مجموعه پنج جلدی "یادداشت‌های یک نویسنده" رونمایی شد؛

متولی: هیچ کدام از کلمات کتاب "یادداشت‌های یک نویسنده" خشونت ندارد

کدخبر: 2096946

مجموعه پنج جلدی "یادداشت‌های یک نویسنده" شامل سرمقاله‌های مرحوم امیرحسین فردی در نشریه کیهان بچه‌ها عصر روز گذشته در غرفه انتشارات مدرسه رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »؛ مجموعه پنج جلدی «یادداشت‌های یک نویسنده» شامل سرمقاله‌های مرحوم امیرحسین فردی در نشریه کیهان بچه‌ها که به کوشش مریم فردی گردآوری شده، عصر روز گذشته در غرفه انتشارات مدرسه رونمایی شد. در ابتدای این مراسم محمد متولی، نویسنده کتاب زندگی‌نامه امیرحسین فردی گفت: من ۳۰ سال افتخار شاگردی مرحوم فردی را داشتم. آشنایی ما در یک روز اردیبهشتی آغاز شد و در یک روز اردیبهشتی نیز به پایان رسید و البته بهتر است بگویم وارد مرحله‌ای تازه شد. وی با بیان اینکه لابه‌لای کلمات این یادداشت‌ها که سال‌ها توسط وی نگاشته شده است، حسی می‌بینم که شاید برترین ویژگی اخلاقی او نیز باشد و آن چیزی جز مهربانی نیست، اظهار داشت: هیچ کدام از کلمات یادداشت‌های این کتاب خشونت ندارند و بسیار مهربانانه به استقبال مخاطب می‌روند.

متولی تصریح کرد: فردی به عنوان یک انسان آنچه در خود داشته و در یادداشت‌های تراوش می‌کرده مهربانی بوده است و بس و به نظر من این مهربانی گم شده نسل امروز ماست. در ادامه مریم فردی دختر مرحوم فردی که گردآوری این اثر را عهده دار بود، گفت: پدرم ۳۲ سال سردبیر کیهان بچه‌ها بود بارها شاهد بودم که عصرهای جمعه سر در گریبان داشت و می‌اندیشید تا شنبه یادداشتی بنویسد برای مجله که سه‌شنبه منتشر شود. او برای نوشتن این یادداشت‌ها چنان دغدغه داشت که گویی برای فرزندان خودش می‌خواهد بنویسد. وی با بیان اینکه زمانی که گردآوری این یادداشت‌ها را شروع کردم، نزدیک به هزار سرمقاله بود که باید از میان آن‌ها دست به انتخاب می‌زدم، خاطر نشان کرد: این مسئله با همکاری دوستان پدرم از جمله آقایان ناصری و نادری و یوسف‌زاده میسر شد تا از میان این یادداشت ها که در دهه‌های مختلف ادبیاتی متفاوت نیز داشته‌اند بتوانم دست به انتخاب بزنم. گفتنی است، انتشارات مدرسه مجموعه پنج جلد دوم از این یادداشت‌ها را نیز در دست انتشار دارد که تا ابتدای تابستان سال جاری منتشر خواهد شد.

ارسال نظر: