لاریجانی در نطق پیش‌ از دستور:

کمیسیون اصل ۹۰ عضویت وزیر آموزش و پرورش در هیات مدیره یک شرکت را بررسی کند/ علت عدم نظرخواهی از مجلس درباره "سند ۲۰۳۰" باید مشخص شود

کدخبر: 2096721

رئیس مجلس در رابطه با عضویت وزیر آموزش و پرورش در هیات مدیره یک شرکت، سند ۲۰۳۰ و حادثه معدن گلستان دستوراتی داد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 19 اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با تبریک اعیاد شعبانیه و در پیش بودن سالروز ولادت حضرت ولیعصر (عج) گفت: میلاد امام زمان (عج) ، میلاد شخصیتی است که همه عالم در پناه ظهور او به جایگاه امن و عدل می رسند و خداوند وعده آن را به بندگان خود در کتاب شریف داده است. «وَ لَقَدْ کَتَبْنَا فىِ الزَّبُورِ مِن بَعْدِ الذِّکْرِ أَنَّ الْأَرْضَ یَرِثُهَا عِبَادِىَ الصَّلِحُون» (و در زبور نوشتیم پس از آنکه در کتاب های آسمانی بیان کردیم که زمین را قطعاً بندگان شایسته ما به ارث می برند.) لذا انتظار در مکتب اهل بیت (ع) جزو بهترین عبادات محسوب می گردد و خداوند به جهت عظمت آن بر مستضعفان منت گذارده و فرموده «وَ نُریدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثینَ» انتظار جهت دار بودن و رو به پیشرفت بودن تفکر مسلمانان را تامین می کند به نحوی که هیچگاه مسلمانی در هر شرایط به یأس و سرخوردگی دچار نشود و زندگی فردی و اجتماعی مسلمانان همیشه حرکتی تکاملی از نظر معرفتی و وجودی داشته باشد.

همه فرقه های اسلامی در موضوع ظهور قطب عالم امکان امام زمان (عج) متفق القول هستند

لاریجانی ادامه داد: لذا همه فرقه های اسلامی در موضوع ظهور قطب عالم امکان امام زمان (عج) متفق القول هستند و اختصاص به شیعیان ندارد. احمد حنبل در کتاب مسند خود آورده است که پیامبر (ص) فرمود جهان به پایان نخواهد رسید تا اینکه یک نفر از خاندان من که همنام من است، سرور مردم گردد. همچنین ابو داوود در کتاب السنن روایتی از پیامبر (ص) نقل می کند که مهدی از نسل من خواهد بود، او زمین را از قسط و عدل پر خواهد کرد آنچنان که از ظلم و جور پر شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: ابن خلدون با اینکه در برخی از روایات در موضوع تشکیک می کند، اما می گوید همه مسلمانان این عقیده مشترک را دارند که پس از گذشت سال ها باید در آخرالزمان شخصی از اهل بیت پیامبر (ص) ظهور کند تا دین را یاری و عدالت را برقرار سازد، مسلمانان از او پیروی خواهند کرد و او بر بلاد اسلامی حکومت می کند، نام او مهدی است.

وی گفت: ملاحظه می کنید که این وعده الهی که منجی عالم بشریت جهان را پر از عدل و داد خواهد کرد، در بین فرقه های اسلامی یک جهت گیری مشترک است و یک نقطه اوج تفکر اسلامی است که خلقت و زندگی این دنیا را از نیست انگاری نجات می دهد و به جهت اهمیت آن در ادعیه مع الصور دعایی برای امام زمان (عج) جایگاه مهمی دارد.

لاریجانی تصریح کرد: امام رضا (ع) در راز و نیاز خود با خداوند می فرماید؛ پروردگارا همانگونه که کار پیامبران و فرستادگان گرانقدرت را به سامان آوردی، کار خلیفه و بنده ات را چنان که زیبنده و شایسته است به سامان آر، او را حفظ فرما، توانایی ببخش، اجازه پیکار با دشمنانت را به او عنایت فرما و ما را از یاران وارسته و پاکباخته او قرار بده.

برخی کشورهای منطقه عامل تفرقه میان مسلمانان شده اند

رئیس قوه مقننه کشورمان گفت: امیدواریم خداوند مسلمانان و ملت عزیز ما را موفق به ادراک حقیقت ظهور نماید و از شر دشمنان اسلام حفظ فرماید که این روزها شاهدیم از درون و بیرون به حیثیت و آبرو و ستون های عالم اسلام هجوم آورده اند. تروریست ها زمینه ساز شده اند و فضا و مجال برای استکبار و صهیونیست ها فراهم نموده اند تا علیه مسلمانان توطئه کنند و برخی کشورهای منطقه متاسفانه در این دام قرار گرفته و عامل تفرقه و ماجراجویی ها در منطقه شده اند.

اظهارات سخیف مسئولان سعودی نیاز به پاسخ ندارد/اظهارات سعودی‌ها حکایت از تنش آفرینی و مسئله سازی استکبار در منطقه است

وی تصریح کرد: سخنان اخیر برخی از مسئولان سعودی، گرچه آنقدر سخیف و بی مقدار است که نیاز به پاسخ ندارد، اما حکایت از تلاش های استکبار در مسئله سازی برای منطقه دارد که این کشورهای کژ اندیش را به سمت تفرقه افکنی بیشتر سوق دهند و همین طور برخی اظهارات بی پایه مسئولان آمریکایی در موضوع هسته ای، همه موید نگاه نافذ رهبری معظم انقلاب است که بارها تاکید کردند با انتخابات و حضور جدی و موثر مردم این توطئه ها از بین می رود. این یک واقعیت روشن است که ایران در پناه رهبری هوشمند و ملتی متحد در صحنه از انواع توطئه ها رسته است و در آینده نیز چنین است. امیدواریم در انتخابات پیش رو نیز ملت ایران با حضور یکپارچه خود در مقابل توطئه ها، عزت و سربلندی ملی را تامین نمایند.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: از همه همکاران عزیز که در هیات های نظارت تلاش کردند انتخابات شوراها نیز به قاعده در میسر خود قرار گیرد، تشکر می کنم.

وی گفت: حادثه دردآور معدن در گلستان باعث شد همه ملت عزادار شوند. از تلاش های همه مسئولان ملی و استانی که در جهت کمک به کارگران گرامی تلاش نمودند، تشکر می کنم.

علت نبود ایمنی در معدن یورت و نظارت ضعیف دستگاه های ملی و محلی باید مشخص شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از همکار محترم آقای ابراهیمی نماینده مردم آزادشهر و اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس که از لحظات اولیه حادثه معدن استان گلستان هیاتی را برای بررسی موضوع اعزام کردند، سپاسگزاری می کنم. لازم است کمیسیون صنایع مجلس بررسی همه جانبه درخصوص این موضوع و تخلفات صورت گرفته انجام دهد و روشن کند چرا ایمنی لازم در معدن وجود نداشته است و اینگونه کارگران عزیز در معرض خطر قرار گرفتند و بخش نظارتی دستگاه های ملی و محلی چرا به خوبی عمل نکرده است.

لاریجانی افزود: این گزارش هم برای روشن شدن ابعاد این حادثه و سهم متخلفان مهم است و هم برای آینده کارگران معادن و رعایت ضوابط ایمنی آنها. بنابراین از کمیسیون صنایع و معادن مجلس مجدداً می خواهیم با دقت لازم و در اسرع وقت گزارش خود را به مجلس ارائه کند و از خداوند متعال برای درگذشتگان این حادثه علو درجات را آرزومندیم و به خانواده محترم آنان تسلیت عرض می کنیم.

علت عدم نظرخواهی از مجلس درباره سند2030 باید مشخص شود/ وزارت آموزش صرفاً موظف به اجرای سند تحول است

وی درخصوص سند 2030 گفت: لازم است کمیسیون آموزش و تحقیقات رسیدگی و نظارت جدی کند که اولاً نظرات رهبر معظم انقلاب در اسرع وقت تحقق یابد و ثانیاً رسیدگی شود که چرا این مسیر طی و نظرات کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس اخذ نشد؟ لازم است که نتیجه را به مجلس گزارش نمایند.

لاریجانی ادامه داد: با توجه به قانون برنامه ششم که وزارت آموزش و پرورش صرفاً موظف به اجرای سند تحول است، باید به این موضوع رسیدگی جدی شود.

کارمندان دولت بر اساس قانون اساسی از حضور در هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت های خصوصی منع هستند

رئیس قوه مقننه ادامه داد: نکته دیگر درخصوص وزیر آموزش و پرورش است و مطالبی که معاون اول و سخنگوی محترم قوه قضائیه در مورد شرکتی بیان داشتند که ایشان در هیات مدیره آن است. با توجه به نص صریح اصل 141 قانون اساسی که کارمندان دولت را از حضور هیات مدیره و مدیرعاملی شرکت های خصوصی منع می کند، لازم است کمیسیون اصل 90 در اسرع وقت رسیدگی کند که وزیر محترم و مسئولان قوه قضائیه دعوت شوند و مطالب روشن شود که چنانچه تخلفی از این اصل قانون اساسی و قوانین مربوطه صورت گرفته است، نسبت به وزیر آموزش و پرورش تصمیم گیری شود.

منبع: خانه ملت

ارسال نظر: