پرویز امینی:

رئیسی، قالیباف و میرسلیم به فضای مناظره سوم شکل دادند

کدخبر: 2096528

مناظره سوم با موضوع اقتصادی است و قالیباف با درخواست اعلام لیست اموال و دارایی‌های نامزدها و اطرافیان آنها به مردم، میرسلیم با تأکید بر تعدادی از مصادیق بی‌صداقتی دولت با مردم و رئیسی با طرح مناظره احمدی نژاد - روحانی، به فضای مناظره آینده شکل دادند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، پرویز امینی، کارشناس مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت:

دستاوردهای مناظره دوم برای مناظره سوم

-در مجموع رقبای دولت (رئیسی، قالیباف و میرسلیم) از نظر سیاست‌ورزی معدل بهتری از دولت مستقر و حامیانش (روحانی، جهانگیری و هاشمی‌طبا) در دو مناظره گذشته داشته‌اند. یکی از شاخص‌های ارتقاء این سیاست‌ورزی، دستاوردسازی از مناظره دوم برای مناظره سوم است که هر سه رقیب دولت مستقر در مناظره دوم، چنین ظرفیتی را ایجاد کردند. قالیباف و میرسلیم در راند سه دقیقه پایانی و رئیسی در حاشیه پایانی مناظره دوم، این کار را کردند که در حکم ریل گذاری برای مناظره سوم است.

- مناظره سوم با موضوع اقتصادی است و قالیباف با درخواست اعلام لیست اموال و دارایی‌های نامزدها و اطرافیان آنها به مردم، میرسلیم با تأکید بر تعدادی از مصادیق بی‌صداقتی دولت با مردم و رئیسی با طرح مناظره احمدی نژاد - روحانی، به فضای مناظره آینده شکل دادند.

- با درخواست قالیباف، روحانی و خصوصا جهانگیری، یا باید فهرست اموال و دارایی‌های خود را پیش چشم مردم اعلام کنند که با توجه به فاصله اقتصادی بین آنها با قاطبه مردم، عملا تبدیل به مصداق چهاردرصدی‌های مورد تأکید قالیباف خواهند شد که در وضعیت نارضایتی اقتصادی اکثریت مردم، نمی‌توان بازخورد مناسبی را انتظار داشت. یا از این کار استنکاف خواهند کرد که آنها را در فضای انفعال تا پایان مناظره قرار خواهد داد.

- میرسلیم با کلیدواژه بی‌صداقتی و طرح مصادیق آن در مناظره دوم و نیز آمادگی قبلی جامعه با توجه به انکار وعده تحول صد روزه اقتصاد و نیز چهار میلیون شغل از گردشگری از سوی روحانی، زمینه اجتماعی نپذیرفتن و باور نکردن ادعاهای اقتصادی دولت درباره عملکرد خود، وجود دارد و کافی است در نقاط مطمئنی مثل مواردی که جناب میرسلیم در راند سوم مناظره دوم درباره پارس جنوبی و رشد اقتصادی ۸ درصدی بیان کرد، این کلیدواژه بی‌صداقتی را درباره کارنامه دولت بکار رود.

- رئیسی با طرح مناظره احمدی‌نژاد با روحانی برای بررسی نقدهای دولت یازدهم بر دولت نهم و دهم، می‌تواند راه توجیه ضعف‌های دولت مستقر از طریق نقد دولت‌های نهم و دهم، و نیز توجیه تکرار دولت روحانی را ببندد و با تأکید بر این مسئله، آرایش اصلی روحانی و جهانگیری را در مناظره سوم که متکی به مقایسه دولت یازدهم با دولت دهم و نهم در اعداد و ارقام اقتصادی است، بر هم بزند و دوره چهارساله دولت یازدهم را محور بحث‌های مناظره سوم کند و فرار دولت از پاسخگویی درباره این چهارسال را منتفی سازد. البته علاوه بر این، طرح مناظره روحانی با احمدی‌نژاد و احتمالا نپذیرفتن روحانی، پایه ادعاهای دولت یازدهم درباره دولت نهم و دهم را نیز سست خواهد کرد.

- این هرسه محور می‌تواند دال‌های اصلی گفتمان رقبای دولت مستقر در مناظره جمعه آینده باشد که البته باید به خوبی فضای پیش از مناظره و مناظره را پر کند و بجا و به درستی بکار گرفته شود.

ارسال نظر: