سردار دهقان در همایش جوان سرباز:

حکام نورس و جاهل پایشان را از کشورهای منطقه بیرون بکشند/ دوران هفت‌تیرکشی آمریکایی‌ها به سر آمده است

کدخبر: 2096615

وزیر دفاع گفت: به امریکایی‌ها می‌گوییم دوران قلدری و هفت تیر کشی گذشته است. بروید به خانه خود و بگذارید صلح حاکم شود.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز طی سخنانی در نهمین جشنواره حضرت علی اکبر (جوان سرباز) اظهار داشت: بالاترین شانی که ما میتوانیم برای خود قایل شویم ادعای سربازی است. سربازان معمولا نمایندگان مردم در صحنه دفاع هستند که همیشه حاضر بوده و نوک پیکان دفاع اند.

وی با بیان اینکه ما سربازی را در جامعه خود یک امر اجباری تلقی نمی‌کنیم و نظام جمهوری اسلامی هیچگاه کسی را به اجبار به خدمت فرا نخواند، گفت: خدمت سربازی یک خدمت مقدس است.

وزیر دفاع ادامه داد: امروز نیروهای مسلح ما مثل نیروهای مسلح سایر کشورها صرفا مسئول حفظ استقلال و تمامیت ارضی نیست بلکه با اعتقاد عمل می‌کند و مسئولین هم باید بدانند وظیفه دارند لحظه ای از رشد و تعالی سربازان غفلت نکنند.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز در شرایط خاصی هم به لحاظ داخلی و هم خارجی بسر می‌بریم، خاطرنشان کرد: در محیط پیرامونی به هیچ‌وجه ثبات و ارامش را نمی‌بینیم. وی گفت: ما در دوران بسیار مهمی بسر می‌بریم که دوران شکل‌گیری نظام امنیتی حاکم بر جهان و شکست نظام سلطه و به بار نشستن همه مجاهدت‌های ملت‌های تحت ستم استکبار است.

وزیر دفاع تصریح کرد: انقلاب اسلامی پایه‌های استکبار در جهان را به لرزه درآورد و امروز جوانان ما هسته مرکزی توان انقلاب هستند.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود با طرح این سوال که امروز چه حوادثی در جریان است که دشمنان ما به خود جرات میدهند با لفاظی و ژست قدرتمندانه ملت ما را تهدید کنند؟ گفت: مگر اینها بنا ندارند از تاریخ عبرت بگیرند؟ مگر در این سی و چند سال از همه توان خود علیه ما استفاده نکردند؟ مگر صدام با کمک همه دنیا و جهان عرب به جنگ ما نیامد؟ مگر بعد از جنگ لحظه ای بود که استکبار و مرتجعین عرب علیه نظام توطئه نکنند؟

وی گفت: امروز یک تاجر پیشه در موضع اداره یک قدرت جهانی نشسته و تصور می‌کند که می‌تواند عزت ملت‌ها را به بازی بگیرد و به میدان تجارت کشاند و تصور می‌کند که می‌تواند امنیت را بخرد. این سیاست امروز امریکاست.

وزیر دفاع ادامه داد: امروز جوان بی تجربه و سرمست از قدرت بادآورده و با تفکر جاهلی، سرمستانه حرف می‌زند و ملت ما را تهدید می‌کند و با پررویی می‌گوید که دامنه جنگ را به ایران می‌کشاند، مگر تا حالا لحظه‌ای از تلاش و توطئه علیه ما جدا بوده‌اید؟

سردار دهقان افزود: شما با اسلام در جنگید و با تفکر جاهلی پیش می‌روید. شما با دشمن تاریخی اسلام و مسلمانان عهد اخوت می‌بندید. آیا به دوران جاهلیت برگشته ایم؟ وی گفت: آیا بحث ناتوی عربی علیه امریکا و اسراییل و دشمنان اسلام است یا علیه اسلام و مسلمانان یمن و در حمایت از اسراییل؟ می‌خواهید با ترس و اعمال فشار، علیه ملت مظلوم یمن لشکرکشی کنید؟

وزیر دفاع تصریح کرد: آنها و همه نظام سلطه به چیزی کمتر از مهار کردن ملت ما نمی‌‌اندیشند اما زهی خیال باطل. این ملت هیچگاه از زرق و برق قدرت ظاهری استکبار ترسی به دل خود راه نداده است.

سردار دهقان گفت: این حکام نورس و تازه به قدرت رسیده را نصیحت می‌کنیم که آزموده را آزمودن خطاست. بپذیرید ملت‌ها قیم نمی‌خواهند پس پایتان را از کشورها و منطقه خارج کنید.

وی ادامه داد: به امریکایی‌ها می‌گوییم دوران قلدری و هفت تیر کشی گذشته است. بروید به خانه خود و بگذارید صلح حاکم شود. ما به آنها می‌گوییم تاریخ آموزگار صادقی است. قبل از آنکه برای دیگران درس و عبرت شوید، از آنها عبرت بگیرید و ببینید که صدام نمونه‌ای برای حکام بی تجربه منطقه است.

ارسال نظر: