صالحی‌امیری در پاسخ به «نسیم آنلاین»:

جابه‌جایی نمایشگاه کتاب به مصلحت نیست/ شهر آفتاب مناسب‌ترین فضا است

کدخبر: 2096786

وزیر ارشاد گفت: معتقدم تغییر مکان نمایشگاه کتاب به مصلحت نیست و شهر آفتاب مناسب‌ترین فضا برای برگزاری نمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، وزیر ارشاد در جمع خبرنگاران درباره دیدار با ناشران غرفه کودک گفت: بازدیدی داشتیم و بعد از مصاحبه با بخش های دیگر مصاحبه خواهم کرد؛ البته عمده گله ها از گرما بود که برای رفع این مشکل همزمان باید دو کار انجام شود.

وی ادامه داد: برای حل مشکل گرما پیگیری هایی از صورت شهرداری صورت گرفت و همچنین اقدام به پخش رایگان آب معدنی کردیم؛ متاسفانه از سال گذسته تا کنون توسعه زیر ساختی انجام نشده و امیدوارم شهرداری برای سال ٩٧ نواقص زیرساختی را رفع کند.

وزیر ارشاد درباره دیدار با مدیران بانک ها از جمله بانک شهر گفت: تفاهم کردیم با بانک های بزرگ مشخصا با بانک صادرات ملی، بانک اینده و بانک شهر و چند شرکت سرمایه گذاری که یک شرکت سرمایه گذاری در حوزه اقتصاد فرهنگ و هنر ثبت شده و در بورس فعال شود.

صالحی امیری در همین زمینه تصریح کرد: این قدم بسیار مثبتی است که ما در دربرنامه هایمان وعده کرده بودیم. هدف از این کار این است که بهشی از منابع موجود و بیمه ها را سوق دهیم برای سرمایه گذاری در حوزه فرهنگ و همچنین تحقق شعار سال مقام معظم رهبری یعنی اشتغال و تولید.

وی در پاسخ به سوال « نسیم آنلاین » درباره جابه جایی نمایشگاه گفت: هر گونه تصمیم برای جابه جایی با معاونت فرهنگی و موسسه نمایشگاه ها بوده و هر گونه تصمیم گیری بر عهده شورای سیاست گذاری است؛ با این حال فعلا تصمیمی برای جابه جایی نیست.

وزیر ارشاد اظهار داشت: معتقدم تغییر مکان به مصلحت نیست و اینجا مناسب ترین فضا برای برگزاری نمایشگاه است.

صالحی امیری در پایان گفت: به جای شهردار تهران از ملت عذرخواهی می کنم که از بارندگی دچار ضرر شدند؛ عملا شهرداری به قول های خود عمل نکرد؛ از این منظر ما انتظار داشتیم مسئولان شهرداری با تعهد جدی با این مشکل برخورد کنند و در این بازدید با گلایه ناشران روبرو شدم و انتظار دارم مسئولان شهرداری این صدا را بشنوند و مطمئنا تداوم این وضعیت بر میزان استقبال مردم تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه سیدعباس صالحی در پاسخ به سوالی مبنی بر مهمان سال آینده نمایشگاه کتاب گفت: قرار بود چین مهمان ویژه نمایشگاه سال آینده باشد که این مهم به سال ٢٠١٩ منتقل شد؛ البته ٤ کشور در لیست ما قرار دارند؛ مکزیک، اسپانیا، صربستان و ژاپن و مرجع تصمیم گیری جلسه شورای سیاست گذاری بعد از نمایشگاه کتاب است.

صالحی درباره تخلفات امسال ناشران در نمایشگاه گفت: یکی از این تخلفات بحث نقد کردن بن ها بوده است؛ قبلا هم گفتیم که این مسیر بن ها مسیر رو به اصلاح است؛ این مسیر ، مسیر قابل اعتمادتری است؛ سخت گیری در این مسیر انجام می شود و این مهم یکی از تخلفاتی است که برای ما مهم است و اغماض را قبول نمی کنیم.

در ادامه نشست امیرمسعود شهرام نیا، قائم‌مقام نمایشگاه کتاب درباره میزان استقبال از نمایشگاه گفت: در مورد استقبال مراجعان ما جمعیت‌شماری انجام می‌دهیم اما برآورد جمعیت تخمینی است. چون فروش بلیت انجام نمی‌شود و نمی‌توان قطعی حرف از شمارش زد اما آمار مترو نشانگر این است که تعداد مسافرانی که بلیت خریدند نسبت به پارسال به طور متوسط 10 درصد با افزایش همراه بوده است. اما عدد دومی که قابل اعتماد است عدد فروش داخل شبکه‌های پوز‌هاست. هر چند تمام فروش در شبکه ‌عامل انجام نمی‌شود ولی آخرین جدول میزان فروش تا دیروز نشان می‌دهد امسال 40 میلیارد تومان فروش داشته‌ایم که در قیاس با سال گذشته نمایانگر رشد 18 درصدی است.

وی ادامه داد: سال گذشته روز ششم 349 میلیون ریال بود و امسال 408 میلیارد ریال که نمایانگر رشد 18 درصدی است.

شهرام نیا درباره خسارت باران روز جمعه در شهر آفتاب گفت: بارش‌های روز جمعه خسارت‌هایی را وارد کرد اما دو دسته اقدام صورت گرفت. اول حل مشکل نمایشگاه و جبران خسارت که همان شب بلافاصله دوستان شهرداری و مؤسسه نمایشگاه‌ها مشغول ارزیابی ماجرا شدند. پیش‌بینی‌هایی شده تا این حادثه تکرار نشود اما در سالن‌های مسقف و ابنیه‌ها کسی توقع ندارد که مشکل ورود باران را شاهد باشیم که بزرگترین ایراد هم همین بود اما بخش دوم اینکه با وجود تذکرات انتظار این بود مشکلات اینچنینی را امسال نداشته باشیم. اما حجم گسترده بارش و موقت بودن سازه‌ها را نباید از نظر دور داشت چون آسیب‌پذیری‌اش بسیار است. انشاالله برای سال آینده سازه‌های موقت یا کلا حذف شود یا افزایش سازه‌های دائم به نحوی باشد که ضرورت استفاده از سازه‌ها به حداقل برسد.

اسماعیلی‌راد نیز در ادامه در مورد بخش بین‌الملل و امکانات رفاهی تصریح کرد: برای استقرار میهمان ویژه و کشورها در سالن ملل هم ورودی‌های سفارتخانه بخش‌هایی را داریم.بخشی هم در چادرها مستقر هستند که بیشتر نمایندگی‌های خارجی هستند. امیدواریم اولویت‌ شهر آفتاب احداث سالن‌های بخش‌ها باشد.

ارسال نظر: