بشار اسد در گفتگو با شبکه بلاروس:

نباید در برابر نازیسم جدید تسلیم شد/ روسای جمهور روسیه و بلاروس حاضر نیستند در برابر غرب سر خم کنند

کدخبر: 2096826

رئیس‌جمهور سوریه تاکید کرد: نسل فعلی نباید در برابر نازیسم جدید که همان استعمارگری غربی است، تسلیم شود.

به گزارش « نسیم آنلاین » به نقل از پایگاه خبری "میدل ایست پانوراما"، بشار اسد رئیس جمهور سوریه کشورهای غربی را به تلاش برای مخدوش کردن وجهه همتایان روس و بلاروس خود متهم کرد.

بشار اسد در مصاحبه با شبکه «او ان تی» بلاروس گفت: کشورهای غربی تلاش می کنند چهره ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و الکساندر لوکاشینکو رئیس جمهور بلاروس را مخدوش کنند، زیرا این دو حاضر نیستند در برابر غرب سر خم کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، اسد در این بخش از مصاحبه که به مناسبت هفتاد و دومین سالگرد پیروزی بر نازیها پخش شد، افزود: کشورهای غربی تلاش می کنند نقش شوروی سابق را در پیروزی بر نازیسم کمرنگ کنند. نسل های فعلی نباید از نازیسم معاصر حمایت کنند. بسیاری در غرب تلاش می کنند نقش ملت شوروی سابق از جمله ملت بلاروس را که مهمترین نقش را در شکست نازیها در جنگ جهانی دوم داشتند، پنهان کنند.

اسد با اشاره به تلفات سنگین مردم شوروی سابق در جنگ با نازیها، سالگرد پیروزی بر نازیها را به ملت و دولت بلاروس تبریک گفت.

رئیس جمهور سوریه خاطر نشان کرد: کهنه سربازان، الگویی از استقامت برای نسل فعلی و نسل های آینده هستند. چه کسی تصور می کرد عقب نشینی اولیه ارتش شوروی سابق، بعد از آن به پیروزی تبدیل شود؟ اگر پیروزی ارتش شوروی سابق نبود، عملیات نرماندی رخ نمی داد. در شرایطی که نسل های قبلی در برابر هیتلر تسلیم نشدند، نسل های فعلی هم نباید در برابر نازیسم جدید که همان استعمارگری غربی است، تسلیم شوند.

ارسال نظر: