خام فروشی روغن پایه ۳۰ درصد کاهش یافت

کدخبر: 2096549

عیسی اسحاقی از امضای تفاهم نامه همکاری شرکت ایرانول با شرکت پتروناس برای عرضه روغن‌های موتوری، صنعتی، دریایی و گریس به بازار ایران و منطقه خبرداد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، مدیرعامل شرکت نفت ایرانول گفت: محصولات با کیفیت و دارای تائیدیه خودروسازان جهانی را به بازار عرضه می‌کنیم.

عیسی اسحاقی با اشاره به امضای تفاهم نامه همکاری شرکت ایرانول با شرکت پتروناس برای عرضه روغن‌های موتوری، صنعتی، دریایی و گریس به بازار ایران و منطقه گفت: دو شرکت در زمینه انتقال دانش فنی و تکنولوژی در تولید انواع روانکارهای باکیفیت و استانداردهای جهانی با ایرانول همکاری می‌کنند.

وی، با اشاره به سیاست ایرانول مبنی بر کاهش خام فروشی روغن پایه و افزایش تولید محصول نهایی گفت:خوشبختانه پارسال با کاهش ۳۰ درصدی خام فروشی، مقدار فروش محصول نهایی را به ۳۰ درصد افزایش و سهم بازار محصول نهایی ایرانول را حدود ۵ درصد افزایش دادیم.

اسحاقی اظهار امیدواری کرد که با همکاری پتروناس بتوانیم علاوه بر تامین نیاز بازار داخلی از خروج ارز جلوگیری کنیم و صادرات محصول نهایی را نیز افزایش دهیم تا در جهت افزایش تولید و اشتغال گام برداریم.

مدیر عامل شرکت نفت ایرانول با اشاره به افزایش مقدار صادرات محصول نهایی در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴، به شکستن رکورد صادرات این شرکت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با بازسازی کامل آبادان پس از ۳۶ سال در سوم خرداد همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر تولید روغن الوند در این منطقه آغاز و آبادان به عنوان پایگاه صادراتی محصولات نهایی تبدیل و در راستای افزایش صادرات محصول نهایی اقدام خواهد شد.

اسحاقی بهره برداری از خط ریلی به منظور حمل محصولات صادراتی، بازسازی آبادان پس از ۳۶ سال و پایانه صادراتی ماهشهر با ظرفیت ۲۵ هزار تن را در نیمه اول سال جاری از مهمترین طرح‌های این شرکت ذکر و ابراز امیدواری کرد با بهره برداری فاز اول واحد موم گیری (که موجب افزایش ۱۱ میلیون لیتری روغن پایه و کاهش چشمگیر روغن موجود در اسلک وکس می‌شود) تا پایان سال جاری گام‌های جدی برای تولید و صادرات برداشته شود.

شرکت پتروناس ۱۴ کارخانه تولید انواع روانکار در کشورهای مختلف جهان از جمله ایتالیا، بلژیک، اسپانیا، برزیل، آرژانتین، چین، هند، مالزی، آمریکا، آفریقای جنوبی و سودان دارد و در سال ۲۰۱۳ در فهرست فورچون از ۵۰۰ شرکت بزرگ جهان، در رتبه ۷۵ قرار گرفت.

ارسال نظر: