ولایتی در جمع خبرنگاران:

۳ ماه برای انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد زمان داریم

کدخبر: 2096966

مشاور مقام معظم رهبری درباره انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد گفت: برای این کار ۳ ماه دیگر زمان داریم.

به گزارش خبرنگار فرهنگی « نسیم آنلاین »، علی اکبر ولایتی، مشاو عالی مقام معظم رهبری در حاشیه بازدید از سی امین نمایشگاه کتاب تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزش و اهمیت نمایشگاه کتاب گفت: برگزاری نمایشگاه کار مهمی است و باید از این طریق مردم ما که علاقه‌مند به مطالعه هستند، آخرین دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در حوزه فرهنگ و حوزه‌های مختلف علوم انسانی و تجربی آشنا شوند و این مهم جز با برگزاری نمایشگاه محقق نمی شود.

وی ادامه داد: در نمایشگاه کتاب شرکت‌های مختلف انتشاراتی و کمپانی‌های مختلف خارجی حضور داشته و آثاری که ارائه می دهند به خصوص آثار چاپ جدید، مردم بر اساس اطلاعاتی که دارند و قدرت خریدشان، دست به خرید آثار می زنند؛ از این رو نمایشگاه کتاب سهم زیادی در این زمینه دارد.

مشاور عالی مقام معظم رهبری با بیان اینکه هر چه حوزه های تخصصی نمایشگاه کتاب از هم بیشتر تفکیک شود، فایده بیشتری هم خواهد داشت؛ تصریح کرد: این مسئله علاقه‌مندی مردم به کتاب را افزایش می‌دهد و برخلاف آنچه برخی تبلیغ می‌کنند، اگر انسان می‌خواهد ببیند که ایرانی‌ها چقدر علاقه‌مند به کتابخوانی هستند باید به نقطه‌ای دور از مرکزیت تهران و روزهای شلوغی که نمایشگاه با کثرت جمعیت برگزار می‌شود، نگاه کنند.

ولایتی درباره انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد و معرفی آن به شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: 3 ماه دیگر برای انجام چنین کاری فرصت داریم.

وی درباره برنامه‌هایی برای حمایت از انتشار آثار اساتید خاطر نشان کرد: راه توسعه کتابخوانی و تالیف کمک به انتشار آن است. علم مهم است از آن مهمتر نشر علم است؛ تا جایی که گفته شده زکات علم نشر آن است.

ارسال نظر: