غضنفری پاسخ کاندیدای پوششی حسن روحانی روحانی را داد

واکنش وزیر سابق صنعت به اظهارات جهانگیری در مناظره: سیلوهای گندم در ابتدای دولت روحانی خالی نبود!

کدخبر: 2096480

مهدی غضنفری گفت: در ابتدای آغاز به کار دولت آقای روحانی کاملا کشور نسبت به موجودی کالاهای اساسی در وضعیت خوبی قرار داشت و در هیچ کدام از کالاهای اساسی از جمله گندم مشکلی نداشتیم!

مهدی غضنفری وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با « نسیم آنلاین » در خصوص ادعای خالی بودن انبارها در ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم اظهار کرد: همان زمان که آقای روحانی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدند و قبل از اینکه دولتشان را برای گرفتن رای اعتماد به مجلس معرفی کنند، از ما خواستند و ما هم خدمتشان رسیدیم و گزارش کامل و مکتوبی خدمتشان تقدیم شد.

وی افزود: در آن زمان به ایشان گفته شد که انبارها هیچ مشکلی ندارند، برخی از کشتی‌های کالاهای اساسی تخلیه شدند و کالایشان در انبار است. برخی از کشتی‌ها منتظر تخلیه شدن هستند و برخی از کشتی‌ها هم در راهند و به زودی می‌رسند. همچنین منابع تامین مالی آن‌ها را هم بر شمردیم و برنامه‌های بعدی را هم خدمتشان گفتیم.

وزیر سابق صنعت خاطرنشان کرد: در آن زمان کاملا کشور نسبت به موجودی کالاهای اساسی در وضعیت خوبی قرار داشت و در هیچ کدام از کالاهای اساسی از جمله گندم مشکلی نداشتیم. البته در سه قسمت باید این کالاها را باهم جمع کنیم. کالاهایی که تخلیه شده بود و در انبار بود، کالاهایی که در کشتی بود و در بنادر منتظر تخلیه بودند و سفارش‌های زیادی که در راه بودند و به ترتیب به فاصله 15 روز یا یک ماه می‌رسیدند و تخلیه می‌شدند.

غضنفری تصریح کرد: حتی زمانی هم که آقای روحانی دولت را تحویل گرفتند تعدادی از کشتی‌هایی که در دوره قبل شرکت بازرگانی دولتی سفارش داده بود، به بنادر کشورمان رسیدند و به تدریج تخلیه شدند از این بابت مشکلی نداشتیم.

با هشت میلیون تن ذخیره گندم دچار بحران نان نمی‌شدیم

وی به « نسیم آنلاین » گفت: با هشت میلیون تن ذخیره گندم هم که آن‌ها گفته‌اند دچار بحران نان نمی‌شدیم، زیرا موجودی بیشتری در راه بود و گندم کشاورزان هم معمولا آماده می‌شود و دولت خریداری می‌کند.

وزیر سابق صنعت افزود: اما اگر هشت میلیون تن هم درست باشد عدد کمی نیست و کشور با آن دچار بحران نمی‌شود. این بحثهایی که امروز مطرح می‌شود اهداف دیگری دارد، ولی آمار موجودی انبارها همان زمان هم در سایت وزارت صنعت، معدن و تجارت موجود بود، و همه در جریان آن قرارداشتند.

به نظر می‌رسد دولت روحانی که در مدیریت و تنظیم بازار کالاهای اساسی مردم و افزایش واردات کالاهای مصرفی عملکرد خوبی را از خود به جا نگذاشته و مورد انتقاد کارشناسان قرار و فعالان اقتصادی قرار دارد با بیان این ادعاها از سوی رسانه‌های وابسته و حامی به خود قصد دارد که افکار عمومی را منحرف کند.

ارسال نظر: