رئیس جبهه مردمی در گلستان مطرح کرد:

سفر روحانی به گلستان جنبه تبلیغاتی دارد نه دلجویی/ شعر و شعار دولت روحانی در حقوق شهروندی

کدخبر: 2096473

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گلستان گفت: سفر رئیس‎جمهور به استان گلستان بعد از گذشت پنج روز از این واقعه برای دلجویی از معدن‎کاران و خانواده‌های آنان نیست بلکه برای تبلیغات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری است.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: حجت‎الاسلام سیدعلی طاهری عصر روز گذشته در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: سفر رئیس دولت یازدهم که قرار است روزهای آینده به گلستان انجام شود بیشتر جنبه تبلیغات برای ریاست جمهوری دارد و برای دلجویی از معدن‎کاران و خانواده‎های آنان ترتیب داده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه باید عوامل ایجاد این حادثه تاسف‎بار شناسایی شود، تصریح کرد: باید دید چه کسانی در این رابطه کوتاهی کردند که چنین فاجعه‎ای رخ داد.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گلستان افزود: انتظار بود بعد از حوادث گذشته که برای پلاسکو رخ داد، فعالیت‎هایی که خطرپذیری آنها بالا است همه دستگاه‎های مربوطه به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از این اتفاقات بسیار جدی وارد شوند و اجازه ندهند شاهد چنین اتفاقات سهمگین در مناطق مختلف از جمله استان گلستان باشیم.

طاهری تاکید کرد: وزیر کار که همواره می‎گوید هیچ وظیفه‎ای در قبال اشتغال ندارد اکنون باید پاسخگو باشد که در قبال پرخطرترین فعالیت‎ها از جمله معدن آیا اقدامات پشگیرانه برای افزایش ضریب امنیت کار انجام داده است؟ آیا وزارت کار به درستی توانسته در مقابل وظایف خود عمل کند، دولتمردان چرا پاسخگوی وظایف خود نیستند.

وی ضمن انتقاد از عملکرد دولت در برابر برخورد با اتفاقات اخیر پلاسکوی تهران و معدن گلستان گفت: رئیس‎جمهور پس از اتفاق پلاسکو بلافاصله تیم تحقیق مردمی شکل داد اما چرا انفجار در معدن گلستان برای دولت مهم نبود و نگاه رئیس جمهور شهروند درجه یک و شهروند درجه دو به مردم است.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گلستان با اشاره به شعر و شعار دولت روحانی در حقوق شهروندی تصریح کرد: دولت فقط شعار حقوق شهروندی را می‎دهد و در رفتار و عمل فرسنگ‎ها با آنچه می‎گوید فاصله دارد.

طاهری افزود: دستگاه‎های نظارت و سازمان بازرسی باید برای این سوالات پاسخگو باشند کارگرانی که در معدن بودند بر این نکته تاکید دارند که استشمم گاز متان را از چند روز قبل از وقوع حادثه به مسئولان تذکر دادند اما تهدید به اخراج شدند آیا این مسائل را دستگاه‎های بررسی‎کننده مدنظر قرار دادند.

وی ادامه داد: هنوز برخی از کارگران معدن گلستان مفقود هستند شاید دستگاه‎های بازرسی بگویند که باید عملیات آواربرداری تمام شود و پس از آن برای بررسی وقایع ورود کنند اما مرور زمان نباید باعث فراموشی این موضوع شود.

رئیس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در گلستان با اشاره به بی‎توجهی دولت و وزرای کابینه نسبت به اتفاقات انفجار قطار، ریزش پلاسکو و انفجار معدن گلستان غیرقابل اغماض است، گفت: چرا با بروز این اتفاقات هیچ اقدام درخوری از سوی دولت صورت نمی‎گیرد نباید جان مردم را به شوخی گرفت.

طاهری با اشاره به اینکه باید با پیشگیری جلوی این اتفاقات هر چه زودتر گرفته شود، افزود: در دوره نمایندگی مجلس باتفاق برخی نمایندگان این موضوع را چندین بار عنوان کردیم که وزیر کار تجربه مدیریتی در این عرصه را ندارد و فعالیت گذشته‎اش ارتباطی با حوزه کار، تعاون و رفاه اجتماعی نداشته است.

ارسال نظر: