حاجی دلیگانی در گفتگو با «نسیم آنلاین» مطرح کرد:

ادامه روند دولت یازدهم کشور را به کمای کامل اقتصادی می‌برد

کدخبر: 2096647

این نماینده مجلس با بیان اینکه آقای روحانی دیگر امکان اینکه بگوید مشکلات فعلی ناشی ازعملکرد دولت پیشین بوده و گناهان را به گردن آن بیندازد را ندارد، مگر اینکه بخواهد از خودش ایراد بگیرد اظهار داشت: در هر حال باید دانست که با انتخاب مجدد روحانی و ادامه روند فعلی اقتصادی دولت یازدهم، کشور با کمای کامل مواجه می‌شود.

گروه سیاسی «نسیم آنلاین»، با تمام شدن دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر آن شدیم تا با بازبینی برخی از موضوعات مطرح شده در این دوره از انتخابات دلایل رفتار انتخاباتی جناح دولت که برای 4 سال دیگر سکان اداره قوه مجریه را برعهده دارد بررسی کنیم. در این زمینه با حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم که مشروح آن را در ادامه می خوانید.

« نسیم آنلاین »: با انتخاب مجدد آقای روحانی به عنوان رئیس‌جمهور چه اوضاعی در انتظار کشور است؟

حاجی دلیگانی: با حضور مجدد آقای روحانی در جایگاه ریاست جمهوری چالش اقتصادی به شکل فعلی افزایش می‌یابد و بدتر می‌شود.

البته آقای روحانی دیگر امکان اینکه بگوید مشکلات فعلی ناشی ازعملکرد دولت پیشین بوده و گناهان را به گردن آن بیندازد را ندارد مگر اینکه بخواهد از خودش ایراد بگیرد. در هر حال باید دانست که با انتخاب مجدد روحانی و ادامه روند فعلی اقتصادی دولت یازدهم، کشور با کمای کامل مواجه می‌شود.

« نسیم آنلاین »: آقای روحانی و برخی از مدیرانشان عنوان می‌کنند که ما در چهارسال کار زیربنایی انجام دادیم و قطعا نتیجه‌اش را در سال‌های آتی خواهید دید، اینگونه اظهارنظرها را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حاجی دلیگانی: این‌ اظهارات فقط در حد صحبت است. اصلا کار زیربنایی انجام نشده بیایند گزارش واقعی دهند و منتشر کنند و اجازه‌ نقد و فرصت آن را نیز فراهم کنند. از کارهای زیربنایی که در سنوات پیش انجام شده فهرست دهند. تمام فرصت‌های سه سال و نیم گذشته‌ آقای روحانی در سبدی با نام سبد مذاکره و برجام گذاشته شد که همینک خود کسانی‌که متولی برجام بودند مانند آقای ظریف یا آقای صالحی و برخی افراد دیگر مطالبی را بیان می‌کنند که حکایت از دغدغه و دلواپسی‌شان دارد. به‌ هر روی این افراد عرق ملی و عرق به کشور دارند و هربار چند نکته‌ای از اشتباهات و فشارهایی که پذیرفتند را مطرح می‌کنند که این امر نشان‌ دهنده‌ درستی دغدغه و نشان دهنده اشتباه آقایان است.

آن‌چه که گفته می‌شود با آنچه برای کشور حاصل شد، بسیار متفاوت است و خودشان هم می‌دانند. در هر صورت فرصتی که در سبد مذاکره گذاشته شد، رهایی سایر بخش‌ها را به همراه داشت.

« نسیم آنلاین »: چه مقدار از شعارهای انتخاباتی آقای روحانی اجرایی است؟‌

حاجی دلیگانی: آقای روحانی در دوره تبلیغات ریاست جمهوری، مطالبی را عنوان کرد که اگر یک مرکز پژوهشی آنها را بررسی کند کاملا مشخص می‌شود که بیش‌تر آن شعارها جنبه‌ی عملیاتی نداشته و تحقق پیدا نکرده است.

آقای روحانی پیش از این گزارش 100 روزه دادن اما آن گزارش با وعده وی تناسبی نداشت. یا در مورد حقوق شهروندی وعده‌هایی دادند اما این وعده در انتهای دوره ریاست جمهوری وی عملیاتی شد. در آن 120 ماده هم کاملا گزینشی از حقوق ملت نام برده شده که جنبه‌ شعاری دارد. در هر صورت ما از آقای روحانی انتظار داشتیم یا وعده ندهند یا اگر وعده‌ای می‌دهند و از عهده آن برنیامدند با مردم با صداقت صحبت کنند و همه را انکار نکنند.

ارسال نظر: