میرسلیم در رادیو معارف:

مهمترین خطرات آینده ریشه فرهنگی دارد/ باید از جنبه‌های مثبت فضای مجازی برای اشتغال استفاده کرد

کدخبر: 2096914

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: بدون شک مهمترین خطرات ما در آینده با آن مواجه خواهیم بود ریشه فرهنگی دارد و برخی مسائل تحت شعاع این موضوع مسئله قرار می‌گیرد.

به گزارش « نسیم آنلاین »، فارس نوشت: سیدمصطفی میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفتگو با رادیو معارف گفت: در پایان برنامه چشم‌انداز 20ساله در حوزه اقتصاد باید قدرت اول منطقه و در بخش فرهنگ باید در سطح جهانی باشیم.

وی افزود: باید اهداف انقلاب را از لحاظ فرهنگی به جهانیان معرفی کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه در ۱۲ سال گذشته در تحقق اهداف سند چشم‌انداز 20ساله موفق نبوده‌ایم و این عدم موفقیت به اجرای آن برمی‌گردد، تصریح کرد:امیدوارم دولتی که در 8 سال آینده مستقر می‌شود بتواند این عقب‌ماندگی ۱۲ ساله را جبران کند.

میرسلیم ادامه داد: گرایش شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به سمت مسائل عمده کشور برود.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خطرات ما در آینده ریشه فرهنگی دارد، اظهار داشت: باید مراقب باشیم که چرا خانواده ضعیف شده و چرا بی‌بندوباری، هنجارشکنی و هویت‌زدایی رشد یافته است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: برنامه‌های خوبی از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی طراحی شده که متاسفانه اجرایی نشده است.

میرسلیم با بیان اینکه نتوانستیم برخی واقعیات را در برنامه چشم‌انداز 20ساله مدنظر قرار دهیم، خاطرنشان کرد: بدلیل اینکه دولت اصلاحات تهدیدات ادامه دار آمریکا را در تدوین سند چشم‌انداز درنظر نگرفت، در اجرای آن به مشکل برخورده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه اگر مردم همت خود را برای آنچه که رهبری می‌فرمایند مصروف نکنند، بدون شک انقلاب در اهداف خود پیروز نخواهد شد، گفت:باید از فضای مجازی به عنوان ابزاری برای تحقق نظارت عمومی استفاده کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یک اقتصاد موفق باید در وجوه مختلف به فرهنگی که به اقتصاد مسلط باشد اعتنا کند؛ از این نظر به دولت سازندگی نقد داشتم.

میرسلیم افزود: سند 2030 یونسکو یک مقوله #انحرافی است؛ تا زمانی که در حوزه آموزش و پرورش اسناد بالادستی داریم چه نیازی به سند یونسکو است.

وی با بیان اینکه وجه غالب سند 2030 بینشی است که در غرب وجود دارد و این بینش، حاکم کردن اومانیسم در عقاید آنهاست، خاطرنشان کرد:مبانی اعتقادی ما با اتکا به یک سند نباید تضعیف شود.

ارسال نظر: