انتقاد شدید آیت‌الله نوری همدانی از میتینگ‌های انتخاباتی برخی کاندیداها:

چگونه عده‌ای می‌گویند ۳۸ سال اعدام و زندان بوده؟/ این حرف‌ها کل نظام را زیر سؤال می‌برد/ شخص اصلح از همین سخنان معلوم می‌شود

کدخبر: 2096877

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد شدید از برخی کاندیداها در میتینگ‌های انتخاباتی ابراز داشت: مسأله‌ای که بسیار دردآور است، این است که می‌گویند ۳۸ سال مردم را زندان و اعدام کرده‌اند و حالا می‌خواهند درست کنند؛ این واقعا حرف سنگینی است و کل نظام، انقلاب و دستاوردها را زیر سؤال می‌برد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، رسا نوشت: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید امروز در درس خارج خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، انتخابات پیش رو را بسیار مهم دانست و گفت: مردم باید توجه کنند و در انتخابات حضور پرشور و حداکثری داشته باشند و سرنوشت خود و کشور را بسازند.

وی افزود: انتخابات حق و تکلیف است، مردم حق و تکلیف دارند که سرنوشت خود را تعیین کنند، کاندیداها برای جلب آرای مردم باید با صداقت، درستی و پاکی تبلیغات کرده و اعلام برنامه کنند، کسی که می خواهد رییس جمهور ایران شود باید بر اساس قانون اساسی و فرهنگ اسلامی و انقلابی عمل کند و سرلوحه کار باید صداقت، عدالت، درستی و خدمت باشد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان این که دروغگویی، گمراه کردن مردم و تهمت زدن در هر جایی حرام است اما در این مسأله قبح بیشتری دارد، اظهار داشت: متأسفانه در تبلیغات انتخاباتی گاهی رفتارها و سخنان نادرستی دیده و شنیده می شود که شایسته نظام اسلامی نیست و کاندیداها باید از این گونه سخنان به شدت دوری کنند؛ البته در موضوع انتخابات ما فردی را تعیین نمی کنیم؛ اما مردم باید به اصلح رأی بدهند.

وی ادامه داد: صلاحیت این است که کسی دروغ نگوید، تهمت نزند و با تحقیر و تحریک دیگران برای خود جایگاهی درست نکند، متأسفانه برخی از کاندیداها دیگران را افراطیون می خوانند و بد اخلاقی می کنند.

آیت الله نوری همدانی با انتقاد شدید از برخی کاندیداها در میتینگ های انتخاباتی ابراز داشت: مسأله ای که بسیار دردآور است، این است که می گویند 38 سال مردم را زندان و اعدام کرده اند و حالا می خواهند درست کنند. ( لینک خبر مرتبط )

وی عنوان کرد: این سخن دستاوردهای 38 ساله انقلاب اسلامی و برکات آن را زیر سؤال می برد، به برکت انقلاب نظام ولایی سرکار آمد و حضرت امام و رهبری امت را بر عهده داشتند آن وقت چگونه عده ای می گویند 38 سال اعدام و زندان بوده است؟

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: حضرت امام در صحیفه نور در پاسخ به کسانی که اعدام منافقان را بازیچه قرار داده بودند آیه 25 سوره حدید را مطرح می کنند، مگر می شود پیامبری حدید نداشته باشد، اگر حدید وجود نداشته باشد دشمنان دین اجازه کار نمی دادند و ادیان الهی را از بین می بردند، آیا حضرت موسی فقط نصیحت می کرد و حضرت ابراهیم فقط مسأله بیان می کرد؟ اگر این چنین بود که پیشرفتی حاصل نمی شد.

وی اضافه کرد: اگر پیامبر اسلام فقط کنار مردم می نشست و در مسجد نصیحت و بیان مسأله می کرد اسلام پیشرفتی نمی کرد، اسلام همانگونه که بیان فرهنگ و مسائل دارد مبارزه با دشمن را هم شامل می شود، این چه حرفی است که می گویند 38 سال جز زندان و اعدام نبوده است؟ این واقعا حرف سنگینی است و کل نظام، انقلاب و دستاوردها را زیر سؤال می برد.

آیت الله نوری همدانی با تأکید مجدد بر رعایت اخلاق از سوی کاندیداها گفت: برای کنار زدن یک نفر نباید از چنین سخنان بی پایه استفاده شود و نظام را زیر سؤال برد؛ بنابراین مردم در انتخابات اصلح را انتخاب کنند و شخص اصلح از همین سخنان و تبلیغات انتخاباتی معلوم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پذیرش بی سرو صدای سند 2030 از سوی دولت واکنش نشان داد و افزود: این سند از سوی یونسکو به کشورها داده می شود که آموزش و تعلیم و تربیت باید بر اساس این سند صورت گیرد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با بیان اینکه این سند 17 سرفصل دارد، اظهار داشت: بر اساس این سند جهاد و امر به معروف نباید باشد و مردم باید آزاد باشند، حتی مسائل وقیح تر از این در سند 2030 وجود دارد که بیان نمی کنیم، متأسفانه دولت بدون هماهنگی با نهادهای مسؤول همانند مجلس این سند را امضا کرده است.

وی ادامه داد: وقتی چنین سندی که با مذهب، دین و قرآن ما منافات دارد چرا باید از سوی دولت پذیرفته شود؟ کار به جایی رسید که رهبر معظم انقلاب اخیرا با دل درد آمیزی این مسأله را بیان کردند و جلوی آن را گرفتند، ما نمی توانیم در برابر چنین مسائلی ساکت باشیم.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که حوزه علمیه نمی تواند در برابر سند غربی 2030 سکوت کند، ابراز داشت: ما احتیاجی به چنین سندهایی نداریم و بر اساس فرهنگ خود، اسلام و قرآن تعلیم و تربیت را انجام می دهیم، حوزه علمیه قم نمی تواند در برابر چنین جریانی بی تفاوت باشد، نباید سرمان را پایین انداخته و فقط درس بخوانیم، باید بیدار و هوشیار باشیم و اجازه نفوذ فرهنگی دشمنان را ندهیم.

ارسال نظر: