میرسلیم در دانشگاه شریف:

دولت افتخار می‌کند ایران بازار مصرف اروپا شده/ برخی برای خودشان جیب دوخته‌اند

کدخبر: 2096536

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: دولت جای کسب و کار نیست، بلکه جای از خودگذشتگی است، نه اینکه برخی برای خودشان جیب بدوزند.

به گزارش « نسیم آنلاین »، تسنیم نوشت: سیدمصطفی میرسلیم کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز یک شنبه 17 اردیبهشت در مراسم سخنرانی در دانشگاه صنعتی شریف که به همت بسیج دانشجویی این دانشگاه برگزار می شود اظهار داشت: در طول 20 سال گذشته حرکتی را به کمک دانشجویان شکل دادم و آن حرکت تشکیل هسته های علمی در صنعت بود.

وی با بیان اینکه امکانات ما در کشور بسیار زیاد است و برخی سرمایه گذاری ها راکد مانده است، گفت: من گزارشی را خدمت مقام معظم رهبری ارائه و گفتم که اگر کسی به نزد شما آمد و گفت اقتصاد مقاومتی اجرایی نیست بگویید شدنی است و من آن را انجام داده‌ام.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: من به رئیس دولت نامه نوشتم که بعد از برجام خیلی چشم طمع به شما می‌دوزند از دولت خواهش کردم که به نقاط قوت ما در مذاکرات توجه شود و ما را به بازار مصرف تبدیل نکنند.

میرسلیم افزود: دولت به بازار مصرف شدن افتخار می کند و اخیرا هم با پژو قرارداد بستند. تحریم ها شکسته شد اما یک طرفه و محصول 2008 پژو نیز به ما قالب کردند.

وی با اشاره به اینکه شعار دادن و مبارزه با اقتصاد مقاومتی خوب است اما عمل کردن چیز دیگری است، گفت: جوانان ما به خارج از کشور می‌برند و من تأسف می‌خورد که دسترنج استادان ما دو دستی تقدیم خارجیان می شود.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه برنامه در پاسخ به این سوال که چرا روش شما در مناظره دوم تغییر کرد، گفت: من در مناظره اول قاعده بازی را مراعات کردم اما جو مناظره از حالت علمی خارج شد. من شصتم خبردار شد که عده‌ای با پرونده داخل جلسه می‌ایند و من از این مسئله بهتم زد.

میرسلیم افزود: در مناظره دوم من برمبنای سند علمی که خودم تدوین کرده بودم صحبت‌هایم را گفتم و اگر گفته می شود من طوفان به پا کردم این طوفانی جز واقعیت نبود و در آینده هم تشدید خواهد شد.

وی با بیان اینکه گفتیم حق گرفتنی است، اظهار داشت: این حقی است که در قانون اساسی گفته شده و پایمال مانده و اجرا نشده است. از جمله حق شغل که بیکاری در این دولت فعلی تشدید شده است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: مهار تورم خوب است اما به چه قیمتی اگر به قیمت اوج گیری بیکاری است کاملا غلط است. چون از بیماری مفاسدی برمیخیزد که قابل مقایسه با مفاسد تورم نیست.

میرسلیم تصریح کرد: حق را کسی می‌تواند بگیرد که دولتش با مردم روراست باشد. در روز میلاد پیامبر(ص) خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و رئیس جمهور با کمال افتخار اعلام می‌کند رشد اقتصادی به 7.4 درصد رسیده است. که این اقلا عینی 700 هزار شغل مفید در کشور ایجاد شده است من بعد از مراسم میلاد پیامبر در خدمت رهبر انقلاب به دیدن آقای ترکان رفتم و گفتم نکند این میزان رشد اقتصادی به خاطر فروش نفت است؟ آقای ترکان گفت که بله 6 درصد برای همین فروش است.

وی با بیان اینکه من نمی‌خواهم با آمار و ارقام دروغ سر مردم را کلاه بگذارم گفت: روحانی سال 92 مرکز تحقیقات استراتژیک را ستاد انتخاباتی کرده بود و این کار خلافی بود. وی همه رفقای خودش را سرکار آورده و این نحوه انتخاب نیرو شایسته نیست چرا از جوانانی که خودتان به عنوان نخبه قبول کردید استفاده نمی‌کنید؟‌

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با یادآوری این نکته که مقام معظم رهبری سه سال است به سران قوا ابلاغ کرده که جلوی مفاسد را بگیرند گفت: نتیجه اش این است که چاقو دسته خودش را نمی‌برد. آدمی باید بیاید که دستش پاک باشد نه آلوده. دولت جای کسب و کار نیست بلکه جای خدمت است نه اینکه انسان از دولت برای خودش جیبی بدوزد.

میرسلیم با بیان اینکه تیم مذاکره کننده زحمت کشیدند و از کارشناسان زبده ما بودند، گفت: خیر برجام برای من ایرانی چه بوده است؟ بعد برجام تحریم ها تشدید و دانش هسته‌ای ما هم محدود شده است. حقوق برجام توسط هر دولتی که بیاید باید گرفته شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای دولت بیش از 40 طرح را متوقف کردند که یکی از آنها هواپیمای ملی بود، گفت: آیا این احترام به تحقیقات است؟

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درباره پیشنهاد یکی از کاندیداها مبنی بر مناظره بین رئیس دولت قبلی با رئیس جمهور فعلی گفت: پیشنهاد خوبی است و اگر من موفق شدم با سند و مدرک خزانه را تحویل می‌گیرم و با سند و مدرک هم به دولت دولت بعدی می‌دهم.

میرسلیم درباره ماهواره شریف ست که به بهره برداری نرسید گفت: من 100 درصد این کار را پیگیری می‌کنم.

وی درباره سوال یکی از دانشجویان مبنی بر محترم بودن حقوق اقوام گفت: من دقیقا پایبند اصل 15 قانون اساسی هستم و برایم افتخار است که از آذری، کرد، لر، بلوچ، فارس و عرب و ترکمن و همه و همه استفاده کنم و برای من ملاک فقط شایسته سالاری است.

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی براینکه رفع حصر سران فتنه گفت: من بعد از وقایع فتنه 88 با مرحوم عسگراولادی آقای نبوی و آقای باهنر به دیدن آقای موسوی رفتیم و مسائلی را با وی مطرح کردیم. موسوی گفت که من چه کسی هستم مقابل نظام بایستم و مواضعم را روشن اعلام می‌کنم اما زمانی که ما از در بیرون آمدیم عده ای دور وی را گرفتند و نظر او را برگرداندند.

ارسال نظر: