رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه در گفتگو با «نسیم آنلاین»:

بیمه مرکزی تخلفات کارگزاران را منعکس نمی‌کند/ صنعت بیمه دچار هرج و مرج در نرخ‌دهی شده است

کدخبر: 2096785

خاوری گفت با ادامه روند کنونی صنعت بیمه بعد از تضعیف شدن و از دست رفتن اعتماد مردم نسبت به صنعت، منجر به تعطیلی شرکت‌های بیمه‌ای هم خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه اعلام کرد که بیمه مرکزی تمامی تلاش خود را در مقابل دامپینگ به کار بسته اما صنعت بیمه افسارگسیخته شده و دچار هرج و مرج در نرخ دهی و دامپینگ شده است.

محمدرضا خاوری در گفتگو با « نسیم آنلاین » هشدار داد که با ادامه روند کنونی صنعت بیمه بعد از تضعیف شدن و از دست رفتن اعتماد مردم نسبت به صنعت، منجر به تعطیلی شرکت‌های بیمه‌ای هم خواهد شد.

وی درباره نقش کارگزاران رسمی بیمه در اجرایی شدن دامپینگ در صنعت بیمه هم گفت که یکی از دلایل دامپینگ، رعایت نکردن دستورالعمل‌های بیمه مرکزی از ناحیه بیمه گران است.

خاوری، اعلام داشت که واحد نظارت بیمه مرکزی تخلفات کارگزاران را به این انجمن منعکس نمی‌سازد و گفت که در صورت معرفی کارگزاران متخلف، این انجمن دستکم تعداد کارگزاران متخلف را شناسایی خواهد کرد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه، تشکیل کانون کارگزاران رسمی بیمه را منوط به حضور دستکم پنج انجمن صنفی کارگزاران دانست و ادامه داد که درحال حاضر،انجمن های صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه دراستانهای تهران، خراسان، مازندران و آذربایجان فعال است،بنابراین با این چهار انجمن تشکیل کانون کارگزاران شدنی نیست.

وی، تعداد اعضای کنونی کارگزاران رسمی انجمن صنفی کارفرمایی کارگزاران رسمی بیمه در پایتخت را 180 نفرتخمین زد وتاکید کرد که برای جذب کارگزاران به این انجمن هیچ مکانیسمی وجود ندارد.

خاوری پیشنهاد داد که بیمه مرکزی درحین صدور و یا تمدید موعد پروانه کارگزاران رسمی بیمه، عضویت آنهارا در انجمن مذکور اجباری کند.

ارسال نظر: