریم

کدخبر: 2096152

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه کشور از رکود خارج شده است، گفت: ما اکنون از رکود عبور کرده‌ایم و قبول نداریم که در رکود هستیم؛ چراکه در سال ۹۵ بیش از ۷ درصد رشد اقتصادی داشتیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: اسحاق جهانگیری کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز پس از ضبط برنامه رادیویی در صداوسیما در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما اکنون از رکود عبور کرده‌ایم و قبول نداریم اکنون در رکود هستیم، چون رکود یک واژه اقتصادی است، لذا هنگامی که از واژه رکود استفاده می‌کنند، رشد اقتصادی منفی و کوچک‌تر می‌شود، در حالی‌که درسال 93 و 94 و به طور خاص در سال 95 بیش از 7 درصد رشد اقتصادی داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: کشورهایی که 7 درصد رشد اقتصادی داشته باشند در دنیا انگشت‌شمار هستند. اینکه این میزان رشد اقتصادی چه مقدارش متعلق و وابسته به نفت و چقدرش وابسته به سایر بخش‌های اقتصادی است، مربوط به بحث دیگری می‌شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تأکید کرد: مهم این است که ما بتوانیم این رشد اقتصادی را در سال جاری و آینده استمرار دهیم.

جهانگیری گفت: امروز بیش از 30 ابلاغ به دستگاه‌های مختلف امضا کرده بودم و تأکید کرده بودم در روز جاری ارسال کنند که مربوط به برنامه‌هایی بود که باید در سال 96 انجام دهند که امیدوارم با تکیه بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی حتماً در سال جاری هم رشد اقتصادی خوبی داشته باشیم.

ارسال نظر: