وزیر کشور در نشست خبری:

عدالت در مناظره‌ها رعایت شده است/ وزیر آموزش و پرورش از یکی از نامزدها شکایت کرده

کدخبر: 2096382

رحمانی فضلی در پاسخ به سوالی درباره تعداد و افراد شکایت‌کننده به مناظرات انتخاباتی گفت: شکایتی را آقای دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش نسبت به اتهامی که به ایشان وارد شده مطرح کردند و کمیسیون این مسئله را بررسی خواهد کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره مناظره‌های تلویزیونی و اتهامات وارده به برخی کاندیداها گفت: کمیسیون تبلیغات انتخابات در قانون پیش بینی شده و اعضای آن هم مشخص شده است، بنده خودم در 6 جلسه آن حاضر شدم. وی با اشاره به مناظره‌ها گفت: از نظر شکلی الحمدالله مناظره‌ها خوب و با عدالت برگزار شده است. قانون هم اجرا شده است. البته در جلسه گذشته شکایتی از نامزدها و ستادهای آنان درباره زمان اضاف که مطرح شده بود به دست ما رسید که در مناظره دوم به دوستان انتقال داده شد. مسائل مربوط به توهین هم گروه تعیین شده بررسی میکنند و در جلسه آخر مناظره به تصمیات اتخاذ شده عمل خواهد شد.

وزیر کشور درباره تبلیغات پدیده شاندیز گفت: اجازه تبلیغات آن به صداوسیما داده شد. صدا و سیما چند وقت است که کار تبلیغات را انجام می‌دهد. با تلاش وزارت کشور و با همکاری تمام دستگاه‌ها این موضوع پیچیده را که 500 هزار نفر در این پروژه درگیر بودند، حل می‌کنیم.

وزیر کشور در ادامه نشست خبری درباره شهادت مرزبانان میرجاره و پاسخ پاکستان به پیگیری‌‌های ایران گفت: آن منطقه، منطقه‌ای بوده که امکان چنین عملیاتی در آن وجود نداشته است.در اقدام تروریستی که صورت گرفت، نیروها از طریق پاکستان وارد مرز شدند. خود آنها نیز قبول کردند ورودی از مرزهای پاکستان بوده است.

وی افزود: بنده اعتراض خود را به دولت پاکستان اعلام کردم. وزارت کشور تلاش‌های جدی در این زمینه به خرج داد. در سفر آقای ظریف و معاون امنیتی وزارت کشور به پاکستان قرار شد، پاکستان مسئولیت حراست از مرزهای خود را بپذیرد و ما هم به آنها کمک کنیم. پاکستان قول داد در آرایش مرزها تجدید نظر کند و با ایران همکاری لحظه‌ای داشته باشد.

رحمانی فضلی افزود: خواستار شناسایی و تحویل تروریست‌ها از سوی پاکستان شدیم. آنها هم قول این کار را دادند، امیدواریم در عمق مرزهای پاکستان امنیت برقرار شود.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درباره تعداد و افراد شکایت‌کننده به مناظرات انتخاباتی گفت: شکایتی را آقای دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش نسبت به اتهامی که به ایشان وارد شده مطرح کردند و کمیسیون این مسئله را بررسی خواهد کرد.

وی همچنین گفت: تاکنون 68 مورد تخلفات رسانه‌ها در انتخابات را به دستگاه قضایی ارسال کردیم و انتظار داریم از امروز دادستانی به فوریت به این تخلفات رسیدگی کند.

رحمانی فضلی درباره بسته شدن ستاد یکی از کاندیداهای انتخاباتی در مشهد گفت: ممکن است از قبل توصیه‌هایی به ستادهایی شود. اگر مواردی به صورت خودسر مانع سخنرانی شوند، وزارت کشور مسئول است و نباید رخ دهد اما قوه قضائیه گاهی حکمی صادر می‌کند که ما در این صورت باید مسیر قانونی را دنبال کنیم.

ارسال نظر: