جهانگیری در سالن اجلاس سران:

امروز همه حاضرند با ما مذاکره کنند/ ما به محرومین رسیدیم/ به دنبال عدالت بودیم

کدخبر: 2096745

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما به محرومین رسیدیم و وظیفه خودمان می‌دانستیم که از دورترین نقاط شروع کنیم و به معنای واقعی به دنبال عدالت بودیم.

به گزارش « نسیم آنلاین »، اسحاق جهانگیری روز سه شنبه در مراسم خدمت رسانی آب و برق به روستاها که در سالن اجلاس سران برگزار شد، با بیان این که همه قدرت های جهان علیه ایران متحد شده بودند، گفت: با اتحاد ملت، مسئولان عاقل و توانا و با حمایت رهبر معظم انقلاب یکی از پیچیده ترین پرونده های دنیا با گفت وگو و مذاکره حل شد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: امروز همه ایرانی ها را دوست دارند و حاضرند که با ما مذاکره کنند.

وی ادامه داد ما در این چهارسال، سه سال در تحریم بودیم، در دولت یازدهم آرامش و ثبات به کشور بازگشت و امید و اعتماد به مسئولان در این دولت افزایش یافت.

جهانگیری یادآور شد: زمانی افشارگری مقامات در این کشور به حدی رسیده بود که من نامه ای نوشتم که دعوا از فردی گذشته و فرسودگی نهادها شروع شده است و در این دعوای سیاسی مردم چه گناهی کرده اند؟

وی ادامه داد: ما به محرومین رسیدیم و وظیفه خودمان می دانستیم که از دورترین نقاط شروع کنیم و به معنای واقعی به دنبال عدالت بودیم.

معاون اول رئیس جمهوری همچنین گفت: در بدترین شرایط منابع، به مناطق محروم گازرسانی کردیم و موفق شدیم در طول این چند سال بدون این که از بودجه دولت اختصاص دهیم، 9 هزار روستا را گازرسانی کنیم و همین جا از وزارت نیرو و همکاران آن ها تشکر می کنم.

** اگر مدیران خوب عمل نکنند باید پاسخگو باشند

جهانگیری خاطرنشان کرد: اگر مدیران کاری در کشور انجام می دهند وظیفه آنها است و هیچ منتی بر مردم نباید داشته باشند و اگر خوب عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

وی افزود: ما در مقطعی از تاریخ دولت یازدهم را برعهده گرفتیم که در خیلی زمینه ها مشکلات زیاد بود و نرخ ارز،قیمت سکه و بهای کالاها به صورت لحظه ای تغییر می کرد.

وی اظهارکرد: گرانی های زیادی به کشور تحمیل شده بود و باوجود شعار عدالت و رفع محرومیت که سرداده می شد روز به روز وضع قشر ضعیف و روستائیان بدتر می شد و سفره مردم روستایی در اثر تورم و رشد منفی اقتصادی در آن سال ها بیش از 35 درصد و سفره شهری 25 درصد کوچک تر شده بود.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: وضع اشتغال بد شده بود، شاغلین سال 1388 کشور با تعداد شاغلین سال 91 مساوی بود و در عمل ایجاد شغل در کشور صفر شده بود.

جهانگیری به ارائه نامطلوب خدمات به مردم در دولت گذشته اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین خدمات به مردم آبرسانی و برق رسانی به روستاهای کشور است که در واقع جزو ابتدایی ترین اقدامات دولت است اما آمارها بیانگر عملکرد نامطلوب در این حوزه در دولت گذشته است.

وی با تاکید بر این که مدیر باید بداند مشکل واقعی و راهکار آن چیست و چه کسی قادر است مشکلات را حل کند، افزود: مدیران با سابقه هستند که می توانند برای کشور کار و مشکلات را حل کنند. نباید به شعار و حرف هایی که زده می شود گوش کرد که البته به لطف خدا دولت تدبیر و امید توانست بحران را از بخش های مختلف کشور برطرف کند و به عنوان مثال می توان به حل پرونده هسته ای کشور اشاره کرد.

معاون اول رئیس جمهوری با یادآوری وضعیت نامساعد اقتصادی کشور در دولت گذشته، افزود: در سال 90 قیمت سکه 84 هزار تومان بود ولی در پایان دولت دهم به یک میلیون و پانصد هزار تومان رسید، قیمت دلار که 800 تومان بود به حدود 3800 تومان افزایش یافت که این افزایش قیمت در مورد سایر کالاها نیز صادق است.

جهانگیری با بیان این که با سیاست گذاری صحیح دولت تدبیر و امید، آرامش و ثبات به اقتصاد ایران بازگشته است، خاطرنشان کرد: در چهار سال اخیر با وجود کاهش شدید درآمدهای نفتی اما نرخ ارز تغییر محسوسی نداشت و امید در دل مردم کشور زنده شد و اعتماد مردم به مسئولین کشور افزایش یافت.

** آرامش سیاسی به کشور بازگشت

وی در ادامه به مشکلات کشور در حوزه سیاسی در دولت های گذشته و افشاگری مقامات ارشد کشور علیه یکدیگر اشاره کرد و گفت: این مسائل باعث فرسودگی سیاسی در کشور شده بود که خوشبختانه در دولت تدبیر و امید آرامش سیاسی به کشور بازگشت و رابطه خوبی میان جریان های سیاسی مختلف برقرار شد.

جهانگیری گفت: در دولت یازدهم ارتباط مطلوبی میان دستگاه های دولتی با مرجعیت و روحانیت شکل گرفت و حرف روحانیت از جایگاه مناسبی در دستگاه های دولتی برخوردار شد.

** در سال 95 بیش از عملکرد هشت ساله دولت مدعی عدالت به روستاهای کشور آبرسانی شد

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر این که دولت تدبیر و امید وظیفه خود می دانست که اقدامات اساسی را از محروم ترین نقاط کشور آغاز کند، به گاز رسانی دولت به استان سیستان و بلوچستان در بدترین شرایط مالی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد روستاهایی که از نعمت گاز برخوردار هستند جمعاً 14 هزار روستا است که گازرسانی به 9 هزار روستا در دولت تدبیر و امید بوده است.

جهانگیری با یادآوری تلاش ها، اقدامات اساسی و دستاوردهای وزارت نیرو در اجرای طرح های آبرسانی و برق رسانی در کشور، گفت: روزنامه هایی که دائم به دولت حمله می کنند، اگر صداقت دارند کافی است که نمودار عملکرد وزارت نیرو را در روزنامه های خود منتشر کنند تا مشخص شود که در سال 95 بیش از عملکرد هشت ساله دولت مدعی عدالت، به روستاهای کشور آبرسانی شد و این یعنی همه توانایی نه حرف و شعار که مدیران دولت تدبیر و امید به جای شعار عمل کرده اند.

معاون اول رییس جمهوری به یکی از تصمیمات دولت تدبیر و امید برای بهبود وضعیت کشاورزان اشاره کرد و گفت: کشاورزان در سال های گذشته وام ها و تسهیلاتی دریافت کرده بودند که توانایی بازپرداخت آن را نداشتند و دولت تدبیر و امید با همراهی مجلس شورای اسلامی تصمیمی اتخاذ کرد که کسانی که بدهی آنها کمتر از 100 میلیون تومان بوده است فقط اصل بدهی خود را بپردازند و جرائم و سود تسهیلات آنها بخشوده شود و این امر باعث شد که اکنون بیش از 150 هزار پرونده در این زمینه مختومه شود.

وی به دستاورد دیگر دولت یازدهم در بخش سلامت و اجرای طرح تحول نظام سلامت که منجر به رفع بخش زیادی از دغدغه های مردم در این زمینه شد اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح باعث شد که امروز هیچ ایرانی غیر از رنج بیماری، رنج دیگری نداشته باشد و هزینه های درمان و بستری به میزان چشمگیری کاهش یابد.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید هرچه سریعتر مسائل کاری و استخدامی 33 هزار و 500 دهیار مرتفع شود، گفت: دولت لایحه مربوط به این موضوع را تصویب کرده و امیدوارم شاهد حل مشکلات این عزیزان باشیم.

معاون اول رییس جمهوری با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید در همه بخش ها کارهای بزرگی با وجود محدودیت های مالی انجام داده است، خاطر نشان کرد: امیدوارم خداوند کمک کند ایران روند رو به رشد و توسعه خود را به سرعت پیش برد و نسل جوان به آینده خود امیدوار باشد.

وی به اوضاع پیچده و ناامن در منطقه اشاره کرد و گفت: ما در منطقه حساسی قرار گرفتیم و در سوریه، افغانستان، پاکستان و اطراف ما درگیری و جنگ است این در حالی است که ما یک کانون امن هستیم که باید قدر آن را بدانیم.

جهانگیری گفت: ماشین اقتصاد کشور تازه شروع به حرکت کرده نباید این ماشین دوباره به دره برود باید به سرعت به سمت پیشرفت و حل مشکلات برویم باید زندگی مردم وضع بهتری پیدا کند.

** رفاقت های سیاسی باید عمیق شود

معاون اول رییس جمهور گفت: باید رفاقت های سیاسی عمیق شود و دوباره فرزندان امام و رهبری دور هم جمع شوند و همه بتوانند در یک مسیر قرار بگیرند.

وی گفت: اگر بنده فرمانده اقتصاد مقاومتی هستم مهمترین پیام آن این است که باید انسجام داخلی برای پیشرفت کشور به حد اعلا برسد و همه برای پیشرفت ایران باهم باشیم.

** حل مشکلات کشور نیاز به تصیم گیری های عاقلانه و عالمانه دارد

معاون اول رییس جمهوری در ادامه گفت: حل مشکلات کشور نیاز به تصمیم گیری های عاقلانه، عالمانه و مدیران کارکشته است که سابقه ملکرد و مثبتی در کارنامه خود داشته باشند که من به جای خودش با دوستانی که مدعی هستند در این زمینه بحث خواهم کرد.

وی در ادامه به ادعای برخی ها برای ایجاد شغل و حل مشکلات کشور اشاره کرد و گفت: کسی که حتی یک روز سابقه اجرایی نداشته است و در زندگی اش به روستایی برق نرسانده است ادعا می کند که فلان کار را انجام خواهد داد.

جهانگیری گفت: باید از این شخص پرسید که آخه برادر من بر اساس کدام سابقه عملکردی خود چنین وعده هایی می دهی؟ آدم باید چیزی بگوید که جا داشته باشد؟ اینکه در سخنرانی چیزی بگوید دلیل بر کردن نیست. آیا در مسئولیتی که تاکنون داشته ای کارهایی را که باید انجام می دادی، انجام داده ای؟

وی در پایان گفت: مطمئن باشید اراده ما بر این است که ملت یکپارچه بزرگ ایران به رهبری مقام معظم رهبری مسیر توسعه را پیش ببرد و حتما به همت ملت ایران این کار انجام خواهد شد.

ارسال نظر: