رئیسی در جمع سران عشایر خوزستان:

آقایان! عمل به وعده‌ها چه شد؟ نمی‌توان وعده‌ها را منکر شد؛ همه آنها ضبط شده است

کدخبر: 2096685

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: مشکل ما مدیریت اجرایی است و به آقایان می‌گوییم وارد بحث‌های فرعی نشوند. عمل به وعده‌ها چه شد؟ نمی‌توان وعده‌ها را منکر شد و همه آنها ضبط شده است؛ ما معتقدیم با همین منابع موجود می‌توان اقدام جدی کرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع سران، نخبگان و فرهیختگان عشایر عرب و بختیاری استان خوزستان سخنرانی کرد.

رئیسی طی سخنانی اظهار داشت: از عزیزان عشایر عرب و بختیاری و لرها و مردم مخلص بهمئی و همه مردم شوشتر و دزفول و سایر شهرها تشکر می کنم.

*مردم خوزستان برای همه مردم ایران الگو هستند

کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:خوزستان بال تشیع و جایگاه مردان غیور، شجاع و چهره ماندگاری های است که اجازه ندادند یک وجب این خاک در اختیار دشمن قرار بگیرد. مردم خوزستان دشمن شناس و دشمن ستیز و غیور هستند. وجب به وجب این خاک جایگاه شهامت و شجاعت و ایستادگی در هدف است.

وی خطاب به مردم خوزستان گفت: درود بر خانواده های غیور خوزستانی که در میدان بصیرت و بردباری درخشیدند و مثال زدنی هستند. مردم خوزستان برای ایران الگو هستند و احساس بار سنگینی از حضور عشایر غیور در این جمع دارم.

*نفت با فقر نمی‌سازد

وی ادامه داد:امروز گره گشایی از مردم برای همه دولتمردان افتخار آفرین است و افتخارات کشور با حضور مردم بوده اما مشکلات و اسیب ها شایسته مردم نیست. مشکل فقر مطلق و بیکاری در خوزستان نگران کننده است. استانی که این میزان منابع خدادادی و نفت و گاز را دارد با مشکل فراوان روبروست. نفت با فقر نمی سازد. رئیسی تصریح کرد:مردم با نداشتن می سازند اما با تبعیض هرگز نمی‌سازند. انگاه که احساس کنند که امکان کار هست اما تبعیض وجود دارد مایوس می شوند.

*اگر مدیریت جهادی باشد مشکلات حل میشود

وی با اشاره به این‌که شرایط محیط زیستی در خوزستان نگران کننده است گفت: اصل بر محیط زیست است و توسعه اقتصادی فرع است. چرا مشکل ریزگردها سال ها حل نشده است؟ چرا صنایع تبدیلی و ارزش افزوده در کشاورزی وجود ندارد؟اگر مدیریت جهادی و انقلابی وجود داشته باشد همه مشکلات قابل حل است. کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود:مردم غیوری که در مقابل تجاوز انگلیس و بعد از پیروزی انقلاب در مقابل کفر جهانی ایستادند برای نقش افرینی در کشور اماده اند. باید مردم را توانمند بدانیم و به آن ها نقش بدهیم تا در رفع مشکلات حضور داشته باشند. اگر به مردم نقش بدهیم قادرند تا تمام گره ها را بگشایند.

وی تصریح کرد: در این کشور منابع به گونه ای است که همه اقوام و طوایف و گویش ها می توانند نقش ایفا کنند. نماد کارت ملی ما برای این بود که همه می توانند و ما می توانیم. تشکیک در ما می توانیم با توجه به منابع و نیروی انسانی شدنی است و ما می دانیم و می خواهیم و می توانیم.

*مسکن کرامت در کنار مسکن مهر

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم گفت:در این کشور حتما باید سالی یک میلیون شغل ایجاد شود. باید علاوه بر مسکن مهر ،مسکن کرامت رقم بخورد و ضمن آن بافت فرسوده شهری اصلاح شود. وی افزود: اولویت ما اشتغال نیروهای بومی است و معتقدیم نباید نیروی بومی بیکار باشد. مدیریت باید بر اساس شایستگی باشد و باید کشور را بدون گرایش و بر اساس شایستگی اداره کنیم. رئیسی با اشاره به این که کشور نیروهای شایسته ای دارد و راه اندازی دو میلیون هکتار زمین کشاورزی قابل دسترس است افزود:کشور دارای منابع ارزشمندی است و نباید فقر مردم را به ستوه آورد و ما در دولت کار و کرامت حتما برنامه جدی داریم.

*مشکل اصلی مدیریت اجرایی است

وی با تاکید بر معضل مدیریت گفت: مشکل ما مدیریت اجرایی است و به آقایان می گوییم وارد بحث های فرعی نشوند. عمل به وعده ها چه شد؟ نمی توان وعده ها را منکر شد و همه انها ضبط شده است. ما معتقدیم با همین منابع موجود می توان اقدام جدی کرد.

رئیسی گفت: امیدواریم با عنایت علی ابن موسی الرضا(ع) و با کمک مردم کلید رفع قفل مشکلات راحضور مردم می دانیم و قفل مسکن و بیکاری به دست مردم باز می شود.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: برخی می گویند ما می‌خواهیم کشور را به عقب بازگردانیم و رقیب هراسی می کنند. چهار سال مسئولیت داشتید و امکانات در اختیارتان بود. اینکه مردم را بترسانید درست نیست. ما معتقدیم نه بازگشت به عقب و نه تحمل وضع موجود بلکه تغییر. این تغییر از ابتدای دولت کار و کرامت آغاز خواهد شد.

ارسال نظر: